Home > Νέα > Η νέα οπτική ταυτότητα του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας – Ταυτότητα συνεπή στη σύγχρονη οπτική γλώσσα, η οποία όμως θα μπορεί να υποστηρίξει τον θεσμό διαχρονικά

Η νέα οπτική ταυτότητα του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας – Ταυτότητα συνεπή στη σύγχρονη οπτική γλώσσα, η οποία όμως θα μπορεί να υποστηρίξει τον θεσμό διαχρονικά

Η νέα οπτική ταυτότητα

του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας

Ταυτότητα συνεπή στη σύγχρονη οπτική γλώσσα, η οποία όμως θα μπορεί να υποστηρίξει τον θεσμό διαχρονικά

 

Η νέα οπτική ταυτότητα του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας παρουσιάστηκε, από τον Πρόεδρο του Πολιτιστικού Οργανισμού – Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, Γιώργο Δεμερτζή και τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, Γιάννη Σακαρίδη, την οποία επιμελήθηκε ο Δημήτρης Παπάζογλου (δημιουργικό γραφείο DpS/Athens).

Όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά στο σχετικό δελτίο Τύπου του Φεστιβάλ, «Το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας αποκτά νέο πρόσωπο. Το Φεστιβάλ αλλάζει -και, μαζί, αλλάζει και η εικόνα του».

Για το σκεπτικό πίσω από την επιλογή αυτή, με γνώμονα μια ταυτότητα η οποία θα μπορεί να υποστηρίξει τον θεσμό διαχρονικά, συμβαδίζοντας με την οπτική γλώσσα ενός νέου ψηφιακού κόσμου που συνέχεια αλλάζει αναφέρονται τα εξής:

«Η προηγούμενη οπτική ταυτότητα του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, σχεδιάστηκε πριν από 30 χρόνια και περιοριζόταν σε ένα λογότυπο και κάποια βασικά χρώματα. Υπηρέτησε επιτυχημένα τις ανάγκες του θεσμού για δεκαετίες. Όπως είναι λογικό όμως αδυνατούσε να εκφράσει τη μεγάλη εξέλιξη του Φεστιβάλ σε τόσο παρατεταμένο χρονικό ορίζοντα και να συμβαδίσει με την οπτική γλώσσα ενός νέου ψηφιακού κόσμου που συνέχεια αλλάζει.

Το ζητούμενό μας ήταν να δημιουργήσουμε ένα ολοκληρωμένο σύστημα οπτικής έκφρασης, που θα σηματοδοτεί την παρούσα αποστολή του Φεστιβάλ, κάνοντας άμεσα αναγνωρίσιμο τον θεσμό στο ελληνικό αλλά και στο διεθνές κινηματογραφικό κοινό. Σε ανθρώπους που ασχολούνται επαγγελματικά με την κινούμενη εικόνα, είτε σε ανθρώπους που απλά εμπνέονται από αυτήν. Σε νέους αλλά και σε καταξιωμένους δημιουργούς.

Αρχικά, και σε κλίμα αρμονικής συνεργασίας με την DpS Athens, ορίσαμε τα βασικά στοιχεία που η νέα ταυτότητα οφείλει να αντανακλά προκειμένου να είναι συνεπής με την πραγματική φύση του θεσμού:

Tην τέχνη του κινηματογράφου ως πυρήνα και αφορμή της ύπαρξής του.

THE TEMPLATES Global Creative Resource Agency

Την έννοια του “μικρού μήκους” ως χαρακτηριστική ειδίκευση.

Την έννοια της εμβληματικής βράβευσης, μιας και η διάκριση στο διαγωνιστικό μέρος του φεστιβάλ αποτελεί όχι μόνο κίνητρο δημιουργικότητας αλλά και εχέγγυο καταξίωσης στα μάτια του κινηματογραφικού κόσμου.

Τον θεμελιωμένο διεθνή χαρακτήρα που έχει αποκτήσει το Φεστιβάλ σε βάθος χρόνου, ως εφαλτήριο Ελλήνων και ξένων δημιουργών σε διεθνείς αγορές.

Τη σύγχρονη ψηφιακή διάσταση του θεσμού, ως οργανική προσαρμογή στα νέα τελετουργικά κατανάλωσης κινηματογραφικού περιεχομένου.

Τέλος, την έμπρακτη πρόθεση του φεστιβάλ να αγκαλιάσει και να αναδείξει ανθρώπους ανεξαρτήτως καταγωγής, θρησκείας και σεξουαλικού προσανατολισμού, με κύριο μέσο τον κινηματογράφο που ενώνει και υπηρετεί τη συλλογική πρόοδο και εξέλιξη.

DISFF Press Wall

Επιδιώξαμε μια ταυτότητα συνεπή στη σύγχρονη οπτική γλώσσα, η οποία όμως θα μπορεί να υποστηρίξει τον θεσμό διαχρονικά. Από το παρελθόν έως τώρα. Από τώρα ως το μέλλον.

Γι’ αυτό και η λύση ενός πυροτεχνήματος, που θα έδειχνε εντυπωσιακά αλλά βραχυπρόθεσμα μια καλογυαλισμένη και μοντέρνα διοργάνωση, δεν πέρασε ποτέ απ’ το μυαλό μας. Από την αρχή βάλαμε θεμέλια για εκτελέσεις με πρόθεση να κρατήσουν σε βάθος χρόνου, και να απαντούν καθολικά τόσο στις ανάγκες επικοινωνίας του φεστιβάλ όσο και στη σύγχρονη φιλοσοφία του, χωρίς να εξαρτώνται από design trends.

Στην τελική πρόταση του Δημήτρη Παπάζογλου, μια πρόταση που συνδιαμορφώθηκε από πολύωρα συμμετοχικά workshops και διαρκή αλληλεπίδραση με τους φορείς του Φεστιβάλ, τα ζητούμενα καλύφθηκαν με τρόπο που ξεπέρασε τις προσδοκίες μας:

Η χρήση του περφορέ του φιλμ (των μικρών διάτρητων τετραγώνων που πλαισιώνουν τις λωρίδες του αναλογικού φιλμ), αποτελεί μια μεταφορά από το παλιό μας λογότυπο στο νέο. Το κλασικό αυτό στοιχείο αντιμετωπίζεται ταυτόχρονα ως pixels ή οθόνες, νοηματοδοτώντας όχι μόνο την κινηματογραφική αποστολή του Φεστιβάλ Δράμας αλλά και την διαχρονική του συνέχεια.

H παράθεση των pixels σε διάταξη που παραπέμπει στον παγκόσμιο κώδικα βράβευσης στον κινηματογράφο -με τον βραβευόμενο μέσα σε παρενθέσεις

από δάφνες- μας έδωσε μια άμεση σηματοδότηση της έννοιας της κινηματογραφικής διαγωνιστικής διάκρισης, αλλά και της ψηφιακής εποχής.

Το ελλειπτικό ίχνος του λογοτύπου, παραπέμποντας στην υδρόγειο σφαίρα, μας έδωσε με τρόπο διακριτικό αλλά σαφή, μια οπτική αποτύπωση του διεθνούς χαρακτήρα ενός θεσμού που αποκτά ολοένα και μεγαλύτερο έρεισμα στα παγκόσμια κινηματογραφικά τεκταινόμενα.

Η κωδικοποίηση όλης της λεκτικής πληροφορίας σε συντομογραφίες που μεταφέρουν με άμεσο τρόπο το μήνυμά τους, αποτελεί για εμάς έναν οργανικό συμβολισμό για τη δύναμη και την οικονομία της αφήγησης μικρού μήκους.

Τα patterns των σχημάτων και η διακριτή λεκτική παρουσία που προκύπτουν από τα παραπάνω, σε συνδυασμό με το βαθυκόκκινο χρώμα που συνδέει την προηγούμενη ταυτότητα με τη νέα, αποτελούν ένα ολοκληρωμένο οπτικό σύστημα που πιστεύουμε ότι θα δώσει στο Φεστιβάλ την δυνατότητα να εκφράζεται δυνατά, αναγνωρίσιμα και με συνέπεια στο έργο του για τα επόμενα χρόνια.

Ευχαριστούμε τον Δημήτρη Παπάζογλου και την DpS Athens για την ενδελεχή έρευνα, τον πολιτισμό συνεργασίας και δημιουργικότητας, και τον εξαιρετικό τελικό σχεδιασμό».