Home > νέα > Οι νέες αλλαγές στον Κανονισμό της λαϊκής αγοράς της Δράμας και η συζήτηση για τη μεταφορά της που δεν γίνεται!

Οι νέες αλλαγές στον Κανονισμό της λαϊκής αγοράς της Δράμας και η συζήτηση για τη μεταφορά της που δεν γίνεται!

Κατά πλειοψηφία από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Δράμας

Διαφωνίες της αντιπολίτευσης

για το νέο Κανονισμό της λαϊκής

αγοράς της Δράμας

Οι νέες αλλαγές στον Κανονισμό και η συζήτηση για τη μεταφορά της που δεν γίνεται!

 

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΑΝ ΚΑΙ Η ΑΠΟΦΑΣΗ της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης του Δήμου Δράμας για το νέο Κανονισμό της λαϊκής αγοράς της πόλης μας ήταν θετική, στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής το θέμα πέρασε μόνο κατά πλειοψηφία, καθώς οι αντιπολιτευόμενες παρατάξεις διαφώνησαν με κάποια ζητήματα.

Όπως είναι ήδη γνωστό και όπως έχουμε δημοσιεύσει ήδη αρκετές φορές, σύμφωνα με το ν. 4497/2017, ο Κανονισμός της λαϊκής αγοράς του Δήμου Δράμας αλλάζει. Ήδη, με άρθρο μας στις 28 Φεβρουαρίου 2019, είχαμε αναφερθεί αναλυτικά στη συζήτηση που είχε γίνει στη Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης, όπου τόσο ο διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Δράμας κ. Αραμπατζής, όσο και ο εκπρόσωπος της Οικολογικής Κίνησης κ. Μελισσινός, είχαν ζητήσει τη μεταφορά της λαϊκής αγοράς σε άλλο χώρο.

Η μεν Πυροσβεστική το έθεσε στο ζήτημα της ασφάλειας από περίπτωση πυρκαγιάς, ενώ ο εκπρόσωπος της Οικολογικής Κίνησης στα βάση ότι η αλάνα Μασούτη είναι ιδιωτικός χώρος και μπορεί ανά πάσα στιγμή να βγει σε πλειστηριασμό για εκμετάλλευση από ιδιωτικό ή δημόσιο φορέα, αλλά και σε συνδυασμό με τα έργα του ΒΑΑ που ήδη έχουν ξεκινήσει και στα επόμενα χρόνια θα επιφέρουν μεγάλες αλλαγές στο δεύτερο μέρος της 19ης Μαΐου από τον Ι.Ν. του Αγίου Νικολάου μέχρι και τη γέφυρα Ζώνκε.

Μετά από τη Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης, το θέμα πέρασε στις 12 Μαρτίου από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, όπου συμμετέχουν και δημοτικοί σύμβουλοι της αντιπολίτευσης του Δήμου Δράμας. Σ’ αυτή την Επιτροπή, δεν υπήρξε ομοφωνία, καθώς οι αντιπολιτευόμενες παρατάξεις διαφωνούν, ενώ έθεσαν και πάλι θέμα μεταφοράς της λαϊκής αγοράς. Θα πρέπει να σημειώσουμε εδώ ότι, για να ολοκληρωθεί η διαδικασία της εφαρμογής του νέου Κανονισμού λειτουργίας της λαϊκής αγοράς, θα πρέπει να περάσει τέλος και από το Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας, πιθανότατα στην επόμενη συνεδρίαση.

Οι διαφωνίες της αντιπολίτευσης

Από τη συζήτηση που υπήρξε στις 12 Μαρτίου στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, μειοψήφησαν τα δύο μέλη της αντιπολίτευσης. Ο επικεφαλής της παράταξης της «Αυτοδιοίκησης Πολιτών» κ. Ηλιόπουλος, διαφώνησε επί των άρθρων 1 και 2 που οριοθετούν το χώρο της λαϊκής, αναφέροντας πως ως παράταξη έχουν προτείνει εδώ και περίπου ένα χρόνο, τη μεταφορά της λαϊκής στο χώρο του πάρκινγκ βαρέων οχημάτων στην περιοχή της ανάπλασης ή όπου αλλού βρεθεί κατάλληλος χώρος σύμφωνα και με τις υποδείξεις της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.

Τις διαφωνίες του εξέφρασε επίσης και μειοψήφησε, ο δημοτικός σύμβουλος και εκπρόσωπος της παράταξης «Πόλη+Ζωή» κ. Μυστακίδης, ο οποίος σημείωσε ότι δεν υπάρχει σχεδιάγραμμα ούτε και τα έγγραφα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και της Ελληνικής Αστυνομίας (σχετ. άρθρο 6 του κανονισμού). Τέλος ανέφερε πως, δεν μπορεί η Επιτροπή Ποιότητας να γνωμοδοτήσει επί της αλάνας Μασούτη, γιατί δεν είναι ιδιοκτησία του Δήμου.

Οι αλλαγές στον Κανονισμό λειτουργίας

Δηλώσεις στον «Π.Τ.» έκανε χθες ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Οικονομικών του Δήμου Δράμας κ. Σολάκης, που έχει και στην ευθύνη του τη λειτουργία της λαϊκής αγοράς της πόλης μας.

Αναφερόμενος στον Κανονισμό λειτουργίας της, ο κ. Σολάκης σημείωσε ότι τροποποιείται σε ορισμένα μόνο σημεία, τα οποία είναι: «Ο προηγούμενος Κανονισμός λειτουργίας, δεν έλεγε σε ποιες οδούς γίνεται η λαϊκή. Μόνο το ότι  κάθε Πέμπτη λειτουργεί λαϊκή αγορά. Έτσι, ο καθένας, θα μπορούσε να στήσει έναν πάγκο όπου ήθελε. Τώρα, περιγράφονται αναλυτικά οι οδοί στις οποίες γίνεται.

Η δεύτερη μεγάλη αλλαγή, αφορά στο γεγονός ότι τα αυτοκίνητα – μετά από παράκληση της Τροχαίας – να μην μπαίνουν μέσα στο χώρο. Τώρα θα αφήνονται μόνο τα αυτοκίνητα που είναι άκρως απαραίτητα, όπως οι ψαράδες επειδή έχουν το ψυγείο στο αυτοκίνητο όπως και αυτοί που πωλούν π.χ. φρούτα και λαχανικά, επειδή δεν μπορούν να τα κουβαλούν ένα – ένα τελάρο όλα αυτά. Άρα το φορτηγό πρέπει να είναι πίσω από τον πάγκο. Όμως, σε καμιά περίπτωση, κανένα φορτηγό, δεν πρέπει να κρύβει την πρόσοψη του μαγαζιού που βρίσκεται από πίσω ή κάποια είσοδο πολυκατοικίας. Αυτά δεν υπήρχαν στον προηγούμενο Κανονισμό.

Επίσης, το τρίτο σημείο το οποίο τροποποιείται, είναι το γεγονός ότι ο κάθε πάγκος αυξάνεται κατά 60 πόντους, που σημαίνει ότι από 4 μέτρα που είναι σήμερα, θα πάει στα 4,60 μέτρα».

Όπως επισημαίνει επίσης ο κ. Σολάκης, «στο τέλος θα δημιουργηθεί ένας συνολικός χάρτης, όπου θα φαίνεται σε ποιο σημείο βρίσκεται ο κάθε ένας μικροπωλητής και παραγωγός και αυτός θα αναρτηθεί στην επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου. Έτσι, ο καθένας θα γνωρίζει ποια είναι η θέση του καθενός».

Σε ερώτηση σχετικά με το ζήτημα της μεταφοράς της λαϊκής, αν τόσο ο ίδιος όσο και η δημοτική αρχή το έχουν στο μυαλό τους ή σκέφτονται να το θέσουν προς επίσημη συζήτηση, ο κ. Σολάκης δεν θέλησε να απαντήσει. Τόνισε όμως ότι, «το θέμα της μεταφοράς της λαϊκής έχει κατά καιρούς συζητηθεί πολλές φορές» για να σημειώσει: «Αν ήμασταν στις αρχές της δεκαετίας του 1990, τότε που τα καταστήματα της περιοχής δούλευαν αρκετά καλά, τότε δεν θα φοβόμουν καθόλου για μεταφορά της λαϊκής. Τότε οι συνθήκες ήταν διαφορετικές. Τώρα και μια τρίχα να κουνήσεις, υπάρχει περίπτωση να ταρακουνηθεί ολόκληρη περιοχή».