Home > Νέα > Ο σκηνοθέτης Μανώλης Μαυρής που έλαβε τον «Χρυσό Διόνυσο» μιλάει για την ταινία του «Brutalia, εργάσιμες μέρες»

Ο σκηνοθέτης Μανώλης Μαυρής που έλαβε τον «Χρυσό Διόνυσο» μιλάει για την ταινία του «Brutalia, εργάσιμες μέρες»

Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας

Ο σκηνοθέτης Μανώλης Μαυρής

που έλαβε τον «Χρυσό Διόνυσο» μιλάει

για την ταινία του «Brutalia, εργάσιμες μέρες»

 

 

Η ΤΑΙΝΙΑ του Μανώλη Μαυρή, «Brutalia, εργάσιμες μέρες», συμμετείχε στο 44ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας, ενώ το καλοκαίρι είχε συμμετάσχει και στην Εβδομάδα Κριτικής του Φεστιβάλ Καννών.

Σο Φεστιβάλ της Δράμας, η ταινία του Μανώλη Μαυρή, τιμήθηκε με το μεγάλο βραβείο Χρυσός Διόνυσος. Μιλώντας ο ίδιος για την ταινία του σημειώνει: «Είναι μια απλή σε πρώτο επίπεδο αλλά αρκετά σύνθετη στην υλοποίησή της ιδέα, και ήθελα να δίνει την εντύπωση του ψευδοντοκιμαντέρ για να έχει ο θεατής την αίσθηση πως είναι αληθινό. Η ιδέα (τι θα γινόταν αν αντικαθιστούσαμε τις μέλισσες με ανθρώπους;) ξεκίνησε από την στρατιωτική μου θητεία, εξ ου και οι κηφήνες, που προκύπτουν αυτούσιοι από την εμπειρία μου αυτή –κάπως έτσι είναι στο στρατό όταν δεν υπάρχει πόλεμος. Το γύρισμα έγινε στον Αυλώνα και στο στάδιο Καραϊσκάκη.. Έκανα έρευνα κυρίως με μελισσουργούς, και συνειδητοποίησα πως στο μελίσσι οι γυναίκες είναι ασύμμετρα πιο δυνατές από τους άντρες. Ήταν οικείο για μένα να δουλεύω με γυναίκες, ίσως γιατί μεγάλωσα με πολλές γυναίκες. Η σκηνή του σεξ των κηφήνων με τη Βασίλισσα γυρίστηκε στη λίμνη, Δεκέμβριο μήνα –είναι μια ακραία βίαιη, αποκρουστική σκηνή, σαν βιασμός, καθώς στη φύση είναι οι πιο δυνατοί κηφήνες αυτοί που τα καταφέρνουν –και κανείς δεν επιχειρεί να σώσει την Βασίλισσα, διότι είναι κάτι που πρέπει να κάνει για τη διαιώνιση του είδους: και τελικά το κάνει. Και τους σκοτώνει όλους. Οι άντρες στην ταινία είναι παντελώς άχρηστοι, οι εργάτριες δουλεύουν μέχρι να πεθάνουν και η Βασίλισσα, εγκλωβισμένη στον ρόλο της γεννά ακατάπαυστα μωρά.  Άρα είναι μισανθρωπικό όλο το περιβάλλον της ταινίας. Στο μυαλό μου δεν είχα το MeToo, αλλά το λιντσάρισμα του Ζακ: η εικόνα αυτής μιας ομάδας ανθρώπων να λιντσάρουν κάποιον αβοήθητο με ενέπνευσε για την σκηνή του λιθοβολισμού στην ταινία».