«Πολλές γέφυρες στην περιοχή του Ν. Δράμας έχουν να ελεγχθούν και να συντηρηθούν από τότε που κατασκευάστηκαν»-Δηλώσεις του αντιπεριφερειάρχη Δράμας στον «Πρωινό Τύπο» - Πρωινός Τύπος
Home > νέα > «Πολλές γέφυρες στην περιοχή του Ν. Δράμας έχουν να ελεγχθούν και να συντηρηθούν από τότε που κατασκευάστηκαν»-Δηλώσεις του αντιπεριφερειάρχη Δράμας στον «Πρωινό Τύπο»

«Πολλές γέφυρες στην περιοχή του Ν. Δράμας έχουν να ελεγχθούν και να συντηρηθούν από τότε που κατασκευάστηκαν»-Δηλώσεις του αντιπεριφερειάρχη Δράμας στον «Πρωινό Τύπο»

Δηλώσεις του αντιπεριφερειάρχη Δράμας στον «Πρωινό Τύπο»

«Πολλές γέφυρες στην περιοχή

του Ν. Δράμας έχουν να ελεγχθούν και

να συντηρηθούν από τότε που κατασκευάστηκαν»

► Διασφάλιση ποσού 750.000 ευρώ για τη δημιουργία μητρώου γεφυρών στην Π.Ε. Δράμας

► Σημαντικά αντιπλημμυρικά έργα σε ξεροχειμάρρους

σε όλη την επικράτεια του Νομού Δράμας

 

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΑΠΟ ΤΑ μεγάλα ζητήματα που αξίζουν της ιδιαίτερης προσοχής όλων μας και κυρίως αυτών που έχουν την ευθύνη γι’ αυτό, είναι οι ξεροχείμαρροι στην περιοχή του Νομού Δράμας, αλλά και οι γέφυρες αυτών. Πρόκειται για ζητήματα επί των οποίων, εδώ και πολλά χρόνια δεν έχει γίνει σχεδόν τίποτα, παρά μόνο κάποια πολύ μικρά έργα.

Οι καιρικές συνθήκες των τελευταίων χρόνων, που φαίνεται πλέον ότι αλλάζουν με περισσότερο έντονα καιρικά φαινόμενα και μεγάλα ύψη βροχής, ανέδειξαν την αναγκαιότητα των καθαρισμών τους, την αναγκαιότητας της εκβάθυνσής τους αλλά και την αναγκαιότητα του ελέγχου των υφιστάμενων γεφυρών αυτών και της κατασκευής νέων, όπου πλέον είναι αναγκαίο.

Δεν θα ήταν καθόλου υπερβολή, να πούμε ότι η ασφάλεια και η στατικότητα αυτών των γεφυρών, έχει να ελεγχθεί εδώ και πάνω από 30 και 50 χρόνια και πολλές απ’ αυτές από τότε που κατασκευάστηκαν μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Μέχρι το 2018, οι ξεροχείμαρροι και όλα αυτά τα σημεία, ήταν στην ευθύνη των Δήμων, οι οποίοι όμως πέρα από έναν πρόχειρο καθαρισμό στα σημεία που ήταν αυτό δυνατό να γίνει, αδυνατούσαν να προχωρήσουν σε μεγαλύτερα έργα, φυσικά λόγω οικονομικών δυσχερειών.

Από το 2018, η ευθύνη των ξεροχειμάρρων έχει περάσει στις Περιφέρειες και τις Περιφερειακές Ενότητες. Και πολλά απ’ αυτά τα ζητήματα πλέον, από τότε, έχουν ξεκινήσει να μπαίνουν σε μια σειρά.

Οι ξεροχείμαρροι στην Π.Ε. Δράμας

Η Δράμα, είναι ένας τόπος στον οποίο περιλαμβάνονται αρκετοί και μεγάλοι ξεροχείμαρροι. Οι οποίοι ξεροχείμαρροι σε πολλές περιπτώσεις το τελευταίο διάστημα, προκαλούν μεγάλες πλημμύρες, με αποτέλεσμα να συμβαίνουν και αρκετές ζημιές, κυρίως σε αγροτικές καλλιέργειες, αλλά ακόμα και σε ορισμένους οικισμούς.

 

PAPADOPOYLOS G1
Ο «Πρωινός Τύπος», στην πρόθεσή του να εξετάσει το θέμα διεξοδικότερα, μίλησε με τον αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Γ. Παπαδόπουλο, ο οποίος μας έδωσε αρκετά στοιχεία γύρω από το θέμα αυτό. Και βέβαια, οι ξεροχείμαρροι συνδέονται άμεσα με τα αντιπλημμυρικά έργα.

Οι σημαντικότεροι χείμαρροι στην περιοχή μας είναι: 1. Ο χείμαρρος Δοξάτου, 2. Ο χείμαρρος Καλλιφύτου, 3. Ο χείμαρρος Αγίας Βαρβάρας στα πεδινά. Για την περιοχή του λεκανοπεδίου Κ. Νευροκοπίου έχουμε: 1. Χείμαρρος Βαθυτόπου, 2. Χείμαρρος Κ. Βροντούς, 3. Χείμαρρος Κ. Νευροκοπίου και 4. Χείμαρρος Λευκογείων – Χρυσοκεφάλου.

Αντιπλημμυρικά έργα

Όπως μας ενημερώνει ο αντιπεριφερειάρχης κ. Παπαδόπουλος, μέχρι σήμερα έχουν εκτελεστεί έργα ύψους 1.230.000 ευρώ σε ό,τι αφορά τους ξεροχειμάρρους και τα αντιπλημμυρικά.

Για το 2021 έχουν προγραμματιστεί και πάνε ήδη προς δημοπράτηση,  έργα ύψους 2.380.000 ευρώ και ενδεχομένως να προλάβουμε την εκτέλεση αυτών μέσα στο 2021.

xeimaros

Από τα έργα αυτά, σημαντικά είναι τα παρακάτω τα οποία ήδη δρομολογούνται και αφορούν στα εξής:

1.Κατασκευή έργων αντιπλημμυρικής προστασίας στην περιοχή Δ.Κ. Οχυρού στο Δήμο Κ. Νευροκοπίου. 100.000 ευρώ.

  1. Κατασκευή έργων αντιπλημμυρικής προστασίας στην περιοχή αρδευτικού δικτύου Βοϊράνης. 500.000 ευρώ.
  2. Συντήρηση και αποκατάσταση χειμάρρου στο 3ο χλμ. Δράμας – Μικροχωρίου πλησίον του κόμβου της νότιας παράκαμψης. 30.000 ευρώ.

4.Καθαρισμός, απομάκρυνση απορριμμάτων χειμάρρου Δοξάτου από ιρλανδική γέφυρα μέχρι γέφυρα Δοξάτου. 500.000 ευρώ.

  1. Διευθέτηση χειμάρρου Καλλιφύτου από το τέλος της επικάλυψης του χειμάρρου (περιοχή Διοικητηρίου) μέχρι την σωληνωτή διάβαση περιοχή Αρκαδικού. 4.230.000 ευρώ.
  2. Κατασκευή αντιπλημμυρικής τάφρου στο αγρόκτημα Βώλακα. 80.000 ευρώ.
  3. Συντήρηση και αποκατάσταση τμημάτων των χειμάρρων Χρυσοκεφάλου – Λευκογείων Κ. Νευροκοπίου. 500.000 ευρώ.
  4. Συντήρηση και αποκατάσταση τμημάτων των χειμάρρων Βαθυτόπου – Κ. Βροντούς – Κ. Νευροκοπίου. 800.000 ευρώ.
  5. Συντήρηση και αποκατάσταση τμημάτων του χειμάρρου Δοξάτου. 500.000 ευρώ
  6. Συντήρηση και αποκατάσταση τμημάτων του χειμάρρου Αγίας Βαρβάρας στην πόλη της Δράμας από την τοποθεσία Μικρός Θάμνος μέχρι αγρόκτημα Μαυρολεύκης: 500.000 ευρώ.

Για όλα τα παραπάνω έργα στα οποία αναφέρθηκε ο κ. Παπαδόπουλος, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι τα περισσότερα θα δημοπρατηθούν εντός του 2021 και τα παραπάνω ποσά αφορούν τον προϋπολογισμό της μελέτης.

Τα σημαντικότερα από αυτά, είναι η τάφρος στο Βώλακα, η οποία θα απαλλάξει επιτέλους τον οικισμό από τις πλημμύρες. Η τάφρος θα γίνει κάτω από τα λατομεία, και τα νερά θα διοχετεύονται αριστερά και δεξιά του οικισμού.

Arkadikos dentra copya

Ιρλανδικές σωληνωτές γέφυρες

Αν και όλα τα έργα είναι φυσικά σημαντικά, εντούτοις από τα σπουδαιότερα είναι το μεγάλο των 4.230.000 ευρώ της διευθέτησης του χειμάρρου Καλλιφύτου. Το έργο πέρα από αντιπλημμυρικά, περιλαμβάνει και τη δημιουργία καλλωπιστικών στοιχείων στην περιοχή, που θα αποτελέσει συνέχεια των ήδη υφιστάμενων έργων. Το έργο αναμένεται να δημοπρατηθεί ίσως και τον επόμενο μήνα.

Σε ερώτηση για τις δύο ιρλανδικές – σωληνωτές γέφυρες στην περιοχή Αρκαδικού και στην περιοχή πίσω από τη ΝΕΟΓΑΛ, ο κ. Παπαδόπουλος διευκρίνισε σχετικά μ’ αυτές.

Όσον αφορά αυτήν στην περιοχή Αρκαδικού, όπως λέει, «με την εξέλιξη του έργου του καθαρισμού θα παραμείνει. Θα περάσει στην επόμενη φάση για τον σχεδιασμό και θα δημιουργηθεί μια γέφυρα σε ένα άλλο σημείο, γιατί αυτό δεν είναι το καλύτερο. Ή πρέπει να γίνει πολύ χαμηλότερα ή πιο ψηλά από εκεί που είναι σήμερα. Και αυτό εξαρτάται από πολλά τεχνικά ζητήματα».

Όπως τονίζει ο κ. Παπαδόπουλος, «αυτή η σωληνωτή γέφυρα εκεί, φρενάρει το νερό σε μεγάλες βροχοπτώσεις και δε διευκολύνει την απορροή, αλλά όπως και φερτές ύλες κτλ. Στόχος είναι να επαλειφθεί αυτή, όπως και η άλλη η σωληνωτή πίσω από τη ΝΕΟΓΑΛ. Από την στιγμή που οι ξεροχείμαρροι πέρασαν από το 2018 στη διαχείριση των Περιφερειών, θα κοιτάξω και τα δύο αυτά σημεία, να τα εντάξω στο επόμενο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ της ΑΜΘ 2021-2027».

Μητρώο γεφυρών στο Νομό Δράμας

Ο κ. Παπαδόπουλος σημειώνει ακόμα ότι, το θέμα των γεφυρών είναι πολύ σημαντικό. Όπως λέει, «περάσαμε ήδη από την Οικονομική Επιτροπή 200.000 ευρώ για τη συντήρηση των υφιστάμενων γεφυρών, όπως επίσης ζήτησα μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) 750.000 ευρώ από τον Οκτώβριο του 2019, για να γίνει μια καταγραφή των γεφυρών σε επίπεδο Νομού Δράμας. Αφού καταγραφούν να εντοπιστούν τα προβλήματα σε κάθε μία γέφυρα ξεχωριστά, οι οποίες έχουν να ελεγχθούν από τότε που κατασκευάστηκαν εδώ και 30-50 χρόνια και πολύ περισσότερο. Θα κάνουμε ένα μητρώο των γεφυρών, αλλά δεν μένουμε εκεί.

Για φέτος έχουμε 200.000 ευρώ, για άμεση συντήρηση κάποιων. Ακόμα και τα κιγκλιδώματα που έχουν οι γέφυρες, σήμερα δεν έχουν ακόμα και τίποτα. Είναι στο κακό τους χάλι. Ήδη δημοπρατούμε εντός του Φλεβάρη, το έργο νέας γέφυρας στον Αγγίτη με μελέτη 200.000 ευρώ στην περιοχή Αργυρούπολη – Σιταγροί για Αλιστράτη. Είναι δική μας η ευθύνη εκεί».

Η Π.Ε. Δράμας, εξασφάλισε επίσης χρηματοδότηση ύψους 1.290.000 ευρώ από το 2020, για την συντήρηση της υφιστάμενη γέφυρας Παρανεστίου. «Στόχος μας είναι να φτάσει σε ποσοστό ασφαλούς διέλευσης και πρόσβασης μέχρι και 74%. Η αλήθεια είναι ότι ζήτησα τεκμηριωμένα το ποσό για να αυξήσουμε το ποσοστό ασφάλειας κατά τη διέλευσή της. Επίσης, έχουν εξασφαλιστεί και 404.000 ευρώ για τη μελέτη νέας γέφυρας νότια της υφιστάμενης στο Παρανέστι».

Τέλος, όπως διευκρινίζει ο κ. Παπαδόπουλος, «σε όλες αυτές τις γέφυρες στο Νομό μας, δεν έχει γίνει ποτέ καμιά συντήρηση μέχρι σήμερα, ούτε και μακροσκοπικοί έλεγχοι. Σήμερα φτάσαμε στο δια ταύτα. Είμαστε στο 2021 και πρέπει να συντηρήσουμε γέφυρες που έγιναν μετά τον πόλεμο. Πρέπει να το δούμε σοβαρά το θέμα».

 

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com