Σε φιάσκο κατέληξε η συζήτηση για τη Σιδηροδρομική Εγνατία στο Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας - Πρωινός Τύπος
Home > Πρώτο Θέμα > Σε φιάσκο κατέληξε η συζήτηση για τη Σιδηροδρομική Εγνατία στο Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας

Σε φιάσκο κατέληξε η συζήτηση για τη Σιδηροδρομική Εγνατία στο Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας

Αποχώρησαν οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης…

Σε φιάσκο κατέληξε η συζήτηση

για τη Σιδηροδρομική Εγνατία

στο Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας

Αποχώρησε θιγόμενος από τη συνεδρίαση μέχρι και ο δήμαρχος Δράμας

Χωρίς ζωντανή διαδικτυακή μετάδοση μια πολύωρη συνεδρίαση

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΣΕ ΦΙΑΣΚΟ φαίνεται ότι κατέληξε τελικά η διαδικτυακή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δράμας, που ξεκίνησε το απόγευμα της Τετάρτης και ολοκληρώθηκε στις 2 μετά τα μεσάνυχτα.

Ήταν μια συνεδρίαση που τα είχε όλα… και το παράξενο είναι ότι δεν υπήρξε ζωντανή μετάδοση της συνεδρίασης, αυτό που λέμε live streaming. Έτσι λοιπόν, τόσο εμείς όσο και οι συμπολίτες μας, δεν μπορέσαμε να παρακολουθήσουμε τη συνεδρίαση, με αποτέλεσμα να μεταφέρουμε σήμερα τα γεγονότα, μέσα από τις δηλώσεις των δημοτικών συμβούλων.

Απ’ όσο φαίνεται πάντως, έγινε ιδιαίτερη προσπάθεια ώστε να μην υπάρξει μια συντονισμένη απόφαση από το σώμα για τη συνέχιση της διεκδίκησης ώστε η Σιδηροδρομική Εγνατία να περνάει από τη Δράμα. Σε κάθε περίπτωση, η Δράμα τελικά φαίνεται ότι μένει εκτός του μελλοντικού κύριου σιδηροδρομικού άξονα και τελικά, οι αρχές και οι αιρετοί που κατέχουν εξουσία και ασκούν διοίκηση σήμερα, δεν κατάφεραν τίποτα, απέναντι σε μια κυβέρνηση και έναν υπουργό Υποδομών που τελικά τους αγνόησε!

 PROSLHPSEIS OSE

Η συνεδρίαση

Πρώτο στη λίστα με τα τακτικά θέματα, ήταν η πρόταση παρατάξεων της αντιπολίτευσης, να συζητηθεί εκ νέου το ζήτημα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Όπως ήδη έχουμε δημοσιεύσει τις προηγούμενες ημέρες, η παράταξη «Πόλη+Ζωή» μαζί με την παράταξη «Αυτοδιοίκηση Πολιτών» (Χαρακίδης και Ηλιόπουλος) και χωριστά η παράταξη «Project Δράμα 2020» (Τσιαμπούσης), είχαν καταθέσει πρόταση ώστε να υπάρξει συζήτηση ως τακτικό θέμα στο Δ.Σ., για τις εξελίξεις στο ζήτημα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας.

Όπως είναι γνωστό, μετά από την επίσκεψη των πέντε δημάρχων της Π.Ε. Δράμας, του αντιπεριφερειάρχη και του κυβερνητικού βουλευτή Δράμας στο Υπ. Υποδομών και Μεταφορών, αντί να συναντηθούν με τον υπουργό κ. Καραμανλή, συναντήθηκαν με τον γεν. γραμματέα του Υπουργείου κ. Καραγιάννη και με τον πρόεδρο της ΕΡΓΟΣΕ κ. Βίνη. Εκεί, δέχθηκαν την πρόταση της σύνδεσης της Δράμας στη Σιδηροδρομική Εγνατία, με νέα σύνδεση μέσω Ν. Ζίχνης και Αμφίπολης, μέσω μια παλιάς και υπό εγκατάλειψη σιδηροδρομικής γραμμής.

Η συζήτηση, σύμφωνα με δηλώσεις δημοτικών συμβούλων στον «Πρωινό Τύπο», υπήρξε ιδιαίτερα έντονη, με αποτέλεσμα μάλιστα σε κάποιο σημείο να αποχωρήσει θιγόμενος ο δήμαρχος Δράμας κ. Μαμσάκος από την κριτική που δεχόταν για το θέμα αυτό, ενώ τέλος αποχώρησαν και οι τρεις παρατάξεις των κ.κ. Χαρακίδη, Τσιαμπούση και Ηλιόπουλου. Από τις δηλώσεις των κ.κ. Μλεκάνη, Τσιαμπούση και Ηλιόπουλου στον «Π.Τ.», φαίνεται ότι ο πρόεδρος του Δ.Σ. και ο δήμαρχος προσπάθησαν να διασπάσουν τη συνοχή των αντιπολιτεύσεων, ώστε οι προτάσεις τους που επί της ουσίας ήταν ίδιες, να φανούν ξεχωριστές και να ψηφιστούν ξεχωριστά, με αποτέλεσμα καμία να μην έχει την απαραίτητη πλειοψηφία. Και κάπου εκεί αποχώρησαν τελικά στη 1 μετά τα μεσάνυχτα.

Σε δήλωσή του μάλιστα στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του σώματος κ. Χαραλαμπίδης, είπε ότι η ψηφοφορία έγινε κανονικά και ότι, «όταν οι αντιπολιτεύσεις είδαν ότι δεν τους έβγαιναν τότε αποχώρησαν».

Σύμφωνα με τον κ. Χαραλαμπίδη, «όταν έφτασε το θέμα για ψηφοφορία στο θέμα, ήταν μία το βράδυ και οι σύμβουλοι της αντιπολίτευσης οι περισσότεροι είχαν ήδη φύγει. Κι εκεί επειδή δεν έβγαιναν τα κουκιά μ’ αυτό που ζητούσε ο κ. Χαρακίδης, σε ένδειξη διαμαρτυρίας είπαν ότι αποχωρούν. Εκείνη την ώρα, από την παράταξή του ήταν παρόντες έξι, από το Project από τους 8 ήταν παρόντες 2. Η ψηφοφορία τελικά έγινε για τη Σιδηροδρομική Εγνατία».

Όπως λέει ο κ. Χαραλαμπίδης, «στην εισήγησή μας εμείς είπαμε ότι δεν χρειάζεται νέα απόφαση, μας καλύπτει η προηγούμενη. Ότι η Δράμα πρέπει να είναι συνδεδεμένη στη Σιδηροδρομική Εγνατία και ότι καλούμε τον υπουργό να έρθει να μας ενημερώσει. Η αντιπολίτευση είχε μια διαφορετική άποψη, ότι ο δήμαρχος παραβίασε το ψήφισμα όταν πήγε στην Αθήνα με τους άλλους δημάρχους».  Τελικά, κατά την ψηφοφορία πέρασε η πρόταση της δημοτικής αρχής με 9 υπέρ.

ose

Τι λένε οι αντιπολιτεύσεις

Σύμφωνα με όσα είπε στον «Π.Τ.» ο δημοτικός σύμβουλος από την παράταξη «Πόλη+Ζωή» κ. Μλεκάνης, επισημαίνει ότι, «για το τρένο ουσιαστικά δεν υπήρξε απόφαση. Ο πρόεδρος, ενώ ψηφίζαμε το ίδιο στην ουσία, ήθελε να καταγραφούν διαφορετικά οι προτάσεις και οι απόψεις, για να μην υπάρχει ομοφωνία, για να μην υπάρχει δέσμευση. Δηλαδή, δεν ήθελε να μπει η δέσμευση ότι δεν αποδεχόμαστε την πρόταση του γενικού γραμματέα όπως διατυπώθηκε».

Όπως διευκρινίζει ο κ. Μλεκάνης, «εμείς προτείναμε ότι επιβεβαιώνουμε το ψήφισμα που δώσαμε στον πρωθυπουργό και την ΠτΔ, και προσθέτουμε ότι δεν δεχόμαστε την πρόταση που κατέθεσε ο γενικός γραμματέας (σ.σ. του Υπ. Υποδομών κ. Καραγιάννης), στους δημάρχους και τον αντιπεριφερειάρχη. Αυτό δεν το ήθελε η δημοτική αρχή».

Όπως είπε, «ενώ εμείς λέγαμε, και ο κ. Τσιαμπούσης και ο κ. Ηλιόπουλος ότι το ίδιο πράγμα λέμε, αυτός τα κατέγραφε σαν να υπήρχαν διαφορετικές προτάσεις. Και αποχωρήσαμε τελικά όλοι».

Μιλώντας για το ίδιο θέμα στον «Π.Τ.» ο επικεφαλής της παράταξης «Project Δράμα 2020» κ. Τσιαμπούσης, σημειώνει ότι, «αυτό που είπαμε όλοι είναι ότι ο δήμαρχος δεν ακολούθησε τα ψηφίσματα του Δ.Σ. Δράμας, να εμμείνουμε σ’ αυτό που είχαμε αποφασίσει, προσθέτοντας απλά ότι δεν δεχόμαστε μια λύση που αφήνουμε τη Δράμα εκτός του κύριου άξονα. Αυτό είναι που λέγαμε όλοι, εκτός της δημοτικής αρχής που έλεγε ότι δεν χρειάζεται να παρθεί καινούρια απόφαση. Και στο τέλος, ο πρόεδρος ανεξήγητα γιατί, θεώρησε ότι άλλα έλεγε η κάθε παράταξη οπότε στο τέλος, αντί το αποτέλεσμα να είναι 9 – 10, το αποτέλεσμα ήταν 9 – 6 – 2 – 2».

Ο ίδιος επισημαίνει ότι, «όλοι συμφωνούμε ότι θέλουμε να περνάει η Σιδ. Εγνατία, ανεξαρτήτως στο τι πιστεύει ο καθένας τι θα γίνει και γιατί αναδεικνύει αυτό το θέμα. Δεν υπήρχε λόγος να γίνει όπως έγινε. Η αλήθεια είναι ότι πριν από την ψηφοφορία δεν τέθηκαν δύο προτάσεις. Ο πρόεδρος τελικά πιάστηκε από το γεγονός ότι η κάθε παράταξη διατύπωσε διαφορετικά την πρότασή της. Στην ουσία λέμε το ίδιο, απλά αλλάζει με κάποια παρατήρηση».

Στις δηλώσεις του στον «Π.Τ.», ο επικεφαλής της «Αυτοδιοίκησης Πολιτών» κ. Ηλιόπουλος, σημείωσε ότι «ο δήμαρχος δεν είχε την εξουσιοδότηση να συζητήσει οποιαδήποτε άλλη πρόταση από την πλευρά του Υπουργείου, ούτε να βγάλει ένα δελτίο που να λέει ότι είμαστε σύμφωνοι και ότι είναι μια θετική εξέλιξη. Έπρεπε να πάει μόνο με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που μιλούσε για ανυποχώρητη στάση  ώστε η Σιδηροδρομική Εγνατία να περνά από τη Δράμα. Καταδικάσαμε το γεγονός ότι δέχτηκε να πάρει μέρος σε μια συνάντηση όπου δεν μίλησε καν με τον υπουργό, ότι αυτό ήταν στην ουσία μια πράξη από την πλευρά της κυβέρνησης ότι δεν μας δίνει ιδιαίτερη σημασία και τονίσαμε ότι πρέπει να έρθει οπωσδήποτε ο υπουργός στη Δράμα».

Ο κ.  Ηλιόπουλος είπε ακόμα ότι, «πρέπει να εντατικοποιηθεί ο αγώνας και να ενημερωθούν οι πολίτες του τόπου, να δημιουργήσουμε ένα κίνημα. Από την άλλη, ο δήμαρχος δεν μπόρεσε να πει κάτι απέναντι σ’ αυτό. Αντίθετα, παραιτήθηκε της συζήτησης και αποχώρησε. Από την άλλη πλευρά ο πρόεδρος του σώματος, θεώρησε ότι οι προτάσεις των  παρατάξεων δεν ήταν κοινές, ενώ στην ουσία ήταν η ίδια πρόταση με διαφορετικό σκεπτικό και αιτιολόγηση. Μ’ αυτόν τον τρόπο προσπάθησε να διασπάσει την ενωτική προσπάθεια και έτσι δεν μπόρεσε να βγει αποτέλεσμα».

Ο κ. Ηλιόπουλος σημείωσε ακόμα ότι, «δεν αφήνουμε το θέμα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Ξέρουμε ότι οι άλλοι δήμαρχοι που κατέβηκαν στην Αθήνα είναι θυμωμένοι από το πώς συμπεριφέρθηκαν και θα προσπαθήσουμε να αλλάξουμε τη διαδικασία».

Σε ανάλογη ερώτηση για την αποχώρηση του δημάρχου, ο κ. Ηλιόπουλος είπε ότι, «ο δήμαρχος θίχτηκε από ορισμένους χαρακτηρισμούς, οι οποίοι όμως ήταν πολιτικοί χαρακτηρισμοί.  Ο χαρακτηρισμός ανικανότητα είναι πολιτικός χαρακτηρισμός και όχι προσωπικός. Όταν λες ότι έβαλε πρώτιστα το κομματικό του συμφέρον παρά το συμφέρον του τόπου, είναι πολιτικός χαρακτηρισμός. Από εκεί και πέρα, αντί να απαντήσει, αποφάσισε να παραιτηθεί της συζήτησης θιγόμενος».