Home > Πρώτο Θέμα > Στα μεγάλα έργα για το Ταμείο Ανάκαμψης ο οδικός άξονας Δράμα – Αμφίπολη Αρχίζει η μελέτη για την Ανάλυση Κόστους Οφέλους του οδικού Άξονα –

Στα μεγάλα έργα για το Ταμείο Ανάκαμψης ο οδικός άξονας Δράμα – Αμφίπολη Αρχίζει η μελέτη για την Ανάλυση Κόστους Οφέλους του οδικού Άξονα –

Αξίας 7 δισ. ευρώ από το Υπ. Υποδομών και τις Περιφέρειες

Στα μεγάλα έργα για το Ταμείο

Ανάκαμψης ο οδικός άξονας

Δράμα – Αμφίπολη

  • Αρχίζει η μελέτη για την Ανάλυση Κόστους Οφέλους του οδικού Άξονα –

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΣΤΑ ΜΕΓΑΛΑ έργα που θα ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης, περιλαμβάνεται και ο οδικός άξονας Δράμα – Αμφίπολη. Πρόκειται για μεγάλα πολυδιαφημιζόμενα έργα, αλλά και σημαντικές εκκρεμότητες από το παρελθόν, με τα οποία δημιουργείται «η προίκα» του Ταμείου Ανάκαμψης.

Η εκκίνηση έγινε την περασμένη Τετάρτη όταν σε τηλεδιάσκεψη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τους 13 Περιφερειάρχες ζητήθηκε να δοθούν οι σχετικές λίστες με τα έργα που θα μπορούν δυνητικά να υλοποιηθούν μέσω αυτού του νέου χρηματοδοτικού εργαλείου.

Ανάλυση Κόστους Οφέλους για τον άξονα

Στο μεταξύ, από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έχει γίνει δέσμευση ποσού 172.360 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ για τη διενέργεια μελέτης για Ανάλυση Κόστους Οφέλους.

Όπως αναφέρεται σε απόφαση του Υπουργείου Υποδομών, γίνεται δέσμευση ποσού 172.360 ευρώ, προκειμένου να υπάρξει εκπόνηση Ανάλυσης Κόστους Οφέλους (ΑΚΟ) στη διενέργεια μετρήσεων κυκλοφοριακών φόρτων και έρευνα προέλευσης – προορισμού για το έργο: «Νέος οδικός άξονας Δράμας – Αμφίπολης, τμήμα Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη».

Όπως αναφέρεται στην σχετική απόφαση, προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου είναι 120 εκατομμύρια ευρώ.

Στην παρούσα φάση το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται σε συνεννοήσεις και διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για την εξασφάλιση χρηματοδότησης ύψους τουλάχιστον πεντακοσίων (500) εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή έργων σημαντικής περιφερειακής σημασίας. Στα υποψήφια έργα που θα χρηματοδοτηθούν από την ΕΤΕπ περιλαμβάνεται και το έργο «Νέος Οδικός Άξονας Δράμας – Αμφίπολης, τμήμα Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη».

Όπως επίσης γίνεται γνωστό, οι εκπρόσωποι της ΕΤΕπ έχουν αποδεχθεί κατ’ αρχήν να συμπεριληφθεί το υπόψη έργο στον κατάλογο των προς χρηματοδότηση έργων. Όμως η απόφαση της ΕΤΕπ για την έγκριση της χρηματοδότησης της υλοποίησης του έργου «Νέος Οδικός Άξονας Δράμας – Αμφίπολης, τμήμα Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη» θα ληφθεί αφού το Υπουργείο υποβάλει τη σχετική Αξιολόγηση Κόστους – Οφέλους με βάση την οποία θα τεκμηριωθεί η σκοπιμότητα του έργου και το όφελος που προκύπτει από αυτό.

Για την υλοποίηση της Ανάλυσης Κόστους Οφέλους οι βασικές θεματικές ενότητες εργασιών που απαιτούνται είναι: α) ανάλυση και προβλέψεις κυκλοφορίας, β) χρηματοοικονομική ανάλυση, γ) κοινωνικοοικονομική ανάλυση, δ) ανάλυση ευαισθησίας κινδύνου, ε) επιπτώσεις στην απασχόληση, κλπ.

Το Ταμείο Ανάκαμψης

Η ύπαρξη του Ταμείου Ανάκαμψης θα λειτουργήσει ευεργετικά στην απουσία έργων που παρατηρείται από το 2017 και έπειτα, με κυριότερη αιτία το “μπούκωμα” του ΕΣΠΑ από έργα-γέφυρες και τις δυσκολίες του ν.4412/2016.

Θεωρείται δε πως θα δώσει μεγάλες ανάσες στον κατασκευαστικό κόσμο που αναμένει την εισροή κεφαλαίων από νέα έργα μιας και είναι κοινό μυστικό ότι οι περισσότερες εταιρείες έχουν “στεγνώσει” λόγω έλλειψης αντικειμένου.

Μέσα σ’ αυτά τα έργα, περιλαμβάνεται και ο περίφημος πια οδικός άξονας Δράμα – Αμφίπολη, ο οποίος όπως υποσχόταν η κυβέρνηση, θα δημοπρατούνται εντός 18 μηνών. Ο καιρός βέβαια πλησιάζει και όλοι περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει.

Άλλα έργα

Άλλα έργα τα οποία εντάσσονται σ’ αυτό το πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης, είναι:

– Η παράκαμψη Χαλκίδας η οποία τίθεται σε άμεση προτεραιότητα
– Το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65, Τρίκαλα-Εγνατία όπου υπάρχουν δυσκολίες στη χρηματοδότηση λόγω των απαιτήσεων που έχουν θέσει οι διευθύνσεις της Κομισιόν.
– Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, όπως αυτές διαμορφώνονται (αφορά τη χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου).
– Το τμήμα του ΒΟΑΚ, Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, το οποίο δεν βρίσκεται στα υπό δημοπράτηση τμήματα Χανιά-Χερσόνησος-Νεάπολη
– Οδικά έργα μετά τον Άγιο Νικόλαο στο τμήμα μέχρι τη Σητεία.
– Ο Οδικός άξονας Δράμα-Αμφίπολη.
– Η οδική σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με την Εγνατία Οδό.
– Ο οδικός άξονας Μαυροβούνι-Έδεσσα
– Η παράκαμψη Λαγκαδίων
– Η προμήθεια λεωφορείων σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη
– Η προμήθεια επτά συρμών για το Μετρό της Αθήνας

Επίσης στις υπό συζήτηση προτάσεις είναι και το μεγάλο έργο-ΣΔΙΤ για το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης το οποίο είναι μία ανάσα από την προκήρυξη του διαγωνισμού. Όπως και στην περίπτωση της Αττικής Οδού αφορά τη χρηματοδότηση για τη συμβολή του δημοσίου.