Home > νέα > Στη δημιουργία ΚΔΑΠ προσανατολίζονται οι Δήμοι της Π.Ε. Δράμας-Οδηγός δημιουργίας ΚΔΑΠ από την Ε.Ε.Τ.Α.Α. για τους Δήμους

Στη δημιουργία ΚΔΑΠ προσανατολίζονται οι Δήμοι της Π.Ε. Δράμας-Οδηγός δημιουργίας ΚΔΑΠ από την Ε.Ε.Τ.Α.Α. για τους Δήμους

Οδηγός δημιουργίας ΚΔΑΠ από την Ε.Ε.Τ.Α.Α. για τους Δήμους

Στη δημιουργία ΚΔΑΠ

προσανατολίζονται

οι Δήμοι της Π.Ε. Δράμας

 

 

ΣΤΗ δημιουργία νέων δημοτικών Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ), προσανατολίζονται οι περισσότεροι Δήμοι. Όπως είναι γνωστό και όπως ήδη έχει δημοσιεύσει ο «Πρωινός Τύπος», ο Δήμος Δράμας έχει αποφασίσει τη δημιουργία – για πρώτη φορά – οκτώ δημοτικών ΚΔΑΠ, τα οποία αναμένεται να λειτουργήσουν από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Τα ΚΔΑΠ αυτά πρόκειται να λειτουργήσουν  στο 5ο Γυμνάσιο Δράμας, το 16ο Δημοτικό Σχολείο, το 14ο Νηπιαγωγείο Δράμας, το Δημοτικό Σχολείο Καλού Αγρού, το Δημοτικό Σχολείο Νέας Αμισού, το Νηπιαγωγείο Καλλιφύτου και το Νηπιαγωγείο Χωριστής, καθώς επίσης και στον Παιδικό Σταθμό Ξηροποτάμου, ο οποίος θα λειτουργεί και ως ΚΔΑΠ τις απογευματινές ώρες.

Στο μεταξύ, η ΕΕΤΑΑ έχει εκδώσει έναν οδηγό δημιουργίας δημοτικών ΚΔΑΠ, παροτρύνοντας έτσι και καθοδηγώντας τους Δήμους όλης της χώρας να προβούν στη δημιουργία ΚΔΑΠ.

Όπως αναφέρει στον πρόλογό του ο Πρόεδρος της ΕΕΤΑΑ κ. Γάτσιος η δημιουργία και η λειτουργία των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (Κ.Δ.Α.Π.) συνδέεται άμεσα με τα θεμελιώδη δικαιώματα του παιδιού, στην ανάπαυση και στον ελεύθερο χρόνο, όπως περιγράφονται στη «Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού» που υπογράφηκε στη Νέα Υόρκη στις 26/1/1990, για το δικαίωμα στην ανάπαυση και στον ελεύθερο χρόνο, που περιγράφεται στο άρθρο 31, την οποία η Ελλάδα με τη σειρά της, επικύρωσε με το Ν. 21101/2-12-1992.

Στο κείμενο της Σύμβασης αναφέρεται ότι, «τα συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν στο παιδί το δικαίωμα στην ανάπαυση και στον ελεύθερο χρόνο, στην ενασχόληση με ψυχαγωγικά παιχνίδια και δραστηριότητες που είναι κατάλληλες για την ηλικία του και στην ελεύθερη συμμετοχή του στην πολιτιστική και καλλιτεχνική ζωή».

Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι η εγγύτητά της με τον πολίτη, καθιστώντας την άμεσο δέκτη των πάσης φύσεως κοινωνικών προβλημάτων. Για το λόγο αυτό, οι Δήμοι οφείλουν να συνεργαστούν με κεντρικούς φορείς, στοχεύοντας στην υλοποίηση μιας αποτελεσματικότερης κοινωνικής πολιτικής, ικανής να αντιμετωπίζει ένα μεγάλο τμήμα των προβλημάτων της καθημερινότητας του πολίτη όπως η ισορροπία ανάμεσα στην οικογενειακή και επαγγελματική ζωή.

Ανάμεσα σε άλλα οι δράσεις των φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης οφείλουν να είναι προσανατολισμένες στην αποτελεσματική διαχείριση, κάλυψη και επίλυση αναγκών και προβλημάτων των πολιτών ένα από τα οποία αποτελεί η αναζήτηση και η διατήρηση των θέσεων απασχόλησης από τους γονείς και η δημιουργική απασχόληση των παιδιών τις ώρες που δεν συμμετέχουν στις εκπαιδευτικές τους υποχρεώσεις.

Διασφαλίζοντας τους απαραίτητους πόρους από συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα ή εθνικές δράσεις, κάθε Δήμος οφείλει να έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει σε έργα και δράσεις δημιουργίας κατάλληλων υποδομών και υποστηρικτικών υπηρεσιών για τη στήριξη της οικογένειας και των δικαιωμάτων των παιδιών. Τα αυξανόμενα φαινόμενα κοινωνικού αποκλεισμού και η αύξηση των ευπαθών ομάδων του πληθυσμού, μπορεί να χαρακτηριστούν σήμερα ένα από τα κύρια ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπίσει
η Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Καταλήγοντας ο πρόεδρος της Ε.Ε.Τ.Α.Α. επισημαίνει: «Εκ του ρόλου της λειτουργώντας υποστηρικτικά προς του φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης της χώρας μας, η ΕΕΤΑΑ ετοίμασε έναν οδηγό για τη δημιουργία δομών Κ.Δ.Α.Π., ευελπιστώντας ότι θα αποτελέσει ένα ακόμη εργαλείο για την υποβοήθηση της άσκησης κοινωνικής πολιτικής από τους Ο.Τ.Α. στον ευαίσθητο τομέα της προστασίας της οικογένειας και των δικαιωμάτων των παιδιών μας και ελπίζουμε μαζί με την συσσωρευμένη εμπειρία τόσο των Ο.Τ.Α. όσο και της Ε.Ε.Τ.Α.Α. να συνεισφέρουμε στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του εν λόγω θεσμού».

Τα Κ.Δ.Α.Π. είναι μονάδες, στις οποίες απασχολούνται παιδιά ηλικίας, σχολικής ηλικίας, από 5 έως 12 ετών, για ένα χρονικό διάστημα της ημέρας. Σκοπός τους είναι η απασχόληση των παιδιών και η αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου τους με οργανωμένες ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες. Τα Κ.Δ.Α.Π. μπορούν να διασυνδέονται με τις εκπαιδευτικές μονάδες, τις κοινωνικές υπηρεσίες των Ο.Τ.Α. και των Περιφερειών, τους φορείς και τις υπηρεσίες πολιτιστικής, αθλητικής, περιβαλλοντικής κ.α. τοπικής παρέμβασης και ανάπτυξης. Ιδιαίτερα σημαντική επίσης, είναι η λειτουργία των Κ.Δ.Α.Π. στην εξασφάλιση ελεύθερου χρόνο των γονέων.