Home > Νέα > Στη Φλωρεντία τρεις εκπαιδευτικοί του Μουσικού Σχολείου Δράμας Θέμα του προγράμματος η «Ενσωμάτωση της Δημιουργικότητας και της Καινοτομίας στη Διδασκαλία»

Στη Φλωρεντία τρεις εκπαιδευτικοί του Μουσικού Σχολείου Δράμας Θέμα του προγράμματος η «Ενσωμάτωση της Δημιουργικότητας και της Καινοτομίας στη Διδασκαλία»

Μέσω του προγράμματος Erasmus +

Στη Φλωρεντία τρεις εκπαιδευτικοί

του Μουσικού Σχολείου Δράμας

Θέμα του προγράμματος η «Ενσωμάτωση της Δημιουργικότητας και της Καινοτομίας στη Διδασκαλία»

 

Στη Φλωρεντία της Ιταλίας μετέβησαν, τρεις εκπαιδευτικοί του Μουσικού Σχολείου Δράμας, από τις 8 μέχρι τις 13 Απριλίου, για επιμόρφωση στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus + KA122.

Οι εκπαιδευτικοί Ελένη Ερίκη, Ανατολή Μιχαηλίδου και Ελισάβετ Σκλαβάκη, μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος, δήλωσαν σχετικά: «Οι τρεις εκπαιδευτικοί παρακολουθήσαμε το σεμινάριο που οργάνωσε και πραγματοποίησε ο οργανισμός Europass Teacher Academy και είχε θέμα την «Ενσωμάτωση της Δημιουργικότητας και της Καινοτομίας στη Διδασκαλία» (Integrating Creativity and Innovation into Teaching).

Η ομάδα αποτελούνταν από εννέα εκπαιδευτικούς από πέντε διαφορετικές χώρες της Ευρώπης: Ελλάδα, Ισπανία, Κροατία, Πολωνία και Πορτογαλία. Στόχος αυτού του σεμιναρίου των τριάντα ωρών ήταν να αποκτήσουμε οι εκπαιδευόμενοι ουσιαστική και αξιοποιήσιμη γνώση πάνω στη χρήση των ΤΠΕ στη διδασκαλία, ώστε να εισαγάγουμε την τεχνολογία, την καινοτομία και τη δημιουργικότητα στην τάξη μας.

Mυηθήκαμε αρχικά στη δημιουργία και χρήση του Padlet, που είναι ουσιαστικά ένας ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων πάνω στον οποίο εκπαιδευτικοί και μαθητές μπορούν να αναρτούν πληροφορίες που συλλέγουν από το διαδίκτυο, εικόνες ή  ψηφιακά έργα που δημιουργούν οι ίδιοι. Γρήγορα το padlet μας γέμισε με φωτογραφίες μας από τις επισκέψεις σε Μουσεία και Πινακοθήκες, από τις στιγμές της δημιουργικής εργασίας στην τάξη, από τις γαστριμαργικές επισκέψεις σε τρατορίες, γέμισε με τα βιωματικά παιχνίδια μέσω εφαρμογών εκτός τάξης και τα κουίζ.

Έτσι, βλέπαμε στην πράξη πόσο σημαντικό εργαλείο είναι, καθώς μπορεί να κινητοποιήσει το ενδιαφέρον ως ένα σταθερό σημείο αναφοράς της τάξης, που μπορεί να εμπλουτίζεται από τις εργασίες, τις επιθυμίες  και τις εμπνεύσεις των ίδιων των μαθητών και στο οποίο μπορεί ο καθένας να επανέρχεται. Όπως ακριβώς κάνουμε εμείς τώρα και αναπολούμε τις στιγμές με τους ανθρώπους που γνωρίσαμε, αλλά και εμπεδώνουμε όλα όσα μάθαμε, στο πλαίσιο μιας ενεργητικής ανατροφοδότησης».

Σε άλλο σημείο, οι εκπαιδευτικοί αναφέρουν τις νέες διδακτικές στρατηγικές μέσω των οποίων καλλιέργησαν την δημιουργικότητα και την καινοτομία, σημειώνονται ότι: «Καθώς προχωρούσαν οι μέρες και εξοικειωνόμασταν με τις έννοιες της δημιουργικότητας και της καινοτομίας, ανακαλύπταμε νέες διδακτικές στρατηγικές, ώστε να καλλιεργήσουμε στους μαθητές μας δεξιότητες μέσα από την ενεργητική και τη βιωματική μάθηση. Απολαυστικό αποδείχτηκε το κυνήγι θησαυρού μέσα στην πόλη μέσω της goosechase, μιας on-line πλατφόρμας που επιτρέπει να δημιουργηθούν διαδραστικές εμπειρίες. Χωριστήκαμε σε ομάδες των τριών ατόμων και … αλωνίσαμε την Φλωρεντία για να ολοκληρώσουμε τις αποστολές: «κάνε check-in στην πλατεία Δημοκρατίας», «βρες την κολόνα στη μέση της πλατείας», «γιατί είναι σημαντική αυτή η κολόνα;», «βρες το άγαλμα του Δαυίδ μπροστά στο Palazzo Vecchio», «πού βρίσκεται το πρωτότυπο;», «τράβηξε ένα βίντεο ψαρέματος στο συντριβάνι του Ποσειδώνα»… Ο χρόνος τρέχει, πρέπει να προσπεράσουμε τις άλλες ομάδες, χωρίς όμως να κάνουμε λάθη στις αποστολές και χάσουμε πόντους! Πόσο ενδιαφέρον θα είχε ένα τέτοιο παιχνίδι για τους μαθητές μας και πόσο αποτελεσματικό θα ήταν με την ενεργητικότητα και τη βιωματικότητά του στην προσέγγιση της εμπειρίας και της γνώσης! Σε μια εκδρομή, σε μια βιβλιοθήκη ή μουσείο, εντός του σχολείου, στο πλαίσιο ενός μαθήματος, οι μαθητές μας θα εμπλέκονταν ολοκληρωτικά και σίγουρα θα είχαν πολύ καλύτερα αποτελέσματα από εμάς, με τις δεξιότητες που έχουν στη χρήση των ψηφιακών εργαλείων».

Τέλος, οι εκπαιδευτικοί του Μουσικοί Σχολείου Δράμας, έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαιδευτική πλατφόρμα flip, περιγράφοντας μεταξύ άλλων τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί: «Η τελευταία μέρα μαθημάτων έκλεισε με το απολαυστικό flip, μια εκπαιδευτική πλατφόρμα, διαθέσιμη διαδικτυακά και ως εφαρμογή, όπου ο εκπαιδευτικός αναρτά ένα θέμα, εικόνα ή βίντεο και οι μαθητές καλούνται να το παρουσιάσουν ή να εκθέσουν τις απόψεις τους πάνω σ’ αυτό με ένα βίντεο διάρκειας μέχρι δέκα λεπτών. Γρήγορα χωριστήκαμε πάλι σε ομάδες και ξεχυθήκαμε για να δημιουργήσουμε το δικό μας βίντεο η κάθε ομάδα πάνω στα topics που μας είχαν οριστεί. Συνδυάζοντας πληροφορία, εικόνα, ηχογράφηση και εισάγοντας gif, emoji, γραμματοσειρές, πλαίσια, φίλτρα, χρώματα και σχέδια, η όλη διαδικασία απέκτησε απολαυστικά παιγνιώδη χαρακτήρα, ενώ ταυτόχρονα καλλιεργούσε γραπτό και προφορικό λόγο, θεατρικότητα, φαντασία και δημιουργικότητα. Και, με έναν θαυμαστό τρόπο, το αποτέλεσμα ξεπερνούσε κατά πολύ τις προσδοκίες μας!

Όμως αυτό που πραγματικά ήταν εξαιρετικό ήταν πως όλες αυτές οι εμπειρίες και οι γνώσεις χτίζονταν σιγά σιγά μέσα σε ένα κλίμα πολιτισμικής επαφής και ανοιχτότητας, όπου η συνεργασία και η κοινή προσπάθεια, οι αστεϊσμοί και τα γέλια ξεπερνούσαν τα όποια εμπόδια – γλωσσικά ή ψηφιακά –  . Ήταν αυτή η μαγεία της συνάντησης διαφορετικών χαρακτήρων και πολιτισμών, που άφηνε ωστόσο να φανεί μια κοινή βαθύτερη ουσία. Γιατί τελικά αυτό είναι το Erasmus: ένα ταξίδι κυριολεκτικό αλλά και μεταφορικό, επαφή και γνωριμία και ανταλλαγή εμπειριών μέσα από μια κοινά χρησιμοποιούμενη γλώσσα, ένα βύθισμα στην οπτική και στο βίωμα του ξένου που γίνεται σιγά σιγά δικός. Παρουσιάσαμε τις πόλεις μας, τις χώρες μας, τα σχολεία μας, τα εκπαιδευτικά μας συστήματα, τις οικογένειές μας, είδαμε κοινά προβλήματα και προβληματισμούς, είδαμε διαφορές σε μισθούς, κτηριακές σχολικές εγκαταστάσεις και σχολική χρήση της τεχνολογίας, μοιραστήκαμε γεύσεις και προϊόντα από τις χώρες μας, πειράξαμε διακριτικά η μία την άλλη, γελάσαμε με τα λάθη μας στα αγγλικά, αγκαλιαστήκαμε, ανταλλάξαμε ηλεκτρονικές διευθύνσεις και δώσαμε άτυπα μια υπόσχεση μελλοντικής συνάντησης. Τώρα ξέρουμε ότι σε κάποιες μακρινές χώρες της Ευρώπης έχουμε έναν δικό μας άνθρωπο και έτσι, γινόμαστε λίγο πολίτες του κόσμου, που μοιράζονται κοινές αξίες επικοινωνίας, δημοκρατίας, ανθρωπισμού και ειρήνης, σε πείσμα όλης αυτής της φρίκης που μπορεί να συμβαίνει γύρω μας. Το ταξίδι συνεχίζεται…».