Home > νέα > Στις 12 Αυγούστου το πρώτο επιβατικό τρένο στο δίκτυο του ΟΣΕ Δράμα – Τοξότες Σύμφωνα με δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ στον «Πρωινό Τύπο»

Στις 12 Αυγούστου το πρώτο επιβατικό τρένο στο δίκτυο του ΟΣΕ Δράμα – Τοξότες Σύμφωνα με δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ στον «Πρωινό Τύπο»

Σύμφωνα με δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ στον «Πρωινό Τύπο»

Στις 12 Αυγούστου το πρώτο επιβατικό

τρένο στο δίκτυο του ΟΣΕ Δράμα – Τοξότες

Κ. Πετράκης: Χωρίς προβλήματα τα έργα – Η γραμμή επανέρχεται όπως ήταν πριν με ταχύτητες 80 χλμ./ώρα

 

 

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

 

ΣΧΕΔΟΝ ένα χρόνο κράτησαν τα έργα του ΟΣΕ στο δίκτυο της γραμμής Δράμα – Τοξότες, προκειμένου να γίνουν σημαντικές διορθώσεις, καθώς υπήρχαν μεγάλα προβλήματα στην κυκλοφορία των επιβατικών κυρίως τρένων.

Όπως θα θυμάστε ίσως, στις 22 Σεπτεμβρίου 2016, κλιμάκιο από την κεντρική διοίκηση του ΟΣΕ είχε βρεθεί τότε στη Δράμα, με επικεφαλής το διευθύνοντα σύμβουλο κ. Πετράκη, το Διευθυντή Γραμμής κ. Πανόπουλο και τον προϊστάμενο Κυκλοφορίας Βόρειας Ελλάδας κ. Τούρτα και σε συνέντευξη Τύπου, ανακοίνωσαν το κλείσιμο της γραμμής από τη Δράμα μέχρι και τον Έβρο. Σκοπός του κλεισίματος αυτού, ήταν έργα σε διάφορα σημεία της σιδηροδρομικής γραμμής, από τη Δράμα μέχρι και τους Τοξότες. (Βλέπε ρεπορτάζ «Πρωινός Τύπος» 23 Σεπτεμβρίου 2016).

Επί της γραμμής θα συνέχιζαν να κυκλοφορούν μόνο εμπορικά και στρατιωτικά τρένα, ενώ οι επιβάτες έφταναν με τον τρένο μέχρι τη Δράμα και από εκεί συνέχιζαν με λεωφορεία στους λοιπούς προορισμούς τους.

 

Καθυστερήσεις…

Παρ’ όλα αυτά όμως, το έργο άργησε να ξεκινήσει, καθώς ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων αργούσε να υπογράψει την εκταμίευση χρημάτων του ΟΣΕ από τα αποθεματικά του κεφάλαια που βρίσκονται στην Τράπεζα της Ελλάδας.

Όλα ξεκίνησαν μετά από μια καταγγελία του Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών του ΟΣΕ που δημοσιεύθηκε στις 14 Οκτωβρίου 2016 στον «Πρωινό Τύπο», όπου καταγγέλλονταν η άρνηση του υπουργού κ. Σπίρτζη να υπογράψει την αποδέσμευση των χρημάτων προκειμένου να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για τα έργα.

Μετά από επανειλημμένα δημοσιεύματα του «Πρωινού Τύπου», το ζήτημα έφτασε στη Βουλή μέσω ερώτησης της βουλευτού Δράμας κας Κεφαλίδου και η συνέχεια ήταν να υπάρξει έντονη κινητοποίηση. Στα τέλη Οκτωβρίου 2016, τελικά, ο κ. Σπίρτζης υπέγραψε για την αποδέσμευση των χρημάτων και έτσι, με καθυστέρηση, ξεκίνησαν τα έργα του ΟΣΕ στη γραμμή. (Βλέπε και σχετικά ρεπορτάζ του «Π.Τ.» στις: 14/15/19/25/27 Οκτωβρίου 2016 και 19 Απριλίου 2017).

ose-petrakis

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Πετράκης, από την παρουσία του στη συνέντευξη Τύπου

στη Δράμα τον Σεπτέμβριου του 2016. (ΦΩΤΟ. Αρχείο Π.Τ.)

11 Αυγούστου τελειώνει το έργο

Όλο αυτό το διάστημα, ο «Πρωινός Τύπος» παρακολουθεί το έργο από κοντά. Για να δούμε πού ακριβώς βρίσκεται η πορεία του έργου, γιατί κάπου στα τέλη Ιουνίου ή αρχές Ιουλίου λογικά θα έπρεπε να τελειώσει το έργο, επικοινωνήσαμε με το διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ στην Αθήνα κ. Κωνσταντίνο Πετράκη, ο οποίος είχε βρεθεί τον περασμένο Σεπτέμβριο στη Δράμα και είχε ανακοινώσει την έναρξη των έργων και το κλείσιμο της γραμμής.

Μιλώντας λοιπόν στον «Πρωινό Τύπο» ο κ. Πετράκης, μας πληροφορεί ότι το έργο ολοκληρώνεται στις 11 Αυγούστου και μετά από την σύμφωνη γνώμη και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την επομένη ημέρα, 12 Αυγούστου, θα κυκλοφορήσει κανονικά το πρώτο επιβατικό τρένο.

Πιο συγκεκριμένα, όπως μας είπε ο κ. Πετράκης, «σήμερα (χθες) που μιλάμε η εργολαβία έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 65%-67%, όλα έχουν πάει σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και τις προδιαγραφές και δεν έχει παρουσιαστεί το παραμικρό πρόβλημα ώστε να έχουμε αποκλείσεις και ενστάσεις. Όλα πάνε ρολόι», τόνισε χαρακτηριστικά.

Απαντώντας σε ανάλογη ερώτηση ο κ. Πετράκης, σημείωσε ότι «η βασική διόρθωση της γραμμής Δράμας – Τοξοτών έχει τελειώσει, ενώ το έργο θα συνεχιστεί για άλλους 15 μήνες ακόμα, καθώς έχουν να γίνουν διάφορα έργα σε διάφορα άλλα σημεία της γραμμής, που όμως δεν θα εμποδίζουν την κίνηση των επιβατικών τρένων».

Μετά τις διορθώσεις, τα επιβατικά τρένα θα μπορούν να κινούνται με την ταχύτητα των 80 χλμ. την ώρα στο δίκτυο, όσο ήταν και πριν από τα έργα, ενώ σε κάποια άλλα σημεία θα υπάρχει μια μικρότερη βραδυπορία με μέση ταχύτητα στα 70 χλμ. την ώρα, μεταξύ Δράμας – Τοξοτών.

Αναφερόμενος αναλυτικότερα ο κ. Πετράκης στον «Πρωινό Τύπο», σημείωσε: «Όπου η επιδομή ήταν σε κατάσταση τραγική, αντικαταστάθηκε ολοκληρωτικά. Σε άλλα ορισμένα σημεία αφήσαμε τη ράγα αλλάξαμε στρωτήρες. Όπου οι στρωτήρες ήταν καλοί, αλλάξαμε έρμα. Ανάλογα με τη φθορά που υπήρχε και την κακή ή καλή συντήρηση της γραμμής, έγινε διαφορετική αντιμετώπιση. Το θέμα είναι τώρα, ότι η γραμμή αποκαταστάθηκε σχεδόν όπως ήταν – γι’ αυτό σας είπα ότι τα έργα συνεχίζονται και σε μερικά τμήματα θα έχουμε βραδυπορία. Θα γίνει όπως ήταν όταν πρωτοφτιάχθηκε, με τις ίδιες προδιαγραφές λειτουργίας. 80 χλμ. κυκλοφορίας ήταν η ταχύτητα, τόσο αποδίδουμε και τώρα, εκτός από μερικές βραδυπορίες που κατεβάζουν τη συνολική ταχύτητα στα 70 χλμ. στο τμήμα αυτό.»

Τέλος ο κ. Πετράκης, θέλησε να απονείμει τα εύσημα για την πολύ καλή πορεία του έργου και την πολύ καλή ποιότητα εκτέλεσης του έργου, στο προσωπικό της Διεύθυνσης Συντήρησης Γραμμής και ιδιαίτερα στον προϊστάμενο του Τοπικού Τμήματος Μηχανικών κ. Γιώργο Καζάνα.