Home > νέα > Στο επόμενο χρονικό διάστημα η πρώτη δημοπράτηση για τη σιδηροδρομική Εγνατία που αφήνει απ’ έξω Δράμα και Σέρρες – Δημοπρατούνται από την ΕΡΓΟΣΕ έργα αξίας 3,3 δισ. ευρώ

Στο επόμενο χρονικό διάστημα η πρώτη δημοπράτηση για τη σιδηροδρομική Εγνατία που αφήνει απ’ έξω Δράμα και Σέρρες – Δημοπρατούνται από την ΕΡΓΟΣΕ έργα αξίας 3,3 δισ. ευρώ

Δημοπρατούνται από την ΕΡΓΟΣΕ έργα αξίας 3,3 δισ. ευρώ

Στο επόμενο χρονικό διάστημα η πρώτη

δημοπράτηση για τη σιδηροδρομική Εγνατία

που αφήνει απ’ έξω Δράμα και Σέρρες

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΗ να προχωρήσει τα νέα μεγάλα έργα φαίνεται πως είναι η ΕΡΓΟΣΕ, ανακοινώνοντας ήδη τις πρώτες δημοπρατήσεις έργων, κυρίως για μελέτες και όχι ακόμα για κατασκευές, όπως έχει γίνει γνωστό.

Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα, πιθανότητα αρχές με μέσα Σεπτεμβρίου, η ΕΡΓΟΣΕ θα αρχίσει να ανακοινώνει διαγωνισμούς μελετών και έργων για τη σιδηροδρομική ανάταξη της χώρας, ύψους 3,3 δισεκατομμυρίων ευρώ. Όπως μάλιστα έχει γίνει γνωστό, οι διαδικασίες αυτές θα προχωρήσουν με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Ανατολική σιδηροδρομική Εγνατία

Το μεγαλύτερο από αυτά τα έργα, είναι το τμήμα της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας από Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Καβάλα – Τοξότες. Πρόκειται για μονή σιδηροδρομική γραμμή (κατά τμήματα διπλή), μήκους 206 χιλιομέτρων που ενώνει τη Θεσσαλονίκη µε την Καβάλα και ταυτόχρονα θα συνδέει το υπό ανάπτυξη λιμάνι της Νέας Καρβάλης µε το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο στην περιοχή των Τοξοτών Ξάνθης, διασχίζοντας το ανατολικό τμήμα του Nομού Καβάλας.

Το δεύτερο μεγαλύτερο έργο είναι η αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, προϋπολογισμού 815 εκατ. ευρώ, που στην ουσία αποτελεί τμήμα του ευρύτερου σχεδίου για σύνδεση των λιμανιών του Αιγαίου με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας στην Βουλγαρία. Το έργο περιλαμβάνει την αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, συνολικού μήκους 178 χιλιομέτρων, την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης και σηµατοδότησης, την βελτίωση σύνδεσης της υφιστάµενης σιδηροδροµικής γραµµής µε το βουλγαρικό σιδηρόδροµο στο Ορµένιο, κ.α.

Φυσικά, το ζήτημα που απασχολεί τη Δράμα αλλά και τις Σέρρες, είναι ότι οι δύο μεγάλες πόλεις αποκλείονται από το πέρασμα της Σιδηροδρομική Εγνατίας. Η Δράμα επί της ουσίας θα χάσει οριστικά τη σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο και θα παραμείνει εκτός κεντρικής σύνδεσης, ενώ το Υπουργείο Υποδομών υποσχέθηκε παρακαμπτήριο σύνδεση μέσω της παλαιάς και εγκαταλελειμμένης σήμερα, σιδηροδρομικής γραμμής από Νέα Ζίχνη προς Αμφίπολη.