Home > Πρώτο Θέμα > Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας πρωτοπορεί και μας «ταξιδεύει» στην ιστορία της Δράμας από την αρχαιότητα έως σήμερα

Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας πρωτοπορεί και μας «ταξιδεύει» στην ιστορία της Δράμας από την αρχαιότητα έως σήμερα

Μια υπέροχη έκθεση μαθητών /-τριών του 2ου Δημοτικού σχ. Δράμας

Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας πρωτοπορεί

και μας «ταξιδεύει» στην ιστορία της Δράμας

από την αρχαιότητα έως σήμερα

► Μιλάνε στον «Π.Τ.» ο δ/ντής Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης Δράμας κ. Διαλεκτόπουλος, η εκπαιδευτικός κα. Σμολοκτού και το μέλος του Συλ. Γονέων κα. Καρυπίδου

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ σημαντική δημιουργική δουλειά για την ιστορία της Δράμας, παρουσίασαν το μεσημέρι της Τετάρτης 31 Μαΐου, οι μαθητές και μαθήτριες του 2ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας.

Πρόκειται για μια σειρά από εικόνες και μακέτες και άλλες δημιουργικές κατασκευές, οι οποίες απεικονίζουν περιόδους από την ιστορία της Δράμας και της περιοχής της. Οι εικόνες ξεκινούν από την προϊστορική εποχή, περνάνε στα αρχαία και στα ρωμαϊκά χρόνια, στο Βυζάντιο, στην Επανάσταση, την προσφυγιά του 1922 και καταλήγουν στο σήμερα, στα νεότερα χρόνια.

Πρόκειται για μια έκθεση με διάφορες τεχνικές, από ζωγραφική, φωτογραφία, εικόνες από διάφορες εποχές, μακέτες και κατασκευές.

Η έκθεση βρίσκεται και εκτίθεται στο 2ο Δημοτικό Σχολείο, ενώ εγκαινιάστηκε χθες από το Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Διαλεκτόπουλο με την συμμετοχή εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων.

Χαιρετισμό απηύθυνε στα παιδιά και τους γονείς ο κ. Διαλεκτόπουλος, ενώ ένας μαθητής διάβασε ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον κείμενο. Όπως είπε μεταξύ άλλων, «θέλαμε να μάθουμε ποιοι άνθρωποι ζούσαν εδώ, πώς ντύνονταν, πώς μιλούσαν, τι έτρωγαν, τι παιχνίδια έπαιζαν τα παιδιά που πατούσαν στο ίδιο χώμα που πατάμε κι εμείς σήμερα. Ήταν ένα γοητευτικό ταξίδι στο χρόνο, αλλά και λίγο κουραστικό. Πιο πολύ γιατί δεν είχαμε αρκετό χρόνο, ιδιαίτερα οι μεγάλες τάξεις».

Όπως είπε μάλιστα ο μαθητής,  «είναι αλλιώτικο να μαθαίνεις για τη ζωή των ανθρώπων που έζησαν χιλιάδες χρόνια  πριν και όταν ξυπνούσαν έβλεπαν από τη γωνιά που τον βλέπουμε κι εμείς σήμερα. Τους είδαμε μέσα σε σπηλιές να προσπαθούν να ζεσταθούν. Τους είδαμε να γλεντούν σε γιορτές του Διονύσου πίνοντας Δραμινό κρασί. Τους είδαμε να περπατούν στη ρωμαϊκή Εγνατία Οδό, να πληρώνουν με αρχαία νομίσματα, να ακούν τα ονόματα των τόπων τους στα τούρκικα και να αγωνίζονται στα χρόνια του Μακεδονικού Αγώνα. Είδαμε όμως του παππούδες μας, να φτάνουν στο Σιδηροδρομικό Σταθμό της Δράμας από τη Μικρά Ασία και τη Θράκη, κυνηγημένοι, γεμάτοι πόνο αλλά και όνειρα».

Μέσα από τα μάτια των παιδιών

Για το όλο σχέδιο και πρόγραμμα, μίλησε στον «Π.Τ.» η υπεύθυνη για το όλο έργο εκπαιδευτικός του 2ου Δημοτικού σχολείου κα. Ελένη Σμολοκτού. Όπως επισημαίνει στον «Π.Τ.», «το project έχει θέμα, “Η Ιστορία της Δράμας μέσα από το μάτια των παιδιών”. Μετά τον Φεβρουάριο, ασχοληθήκαμε με το πρόγραμμα των πολιτιστικών δραστηριοτήτων. Όλες οι τάξεις του σχολείου είχαν κοινό πρόγραμμα. Θέλαμε να μάθουν τα παιδιά την ιστορία της Δράμας, αλλά με τρόπο που θα τους μείνει για πάντα στη μνήμη. Θέλαμε να είναι βιωματικό».

Ιδιαίτερα τονίζει η κα. Σμολοκτού, ότι, «το σύγχρονο σχολείο θα πρέπει να έχει καινοτόμες δράσεις και να μπορεί να ανταποκρίνεται στον κόσμο που θα ζήσουν τα παιδιά αργότερα. Δεν μπορεί, το σχολείο του σήμερα, να χρησιμοποιεί εργαλεία του χθες, για να βγάλει ανθρώπους που θα ζήσουν στο αύριο και να αντιμετωπίσουν προβλήματα που εμείς σήμερα καν δεν ξέρουμε και δεν μπορούμε να φανταστούμε ότι θα υπάρξουν. Θα ζήσουν και θα δουλέψουν σε έναν άλλο κόσμο τα παιδιά αυτά. Οπότε πρέπει να αναπτύξουν δημιουργική σκέψη και δημιουργική ικανότητα».

Επισημαίνει ακόμα η κα. Σμολοκτού, ότι, «ένας από τους στόχους του project, ήταν αυτός. Να μάθουμε την ιστορία της Δράμας και παράλληλα να καλλιεργήσουμε δημιουργικότητα και κριτική σκέψη στα παιδιά. Οπότε, κάθε τάξη ανέλαβε από μια ιστορική περίοδο της Δράμας από τα προϊστορικά χρόνια μέχρι και τη σημερινή Δράμα. Κάθε τάξη πραγματεύθηκε το θέμα της όπως νόμιζε αυτή και έκανε εικόνες κλειδιά, οι οποίες πάντα θα θυμίζουν την εποχή αυτή.

Για παράδειγμα για την προϊστορική εποχή έκαναν σπηλιές, τα ψάρια τους, φωτιές, έκαναν τον αργαλειό και άλλα εργαλεία. Θέλουμε να είμαστε πάντα κοντά σε ιστορικά γεγονότα.

Η κάθε τάξη έστησε το δικό της περίπτερο. Για περιόδους που δεν είχαμε σημαντικά ιστορικά γεγονότα, αναπαραστήσαμε την πλατεία της Δράμας του 1950, τις εφημερίδες της εποχής όπως το ΘΑΡΡΟΣ και τον ΠΡΩΙΝΟ ΤΥΠΟ που κυκλοφορούσε από τότε, τη σύγχρονη Δράμα με τα Μπαμπούγερα, το γήπεδο της ΔΟΞΑΣ που έκαναν τα παιδιά, ακόμα και πριν απ’ αυτό την προσφυγιά του 1922. Τα εγκαίνια της έκθεσης γίνονται για να αποκτήσει μια επισημότητα η δουλειά τους. Και αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό για τα παιδιά».

Διαλεκτόπουλος: Η προβολή του σχολείου προς την κοινωνία

Σε δηλώσεις του στον «Π.Τ.» ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Διαλεκτόπουλος σημειώνει ότι, «τα παιδιά έχουν κατασκευάσει μακέτες, ομοιώματα, έχουν κάνει μια καταπληκτική δουλειά την οποία θα μπορούν να επισκεφτούν οι γονείς των παιδιών. Σκοπός μας είναι να δείξουμε προς τα έξω, να προβάλουμε στους κοινωνικούς φορείς και τους γονείς, τη δουλειά που γίνεται στο σχολείο ώστε να υπάρχει μια αγαστή συνεργασία ανάμεσα στην εκπαίδευση και στους γονείς και τους τοπικούς φορείς.

Ευελπιστούμε και έχω προτείνει ήδη προς τον αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Παπαεμμανουήλ, η έκθεση αυτή να μεταφερθεί τον Σεπτέμβρη στο ισόγειο του Διοικητηρίου Δράμας, ώστε να μπορούν να την επισκέπτονται και άλλα σχολεία, αλλά και όσοι ενδιαφέρονται. Κι αυτό, γιατί, πρόκειται για ένα πραγματικό κομψοτέχνημα που έχουν δημιουργήσει οι μαθητές μας και θεωρώ ότι αξίζει αυτό να το δουν όσο περισσότεροι άνθρωποι γίνεται».

Καρυπίδου: Βιωματική μέθοδος

Σε δηλώσεις της στον «Π.Τ.», η ταμίας του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου Δημοτικού σχολείου Δράμας κα. Δήμητρα Καρυπίδου, σημειώνει: «Έχουμε πει πολλές φορές, ότι τα παιδιά μαθαίνουν με τη βιωματική μέθοδο.  Είχαν τον τρόπο να γνωρίσουν την ιστορία της πόλης μας, κάτι που υπό άλλες συνθήκες δεν θα το μάθαιναν και δεν θα το ανακάλυπταν. Χρησιμοποίησαν υλικά και έφτιαξαν πράγματα που ήταν και δημιουργικά για τα παιδιά και χτίζουμε στιγμές γι’ αυτά. Η συμμετοχή των παιδιών ήταν σημαντική, συμμετείχαν και δούλεψαν με πολλή χαρά και δημιουργικότητα».