Home > Πρώτο Θέμα > Τον Σεπτέμβριο προγραμματίζεται το άνοιγμα του νέου κλειστού Μουσείου Τρένων Δράμας Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Δράμας κ. Π. Μακρόπουλος

Τον Σεπτέμβριο προγραμματίζεται το άνοιγμα του νέου κλειστού Μουσείου Τρένων Δράμας Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Δράμας κ. Π. Μακρόπουλος

Ξεκίνησαν εντατικά οι εργασίες στησίματος

Τον Σεπτέμβριο προγραμματίζεται

το άνοιγμα του νέου κλειστού

Μουσείου Τρένων Δράμας

Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Δράμας κ. Π. Μακρόπουλος

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΓΙΑ ΤΟΝ ερχόμενο Σεπτέμβριο προγραμματίζεται το άνοιγμα του νέου κλειστού Μουσείου Τρένων στις κτιριακές εγκαταστάσεις του Σιδηροδρομικού Σταθμού Δράμας και αυτό είναι πλέον οριστικό.

Αυτό είναι το συμπέρασμα που συνάγεται από τα λεγόμενα του ανθρώπων του ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Σιδηροδρομικών και Φίλων Σιδηροδρόμου Δράμας (ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ εν συντομία), καθώς πλέον εδώ και μερικές ημέρες, έχουν ξεκινήσει εντατικά τις εργασίες στησίματος.

Όπως είναι γνωστό, ο «Π.Τ.» έχει ασχοληθεί και παλαιότερα με την τεράστια αυτή προσπάθεια που κάνουν μόνοι τους και με προσωπική δουλειά οι άνθρωποι του ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ, μιας και πρόκειται για μια πρωτότυπη δουλειά, για την οποία αφιερώνουν λίγοι άνθρωποι πολλές ώρες.

Το υπάρχον Μουσείο Τρένων βρίσκεται στο παλιό μηχανοστάσιο του ΟΣΕ και όσοι το έχουν επισκεφθεί, μπορούν να καταλάβουν ότι είναι ένας χώρος που δυσκολεύει τον επισκέπτη. Εδώ και λίγα χρόνια, οι άνθρωποι του ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ έχουν ξεκινήσει και δουλεύουν το νέο Μουσείο, το οποίο θα είναι κλειστό και βρίσκεται στις παλιές αποθήκες του ΟΣΕ στη δυτική πλευρά των εγκαταστάσεων δίπλα από τα πάλαι ποτέ εκδοτήρια εισιτηρίων. Τα οποία δυστυχώς σήμερα δεν λειτουργούν ούτε αυτά καθώς πλέον έχει πάψει να έρχεται τρένο στη Δράμα. Μέχρι και την τραγωδία των Τεμπών, η Δράμα δεχόταν ένα τρένο νωρίς το βράδυ από τη Θεσσαλονίκη, διανυκτέρευε στο Σταθμό και αναχωρούσε στις έξι το πρωί για Θεσσαλονίκη. Πλέον, από εκείνη την αποφράδα ημέρα για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, το τρένο πηγαίνει μόνο μέχρι τη Θεσσαλονίκη.

Οι δυσκολίες του Μουσείου

Οι άνθρωποι του ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ, μέλη του οποίου είναι παλιοί και νέοι σιδηροδρομικοί αλλά και φίλοι που αγαπούν τον σιδηρόδρομο, όταν πήραν την απόφαση να στήσουν το νέο Μουσείο στη δυτική πλευρά, ήξεραν ότι θα συναντήσουν πολλές δυσκολίες.

Και αυτή είναι η πραγματικότητα, μιας και πέρασαν δια πυρός και σιδήρου με όλη τη σημασία της φράση. Συνάντησαν πολλά εμπόδια, δεν το έβαλαν κάτω και πλέον μόλις στα τέλη Ιουνίου ολοκλήρωσαν όλες τις οικοδομικές εργασίες, με τα πατώματα, σοβατίσματα, βαψίματα και άλλα, που έγιναν μετά από τις πολύ συγκεκριμένες οδηγίες της Υπηρεσίας Νεωτέρων Μνημείων Ξάνθης, μιας και τα κτίρια αυτά είναι χαρακτηρισμένα ως διατηρητέα και βέβαια ιστορικά.

Ήδη, εδώ και λίγες μέρες και με το πέρας των οικοδομικών εργασιών, έχουν ξεκινήσει και μεταφέρουν στο νέο χώρο, όλα εκείνα τα αντικείμενα που θα εκτεθούν και αυτό επίσης περιλαμβάνει πολλή δουλειά.

Μιλώντας στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ κ. Μακρόπουλος, μας λέει ότι πλέον «στήνουμε σιδηροδρομική γραμμή» μέσα στο Μουσείο «για να μπορέσουμε να βάλουμε τα οχήματά μας».

Ήδη με απόφαση του Δ.Σ. έχει κλείσει το παλιό Μουσείο γιατί βρίσκεται πλέον υπό μετακόμιση και όλα τα απαραίτητα υλικά βρίσκονται στο νέο χώρο, ο οποίος προς το παρόν θυμίζει εργοτάξιο.

Παλιές υπηρεσίες του ΟΣΕ

Ερωτώμενος για το τι θα μπορεί να δει ο επισκέπτης του νέου Μουσείου Τρένων, ο κ. Μακρόπουλος εξηγεί: «Το νέο κλειστό Μουσείο θα περιλαμβάνει παλιές υπηρεσίες του ΟΣΕ όπως ήταν διακριτές μεταξύ τους. Όλες αυτές θα αντιπροσωπεύονται στο χώρο.

Θα περιλαμβάνει επίσης ένα μηχανοκίνητο βαγονέτο μαζί με το καρέτο του και τα εργαλεία από την πλευρά της υπηρεσίας γραμμής και όλα τα υπόλοιπα συνεργεία, σιδηρουργεία, ξυλουργεία κτλ., θα υπάρχει η υπηρεσία έλξεως όπως τη λέγαμε που είχε τις μηχανές και τα βαγόνια με διάφορα αντικείμενα.

Θα αντιπροσωπεύεται επίσης η εκμετάλλευση μαζί με τον σταθμάρχη και όλα τα εργαλεία που είχε γύρω του, στολές προσωπικού, αρχείο από πλευράς εντύπων, καθώς και πολλά βιβλία. Η βιβλιοθήκη του Συλλόγου είναι πολύ μεγάλη και έχει αποκλειστική σχέση με τον σιδηρόδρομο πάντα».

Διευκρινίζει ακόμα ο κ. Μακρόπουλος, ότι «θα υπάρχει ένα τοπογραφικό συνεργείο, τηλεπικοινωνίες όπως ήταν παλιά, ενώ θα υπάρχει και μια διαδραστική δράση για τα παιδιά με τις αλλοτινές τηλεπικοινωνίες».

Οι μηχανές στο παλιό Μουσείο

Ερωτώμενος σχετικά με το τι θα γίνει με το ιστορικό βαγόνι εστιατόριο του Orient Express  που βρίσκεται στο Μηχανοστάσιο και ανακαινίστηκε πλήρως από τον ΟΣΕ καθώς και κάποιες παλιές μηχανές που υπάρχουν, ο κ. Μακρόπουλος διευκρινίζει ότι «το γκρουπ των επισκεπτών από το νέο κλειστό Μουσείο θα μπορεί να μετακινείται προς το Μηχανοστάσιο, ώστε να δει και εκείνα».

Στο σημείο αυτό κάνει ιδιαίτερη αναφορά, ότι, «η δεύτερή μας προσπάθεια μετά το Μουσείο, είναι να δημιουργήσουμε το Σιδηροδρομικό Πάρκο, το οποίο θα συνδέει τους δύο χώρους, από το κεντρικό κτίριο του ΟΣΕ, την περιστροφική πλάκα, τις δρεζίνες, διαδρόμους μέχρι το Μηχανοστάσιο».

Μουσική συναυλία

Να σημειώσουμε τέλος, ότι αύριο Τετάρτη 5 Ιουλίου και ώρα 21.00 το βράδυ, ο ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ διοργανώνει μουσική εκδήλωση με κεντρικό τίτλο: «Άνθρωποι και Τρένα», στην οποία θα λάβει μέρος η Χορωδία των Τρένων του ΗΦΑΙΣΤΟΥ, ενώ θα συμμετάσχει η μουσική ορχήστρα «7/8» του Μιχάλη Μουρβετίδη και από χορευτικά θα λάβουν μέρος η Θρακική Εστία και ο Χορευτικός Όμιλος Δράμας του Μπαλαντινάκη.