Home > νέα > Βελτιωμένη η προσβασιμότητα στην πόλη της Δράμας με αρκετά όμως προβλήματα Δράση της Περιφερειακής Ένωσης Τυφλών Ανατολικής Μακεδονίας και δηλώσεις από τον πρόεδρο κ. Κρεμμύδα

Βελτιωμένη η προσβασιμότητα στην πόλη της Δράμας με αρκετά όμως προβλήματα Δράση της Περιφερειακής Ένωσης Τυφλών Ανατολικής Μακεδονίας και δηλώσεις από τον πρόεδρο κ. Κρεμμύδα

Παγκόσμια Ημέρα Λευκού Μπαστουνιού

Βελτιωμένη η προσβασιμότητα

στην πόλη της Δράμας

με αρκετά όμως προβλήματα

Δράση της Περιφερειακής Ένωσης Τυφλών Ανατολικής Μακεδονίας και δηλώσεις από τον πρόεδρο κ. Κρεμμύδα

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΣΤΗΝ πλατεία Ελευθερίας της Δράμας βρέθηκαν το πρωί της Πέμπτης χθες, μέλη της Περιφερειακής Ένωσης Τυφλών Ανατολικής Μακεδονίας, οι οποίοι σε συνεργασία με το Σωματείο ΑμεΑ Ν. Δράμας, πραγματοποίησαν δράση, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Λευκού Μπαστουνιού.

Η Παγκόσμια Ημέρα Λευκού Μπαστουνιού γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 15 Οκτωβρίου, παρ’ όλα αυτά λόγω των εκλογών φέτος μετατοπίστηκε μερικές ημέρες αργότερα.

Μέσω της δράσης αυτής, η Ένωση Τυφλών και το Σωματείο ΑμεΑ Ν. Δράμας, ανέδειξε τα διάφορα προβλήματα προσβασιμότητας που  αντιμετωπίζουν σε πολλά ζητήματα. Όπως από το να κινούνται σε δρόμους και πεζοδρόμια της πόλης, τους οδηγούς όδευσης τυφλών που πολλές φορές έχουν εμπόδια, τα ηχητικά φανάρια και άλλα ζητήματα.

Τα μέλη της Ένωσης, περιηγήθηκαν από την πλατεία Ελευθερίας, με συνοδεία στελέχους της Τροχαίας Δράμας, μέχρι και την περιοχή του ΒΑΑ της περιοχής της 19ης Μαΐου, προκειμένου να διαπιστώσουν σχετικά προβλήματα που υπάρχουν.

Σε δηλώσεις του στα τοπικά μέσα ενημέρωσης, ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Τυφλών Ανατολικής Μακεδονίας κ. Κρεμμύδας Σμάραγδος, σημείωσε αρχικά ότι «στόχος είναι αναδείξουμε θέματα και ζητήματα που απασχολούν τα άτομα με προβλήματα όρασης στην πόλη και πώς αυτά μπορούν με τη συνδρομή και των αρχών της αυτοδιοίκησης, να  λυθούν και να μπορέσουμε να ενταχθούμε στις τοπικές κοινωνίες».

Όπως τόνισε ο κ. Κρεμμύδας, «η προσβασιμότητα είναι ένα βασικό θέμα το οποίο μας απασχολεί και έγκειται στην αρμοδιότητα των Δήμων. Πρέπει να υπάρχουν ελεύθερες ζώνες όδευσης τυφλών για τα ΑμεΑ, να υπάρχουν ηχητικά συστήματα για να μπορούμε να διερχόμαστε από τις διαβάσεις, θα πρέπει να υπάρχει μια ευαισθητοποιημένη κοινωνία και επιχειρήσεις οι οποίες δεν θα βάζουν εμπόδια με την δραστηριοποίησή τους και να μπορεί παράλληλα όλο αυτό το δίκτυο να είναι χρηστικό και λειτουργικό για ένα άτομο με αναπηρία όρασης προκειμένου να είναι ενταγμένο σε μια πολιτισμένη κοινωνία, χωρίς τα δικαιώματα του ενός, να θίγουν τα δικαιώματα μιας άλλης κατηγορίας πολιτών».

Προσπάθειες βελτίωσης

Αναφερόμενος στην κατάσταση με την προσβασιμότητα στη Δράμα και απαντώντας σε σχετική ερώτηση, επισημαίνει ότι «έχουν γίνει προσπάθειες βελτίωσης της προσβασιμότητας από την πλευρά του Δήμου. Το τελευταία διάστημα πέρυσι τοποθετήθηκαν τα ηχητικά συστήματα στους φωτεινούς σηματοδότες, υπάρχει μεγάλο δίκτυο οδηγών όδευσης και ραμπών μέσα στην πόλη και αυτό το οποίο είναι ζητούμενο πλέον, είναι οι διαδρομές ελεύθερης όδευσης να είναι ελεύθερες όντως, τα πεζοδρόμια να είναι για τους πεζούς, οι πεζόδρομοι να είναι για τους πεζούς και όπου υπάρχει δραστηριότητα εστίασης ή οποιαδήποτε άλλα εμπόδια όπως διαφημιστικές πινακίδες, γλάστρες και άλλα, να είναι στο σημείο που έχουν αδειοδοτηθεί και δεν εμποδίζουν πεζούς και άτομα με διάφορα προβλήματα».

Να εξηγήσουμε εδώ ότι, το κίτρινο πλακάκι όδευσης τυφλών που είναι 40 εκατοστά, θα πρέπει γύρω από αυτό και τις δύο πλευρές του, να έχει μια ελεύθερη 55 εκατοστά από κάθε πλευρά, χωρίς εμπόδια.

Παράπονα και καταγγελίες

Αναφορικά με το ζήτημα αν δέχονται παράπονα και καταγγελίες για το σύστημα όδευσης τυφλών, ο κ. Κρεμμύδας είπε ότι «συχνά υπάρχουν παράπονα, συχνά υπάρχει καταστρατήγηση της ελεύθερης ζώνης όδευσης και των οδηγών όδευσης των ατόμων με προβλήματα όρασης και είμαστε σε επικοινωνία με τις αρχές του τόπου. Το ζητούμενο όμως είναι, κάποια στιγμή η νομοθεσία να ισχύσει αυτεπάγγελτα και όχι με καταγγελίες δικές μας. Εμείς σαφώς είμαστε εδώ και διεκδικούμε το καλύτερο δυνατό, αλλά δεν είναι ο  ρόλος μας να κάνουμε καταγγελίες εμείς, αλλά να κινούμαστε με αυτονομία και ασφάλεια στους οδηγούς όδευσης μέσα στην πόλη χωρίς να ερχόμαστε σε αντιπαράθεση με όλο το υπόλοιπο κοινό, με τους ελεύθερες επαγγελματίες.  Η ευθύνη βαραίνει την αρχή του τόπου, βαραίνει τους ελεγκτικούς μηχανισμούς, η νομοθεσία είναι συγκεκριμένη, πρέπει κάποια στιγμή να λειτουργήσει αυτεπάγγελτα».