Home > νέα > Ξεχωριστή επιδότηση καυσίμων για να διακοπεί η διαρροή προς τα πρατήρια καυσίμων της Βουλγαρίας – Χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα ο Νομός Δράμας για τους πρατηριούχους

Ξεχωριστή επιδότηση καυσίμων για να διακοπεί η διαρροή προς τα πρατήρια καυσίμων της Βουλγαρίας – Χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα ο Νομός Δράμας για τους πρατηριούχους

Πρόταση των πρατηριούχων καυσίμων της χώρας

Ξεχωριστή επιδότηση καυσίμων

για να διακοπεί η διαρροή προς

τα πρατήρια καυσίμων της Βουλγαρίας

Χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα ο Νομός Δράμας για τους πρατηριούχους

 

 

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ με το ζήτημα της διαρροής καταναλωτών προς την γειτονική Βουλγαρία προκειμένου να γεμίζουν με βενζίνη τα οχήματά τους, δεν είναι καινούριο. Το πρόβλημα αυτό υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια.

Παρ’ όλα αυτά, σήμερα το ζήτημα αυτό εμφανίζεται εντονότερο, καθώς η οικονομική δυσανεξία που πνίγει τη χώρα, δυσκολεύει ακόμα περισσότερο τις καταστάσεις. Και το ζήτημα αυτό, γίνεται ακόμα εντονότερο σήμερα, καθώς η ενεργειακή κρίση πλήττει ακόμα περισσότερο την οικονομία της χώρας, αλλά και την οικονομία ενός τόπου.

Για το λόγο αυτό, οι πρατηριούχοι υγρών καυσίμων της χώρας, ετοίμασαν μια σχετική πρόταση και την έχουν καταθέσει προς την κυβέρνηση της χώρας, ώστε να σταματήσει αυτή η αφαίμαξη. Και ο λόγος, ώστε να σταματήσουν οι Έλληνες καταναλωτές να επισκέπτονται τις γειτονικές χώρες, όπως τη Βουλγαρία και τη Βόρεια Μακεδονία, για τον ανεφοδιασμό των ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους.

Όπως επεσήμανε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, Θέμης Κιουρτζής, «κατά συρροή συνεχίζουν τα επισκέπτονται οι πολίτες της Βόρειας Ελλάδας τα πρατήρια υγρών καυσίμων της Βουλγαρίας και της Βόρεια Μακεδονίας». Και όπως χαρακτηριστικά λέει, «οι επισκέψεις στις γειτονικές χώρες είναι κάτι που εξακολουθεί να προβληματίζει τον κλάδο των βενζινοπωλών, οι οποίοι βλέπουν τα έσοδά τους να είναι μειωμένα».

Το πρόβλημα με τη Δράμα

Γενικότερα, αν απομονώσουμε το ζήτημα αυτό όσον αφορά το Νομό Δράμας, το πρόβλημα δεν φαίνεται να είναι ιδιαίτερα μεγάλο. Όπως λένε μιλώντας στον «Π.Τ.» πρατηριούχοι υγρών καυσίμων, οι Δραμινοί που βάζουν καύσιμα από τη γειτονική Βουλγαρία, δεν το κάνουν συστηματικά, παρά μόνο συνδυαστικά με άλλες δραστηριότητες.

Είτε επισκέπτονται τη Βουλγαρία για τουριστικούς λόγους, είτε για ψώνια στα σούπερ μάρκετ και άλλα φθηνά προϊόντα και έτσι γεμίζουν και το ρεζερβουάρ. Το ίδιο συμβαίνει για παράδειγμα και από την πλευρά των Σερρών, όπου κυρίως επισκέπτονται τα καζίνο της περιοχής στη γείτονα.

Μάλιστα, το μέλος του Δ.Σ. του Σωματείου Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων Δράμας κ. Γρηγοριάδης, σημειώνει ότι μια καλή λύση θα ήταν, σε μια απόσταση 40 – 50 χιλιόμετρα από τα σύνορα, να υπάρξει μειωμένος ΦΠΑ σε όλα τα καύσιμα.

Το ζήτημα είναι ότι, όπως λέει ο ίδιος, στη Βουλγαρία πολλά πράγματα είναι κατά πολύ φθηνότερα, όπως για παράδειγμα το αέριο για οχήματα. «Σκεφτείτε ότι, έρχονται με τα βυτιοφόρα στην Ελλάδα και γεμίζουν αέριο από τα διυλιστήρια και το πουλάνε φθηνότερα στη χώρα τους».

Υποστηρίζει πάντως ο ίδιος, τουλάχιστον για τη Δράμα, ότι «δεν τίθεται θέμα επιβίωσης ή βιοπορισμού των πρατηρίων στην περιοχή μας, καθώς δεν είναι και τόσο μεγάλο το πρόβλημα εδώ. Υπάρχει βέβαια ζήτημα, για όλη τη Βόρεια Ελλάδα, αν το δει κανείς προσθετικά».

Πρόταση για δοκιμαστικό για Fuel Pass ή Κάρτα Πολίτη

Όπως ανέφερε ο κ. Κιουρτζής, έχει ήδη προταθεί στο Υπουργείο Οικονομικών να εφαρμοστεί – έστω δοκιμαστικά – το Fuel Pass ή Κάρτα Πολίτη, έτσι ώστε οι Έλληνες καταναλωτές που ζουν δίπλα σε χώρες με φθηνό καύσιμο να επωφελούνται από χαμηλότερες τιμές.

Με αυτό τον τρόπο, ο κ. Κιουρτζής ευελπιστεί ότι θα μετριαστούν σε θεαματικό βαθμό οι «εξορμήσεις» των Ελλήνων πολιτών σε γειτονικές χώρες και θα ενισχυθούν τα έσοδα των πρατηριούχων της χώρας μας. Παράλληλα, όπως εξήγησε, η υιοθέτηση της εν λόγω πρωτοβουλίας δεν θα έπληττε τα οικονομικά της χώρας.

Ειδικότερα, ανέφερε ότι «ζητήσαμε να γίνει αυτό δοκιμαστικά έστω και σε μια πόλη προκειμένου να καταλάβει η πολιτεία ότι το επιπλέον έσοδο που θα έχει από την αύξηση των πωλήσεων θα είναι αρκετά μεγαλύτερο από το προβλεπόμενο και πως θα ισοσκελίσει τη μείωση των εσόδων από τον αυξημένο Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης. Δηλαδή οι αυξημένες πωλήσεις θα φέρουν εξισορρόπηση στα έσοδα από τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης. Εξάλλου τι ζητήσαμε; Να εφαρμοστεί αυτό δοκιμαστικά, έστω ας γίνει αυτό πρώτα στη Κομοτηνή, να γίνει μια άσκηση και θα δουν ότι θα υπάρχουν καλά αποτελέσματα».

Τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα και στις γειτονικές χώρες

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία για τις 26 Δεκεμβρίου του 2022, η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στην Ελλάδα ήταν στα 1,827 ευρώ/λίτρο, όταν στη Βόρεια Μακεδονία και τη Βουλγαρία ανερχόταν στα 1,251 και 1,285 ευρώ/λίτρο αντίστοιχα.

Όσον αφορά στο diesel, η τιμή του στην Ελλάδα ήταν 1,791 ευρώ/λίτρο, όταν στη Βόρεια Μακεδονία και τη Βουλγαρία δεν ξεπερνούσε τα 1,30 και 1,521 ευρώ/λίτρο αντίστοιχα.