Home > νέα > Ξεκινάει τις εξορμήσεις της η Κινητή Βιβλιοθήκη Δράμας σε σχολεία των περιφερειακών Δήμων Δράμας Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Δράμας κ. Χατζηκυριάκου

Ξεκινάει τις εξορμήσεις της η Κινητή Βιβλιοθήκη Δράμας σε σχολεία των περιφερειακών Δήμων Δράμας Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Δράμας κ. Χατζηκυριάκου

Μεγάλο το ενδιαφέρον από τα Δημοτικά Σχολεία Δράμας

Ξεκινάει τις εξορμήσεις της η Κινητή

Βιβλιοθήκη Δράμας σε σχολεία

των περιφερειακών Δήμων Δράμας

Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Δράμας κ. Χατζηκυριάκου

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΙΑ ΑΠΟ τις πλέον καθοριστικές δράσεις της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης  Δράμας, ήταν και το αυτοκινούμενο όχημα της Κινητής Βιβλιοθήκης που είχε στην ευθύνη της.

Για όσους θυμούνται, το όχημα της Κινητής Βιβλιοθήκης Δράμας, έκανε καθημερινές εξορμήσεις σε πολλά σχολεία του Νομού Δράμας πριν από 12 χρόνια περίπου, επισκεπτόμενο Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια ακόμα και Λύκεια, εκτός του Δήμου Δράμας.

Στόχος της Κινητής Βιβλιοθήκης, είναι οι μαθητές και μαθήτριες των σχολείων εκτός του Δήμου Δράμας, να μπορέσουν να έρθουν σε επαφή με μια βιβλιοθήκη, να μπορέσουν να περιηγηθούν μέσα σ’ αυτή, αλλά ακόμα και να δανειστούν για ένα διάστημα, βιβλία που τους ενδιαφέρουν.

Με στόχο την προώθηση της φιλαναγνωσίας, ξεκινάει τις επόμενες ημέρες και μετά από ένα κενό διάστημα 12 χρόνων, το αυτοκινούμενο όχημα της Κινητής Βιβλιοθήκης Δράμας, σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σχολεία σε πρώτη φάση. Πρόκειται για μια πολύ ωραία και ενδιαφέρουσα δράση, η οποία είχε σταματήσει από το 2012, καθώς υπήρχαν τεχνικά προβλήματα με το όχημα και επανέρχεται σήμερα.

Μετά λοιπόν από μερικά χρόνια και μετά από την διόρθωση των όποιων προβλημάτων, το όχημα πλέον βρίσκεται στο δρόμο και μπορεί να αρχίσει και πάλι την περιήγησή της σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Νηπιαγωγεία και Δημοτικά.

Όπως τονίζει μιλώντας στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος της Δημόσιας Βιβλιοθήκης Δράμας εκπαιδευτικός κ. Γιάννης Χατζηκυριάκου, η Κινητή Βιβλιοθήκη θα επισκέπτεται Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία εκτός Δήμου Δράμας: Δήμος Δοξάτου, Δήμος Κ. Νευροκοπίου, Δήμου Παρανεστίου και Δήμου Προσοτσάνης.

Όπως μας λέει ο ίδιος, ήδη έχει υπάρξει ενδιαφέρον από 12 σχολεία και θα ξεκινήσει τις επόμενες ημέρες από την περιοχή του Δοξάτου. Στα ράφια της Κινητής Βιβλιοθήκης θα βρίσκονται κυρίως λογοτεχνικά βιβλία, αλλά και κάποια που ενδιαφέρουν τους μαθητές. Το χαρακτηριστικό είναι ότι η Κινητή Βιβλιοθήκη θα μπορεί να είναι επίσης και δανειστική με στόχο την φιλαναγνωσία των παιδιών. Αξίζει να πούμε ότι, θα βγαίνει μια κάρτα δανεισμού μόνο για ένα Τμήμα του Σχολείου που έχει δηλώσει ενδιαφέρον, και τα βιβλία θα επιστρέφονται μετά από 60 μέρες με ευθύνη του τμήματος του σχολείου.

Η Κινητή Βιβλιοθήκη διαθέτει ηλεκτρονικό υπολογιστή, εκτυπωτή, συλλογή βιβλίων και οπτικοακουστικού υλικού και πραγματοποιεί επισκέψεις στα σχολεία της περιοχής. Το βιβλιοαυτοκίνητο καθώς και ο υλικοτεχνικός εξοπλισμός του αποκτήθηκε μέσω των ευρωπαϊκών προγραμμάτων «Υποστήριξη της εκπαιδευτικής πράξης από Κινητές Βιβλιοθήκες» και «Ολοκλήρωση των έργων των Κινητών Βιβλιοθηκών».

Σκοπός της Κινητής Βιβλιοθήκης είναι η άμεση αντιμετώπιση ή αναπλήρωση της έλλειψης σχολικών βιβλιοθηκών, προσφέροντας το απαραίτητο εκπαιδευτικό υλικό, λειτουργώντας υποστηρικτικά στο εκπαιδευτικό έργο σε περιοχές που δεν έχουν άμεση πρόσβαση σε κάποια βιβλιοθήκη ενώ εμπλουτίζει τις συλλογές των σχολικών βιβλιοθηκών των οποίων το υλικό είναι πιο περιορισμένο.

Η Κινητή Βιβλιοθήκη αποδεικνύεται ότι αποτελεί για τους μαθητές χώρο μάθησης, πληροφόρησης, γνωριμίας και εξοικείωσης με το βιβλίο και την κοινωνία της πληροφορίας. Επίσης καλλιεργεί τη φιλομάθεια και  εφοδιάζει με βασικές δεξιότητες, ώστε να καθιστά εύκολη την προσέγγιση και αποτελεσματική τη χρήση της γνώσης.

Κάθε μαθητής έχει τη δυνατότητα πρόσβασης στη λογοτεχνία, την εγκυκλοπαίδεια και γενικά σε «εξωσχολικά» βιβλία, και επομένως και τη δυνατότητα να ικανοποιήσει την περιέργεια, τις απορίες και τα προσωπικά του ενδιαφέροντα (πολιτιστικός ρόλος)

Ο μαθητής εισάγεται και σταδιακά εξοικειώνεται με την πορεία που οφείλει κανείς να ακολουθήσει κατά την αναζήτηση της πληροφορίας και συνειδητοποιεί την αναγκαιότητα της συνεχούς επαλήθευσης των νέων κάθε φορά δεδομένων, εισέρχεται δηλαδή ουσιαστικά, στην ερευνητική διαδικασία ενώ ταυτόχρονα δραστηριοποιείται και μαθαίνει ότι μπορεί να στηρίζεται στις δικές του δυνάμεις (εκπαιδευτικός-ερευνητικός ρόλος).

Για τους εκπαιδευτικούς: πηγή πληροφόρησης και κατάλληλο μέσο για το σχεδιασμό νέων μεθοδολογιών στις διαδικασίες μάθησης.