Home > Πρώτο Θέμα > Ξεμπλοκάρει η δεύτερη φάση για το διαγωνισμό του οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης ► Δ. Κυριαζίδης: «Κυρίαρχο ζήτημα για τη Δράμα» ο οδικός άξονας

Ξεμπλοκάρει η δεύτερη φάση για το διαγωνισμό του οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης ► Δ. Κυριαζίδης: «Κυρίαρχο ζήτημα για τη Δράμα» ο οδικός άξονας

Από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Ξεμπλοκάρει η δεύτερη φάση

για το διαγωνισμό του οδικού

άξονα Δράμας – Αμφίπολης

► Δ. Κυριαζίδης: «Κυρίαρχο ζήτημα για τη Δράμα» ο οδικός άξονας

► Ζήτησε από τον υπουργό εντός τριμήνου να υπάρξει ανάδοχος

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ έχουμε στη διαδικασία της δημοπράτησης του οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης (Παλαιοκώμη), καθώς πλέον το  υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε στην έγκριση του τεύχους πρόσκλησης των κατασκευαστικών εταιρειών.

Αναλυτικότερα, όπως ενημερώνει ο κυβερνητικός βουλευτής Ν. Δράμας κ. Δημήτρης Κυριαζίδης, τη Δευτέρα 29 Ιανουαρίου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, υπέγραψε την σχετική υπουργική απόφαση, με την οποία εγκρίνεται το τεύχος πρόσκλησης συμμετοχής σε ανταγωνιστικό διάλογο προς τα υποψήφια σχήματα αναδόχων που συμμετέχουν στη Β΄ φάση για την ουσιαστική πρόοδο του διαγωνισμού, αναφορικά με την ανάθεση της σύμβασης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) του έργου «Κάθετος άξονας Δράμας- Αμφίπολης (Παλαιοκώμη)».

Αυτό σημαίνει ότι, από εδώ και πέρα η διαδικασία του έργου περνάει άμεσα στην επόμενη φάση, όπου περιλαμβάνεται και η υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών από τις εταιρείες που έχουν επιλεγεί.

Αυτό που κατ’ επανάληψη έχει ζητήσει ο βουλευτής Δράμας κ. Κυριαζίδης, είναι να συντομευθεί ο χρόνος, ώστε με την παρέλευση του επόμενου τριμήνου, να έχουμε την ανάδειξη του τελικού αναδόχου.

Όπως είναι γνωστό, ο προϋπολογισμός του έργου είναι 248.543.957,00 Ευρώ (με ΦΠΑ), και το έργο δημοπρατείται με τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Στην απόφαση για το κάλεσμα σε ανταγωνιστικό διάλογο για το πρώτο μέρος της Β΄ Φάσης, έχουν περάσει πλέον οι παρακάτω εταιρείες:

  1. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Ανώνυμη Εταιρείας Συμμετοχών, Ακινήτων, Κατασκευών μεδ.τ. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
  2. Ένωση Προσώπων ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις ΑΕ – Μυτηλιναίος Α.Ε.
  3. ΑΒΑΞ Ανώνυμη Εταιρεία – Εργοληπτική – Τουριστική – Εμπορική – Βιομηχανική Οικοδομικών Υλικών και μηχανημάτων με δ.τ. ΑΒΑΞ Α.Ε.
  4. INTRAKAT Ανώνυμη Εταιρεία Τεχνικών και Ενεργειακών Έργων με δ.τ. INTRAKAT.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, δεν ασκήθηκε καμιά προδικαστική προσφυγή κατά τη διαδικασία που προηγήθηκε και το Τεύχος Πρόσκλησης Συμμετοχή σε Διάλογο στη φάση αυτή συντάχθηκε κατ’ εφαρμογή όλων των νόμιμων διαδικασιών.

Κυριαζίδης: «Κυρίαρχο ζήτημα για τη Δράμα»

Μιλώντας στον «Π.Τ.» ο βουλευτής Δράμας κ. Κυριαζίδης σημειώνει ότι «στη συνάντηση που είχα με τον υπουργό κ. Σταϊκούρα, ζήτησα ώστε μέσα σε ένα τρίμηνο, να υπάρξει ανάδοχος. Αυτό είναι που ζητάμε, αυτή είναι η προσπάθεια που κάνουμε, ώστε να προχωρήσουμε το συντομότερο δυνατό στην ανακήρυξη του αναδόχου».

Όπως τόνισε ο κ. Κυριαζίδης, «δεν αφήνουμε την υπόθεση αυτή, είναι κυρίαρχο ζήτημα για τη Δράμα και μας βασανίζει ως τόπο».

Αναφορικά με την συγκεκριμένη απόφαση,  ο ίδιος σημειώνει ότι, «δεν έχει  υπάρξει καμιά προσφυγή για τη διαδικασία που προηγήθηκε και πλέον από εδώ και πέρα προχωράμε στο επόμενο στάδιο. Αν μεταξύ των εταιρειών υπάρξουν συμπράξεις, είναι ένα άλλο ζήτημα των κατασκευαστικών εταιρειών».

Τι απαντά το Υπουργείο

Χαρακτηριστικό είναι πάντως το γεγονός ότι, σε διευκρινίσεις που είχε δώσει στις 8 Δεκεμβρίου 2023 το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ότι μετά από αυτή τη φάση, ο διαγωνισμός «προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός του πρώτου τριμήνου του 2025 και η υπογραφή της Σύμβασης Σύμπραξης να είναι εντός του ίδιου τριμήνου του 2025».

Η απομόνωση της Δράμας

Η Δράμα, μαζί με την Έδεσσα, είναι οι δύο πόλεις που δεν διαθέτουν κάθετο οδικό άξονα στην Εγνατία Οδό και η μοναδική από την έκταση της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας – Θράκης.

Για τη Δράμα, ο οδικός άξονας προς την Εγνατία από την πλευρά της Αμφίπολης, αποτελεί χρόνιο στόχο, ελπίζοντας ότι έτσι, θα μπορέσει στο μέλλον να βγει από την οδική απομόνωση στην οποία έχει περιέλθει εδώ και πολλά χρόνια και θα μπορέσει έτσι να δώσει ώθηση στο εμπόριο, στον τουρισμό και γενικότερα στην οικονομία της.

Αν σ’ αυτό συνυπολογίζουμε ότι διαθέτει και τον Τελωνειακό Σταθμό στην Εξοχή, αυτό σημαίνει ότι αυτός ο οδικός άξονας αποτελεί αναγκαιότητα.

Στόχος όλων, θα πρέπει να είναι από εδώ και πέρα η πίεση προς το ΥΠΟΜΕ και η συνεχής παρακολούθηση του έργου, ώστε να μην υπάρξει καμιά απολύτως παύση. Αξίζει να σημειωθεί ότι, για τις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες, είναι ένα από τα μεγάλα έργα στη Βόρεια Ελλάδα, που χαρακτηρίζονται ως «φιλέτα».