Home > Πρώτο Θέμα > «Μεγάλες οι δυσκολίες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με πολλά τεχνικά προβλήματα»

«Μεγάλες οι δυσκολίες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με πολλά τεχνικά προβλήματα»

Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας

«Μεγάλες οι δυσκολίες της εξ αποστάσεως

εκπαίδευσης με πολλά τεχνικά προβλήματα»

Αρτεμιάδης: «Εμείς θέλουμε ανοιχτά σχολεία, με τέτοιες προϋποθέσεις,

ώστε να διασφαλίζεται η υγιεινή και η ασφάλεια»

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΑΝ ΚΑΙ το πρωί της Πέμπτης 7 τρέχοντος, κυκλοφόρησε μια φήμη μέσω κυβερνητικών στελεχών ότι υπήρχε μια πιθανότητα να μην ανοίξουν κανονικά τα σχολεία τη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου, με ανακοίνωσή του το Υπ. Παιδείας ξεκαθάρισε ότι Ειδικά Σχολεία, Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία θα ανοίξουν κανονικά, με τους κανονισμούς και τα μέτρα προστασίας που ίσχυαν πριν οδηγούν στην καραντίνα στις αρχές Νοεμβρίου.

Παρ’ όλα αυτά, φαίνεται ότι θα υπήρχε εκ νέου σύσκεψη λοιμωξιολόγων χθες ή και σήμερα, οι οποίοι θα εξέφραζαν εκ νέου τις απόψεις τους για το άνοιγμα των σχολείων.

Όπως και αν είναι η τελική απόφαση και ό,τι κι αν συμβεί τη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου, παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν πολλά ζητήματα που προέκυψαν όλο αυτό το διάστημα με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπως και συμπεράσματα τα οποία αποκόμισαν οι εκπαιδευτικοί.

Artemiadis Lazaros

Ο «Πρωινός Τύπος», μίλησε χθες με τον πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Λάζαρο Αρτεμιάδη, ο οποίος μεταξύ άλλων επισημαίνει ότι υπήρχαν τεράστιες δυσκολίες στη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης, τονίζοντας ότι η πραγματική εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται μόνο δια ζώσης. Παρ’ όλα αυτά, σημείωσε ιδιαίτερα ότι αυτή η μορφή τηλεκπαίδευσης θα ήταν αρκετά χρήσιμη για σεμινάρια και μετεκπαίδευση εκπαιδευτικών, αλλά και για μαθητές που ζουν σε απομακρυσμένα σημεία ή και σε κάποιες συγκεκριμένες περιπτώσεις. Σημαντικό είναι επίσης, ότι θα πρέπει να γίνουν σημαντικές διορθώσεις και βελτιώσεις στο όλο σύστημα.

 

Πώς είδατε τη διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κ. Αρτεμιάδη;

«Η εμπειρία από την εξ αποστάσεως, λέει ότι ξεκίνησε με προβλήματα από την πρώτη στιγμή, γιατί όλο αυτό το διάστημα, το Υπ. Παιδείας δεν είχε φροντίσει να κάνει κάποιες βελτιώσεις. Στην πορεία ναι μεν επιλύθηκαν κάποια από τα προβλήματα, όμως σε καθημερινή βάση υπήρχαν τεχνικά θέματα: άλλοι δεν μπορούσαν να συνδεθούν, άλλοι δεν άκουγαν ή δεν ακουγόντουσαν, άλλοι δεν έβλεπαν ή δεν μπορούσαν να τους δουν. Τα προβλήματα ήταν καθημερινά.

Γενικά όμως δεν υπήρξε βελτίωση του συστήματος. Το Υπουργείο δεν φρόντισε όλο το καλοκαίρι να το βελτιώσει ώστε να δώσει λύσεις. Τα μαθήματα δεν ήταν όπως τα δια ζώσης, όμως οι συνάδελφοι φρόντισαν  υπό δύσκολες συνθήκες, να κάνουν αυτό που έπρεπε. Καθημερινά γινόταν καταγραφή των περιπτώσεων, άλλα δεν μπορούσαν να μπουν είτε επειδή δεν είχαν εξοπλισμό, είτε είχαν προβλήματα».

Υπήρχε συμμετοχή από μαθητές και εκπαιδευτικούς στη διαδικασία;

«Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών ήταν υποχρεωτική για όλους. Γι’ αυτό και καθημερινά ενημερωνόταν το σύστημα για το ποιοι δεν έμπαιναν. Ωστόσο δεν γνωρίζουμε γιατί κάποια παιδιά δεν έμπαιναν: δεν ήθελαν ή δεν είχαν τον εξοπλισμό; Καθημερινά πάντως γινόταν η σχετική καταγραφή».

Έξω από τα τεχνικά ζητήματα κ. Αρτεμιάδη, πώς κύλησε η διαδικασία της εξ αποστάσεως;

«Στην αρχή τα παιδιά έμπαιναν καθημερινά, στη συνέχεια όμως άρχισαν να κουράζονται. Δεν είναι εύκολο να είσαι πέντε ώρες μπροστά σε μια οθόνη και να κάνεις μάθημα. Μπορεί να είχαν τα τριαντάλεπτα μαθήματα, όμως τα παιδιά θέλουν και μια καλή ξεκούραση. Δεν ήταν μια εύκολη διαδικασία, ειδικά για τους μικρότερους μαθητές και του Νηπιαγωγείου».

Εσείς από τη θέση των εκπαιδευτικών, τι αποκομίσατε από την όλη διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης;

«Για εμάς τους εκπαιδευτικούς, ήταν μια εμπειρία που δεν την έχουμε ξαναζήσει, δεν έχουμε εργαστεί ξανά μ’ αυτόν τον τρόπο. Είναι ένα εργαλείο, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί κυρίως για επιμορφώσεις και επικοινωνία σε νεκρό χρόνο. Είναι κάτι το οποίο όμως δεν μπορούμε να το εμφανίσουμε ως κάτι που λείπει από την εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν θέλουμε αυτό να χρησιμοποιηθεί από το Υπ. Παιδείας. Είναι ένα εργαλείο το οποίο το Υπουργείο μπορεί να το χρησιμοποιήσει για να μην μετακινεί μαθητές από κάποια απομακρυσμένα χωριά.

Σαφέστατα σε κάποια ειδική περίπτωση, όπως σε ένα απομακρυσμένο νησί, θα μπορούσε ίσως να χρησιμοποιηθεί. Όπως και αν υπάρχει πρόβλημα για κάποιους πολύ σοβαρούς λόγους, θα μπορούσε το σύστημα αυτό να χρησιμοποιηθεί.

Γενικά, εμείς είμαστε επιφυλακτικοί για το πώς θα το χρησιμοποιήσει μελλοντικά το Υπουργείο, όπως π.χ. δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αντικαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση».

Εσείς έχετε καταγράψει προβλήματα, έχετε χρησιμοποιήσει τη διαδικασία της εξ αποστάσεως. Τι προτείνετε ως λύσεις από εδώ και πέρα;

«Από εδώ και πέρα, αυτό που λέμε εμείς, είναι να ξεκινήσει το σχολείο να λειτουργεί κανονικά. Από την πρώτη στιγμή ζητάμε να λειτουργούν τα σχολεία με τέτοιους όρους και προϋποθέσεις, ώστε να είναι δυνατή η παρουσία των παιδιών και των εκπαιδευτικών εκεί. Δεν θέλουμε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δεν θεωρούμε ότι είναι η εκπαίδευση του μέλλοντος.

Εμείς θέλουμε τα σχολεία μας να λειτουργήσουν. Λειτουργούσαν τα Ειδικά Σχολεία, αλλά χωρίς να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που έπρεπε να αντιμετωπιστούν. Εμείς θέλουμε ανοιχτά σχολεία, με τέτοιες προϋποθέσεις, ώστε να διασφαλίζεται η υγιεινή και η ασφάλεια.

Τώρα λένε ότι θα πάνε αύριο (σήμερα) οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία. Για να συζητήσουμε τι; Πράγματα τα οποία εφαρμόζαμε. Το Υπουργείο δεν λέει κάτι καινούριο, δεν έδωσε κάποια λύση. Αυτά που προτείνει στην εγκύκλιο, είναι αυτά που γινόντουσαν πριν κλείσουν. Το μόνο καινούριο είναι ότι από τη Δευτέρα, μπορούμε να κάνουμε επαναλαμβανόμενα τεστ. Δεν έχει αλλάξει κάτι στο σχολείο.  Θα λειτουργήσουμε όπως λειτουργούσαμε από τις αρχές Σεπτέμβρη.

Το μόνο νέο είναι ότι από τη Δευτέρα, όσοι συνάδελφοι επιθυμούν, μπορούν να κλείνουν ραντεβού και να κάνουν τα τεστ για τον κορωνοϊό όποτε θέλουν».

3o DHMOTIKO SXOLEIO DRAMAS (AVLH)

Γενικώς οι εκπαιδευτικοί είναι θετικοί στο να κάνουν τα τεστ για τον κορωνοϊό;

«Γενικά οι συνάδελφοί μου, όσοι το επιθυμούν, μπορούν να κάνουν τα τεστ. Και είναι αρκετοί. Και ακόμα, μπορούν στη συνέχεια να κάνουν και το τεστ. Προσωπικά εγώ θα εμβολιαστώ κιόλας, γιατί δεν υπάρχει και άλλη λύση».

Τι θα γίνει κ. Αρτεμιάδη, με εκείνα τα παιδιά που δεν πήγαιναν συνειδητά στο σχολείο λόγω μάσκας, ενώ στη συνέχεια συμμετείχαν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, και τώρα δεν θα συμμετάσχουν και πάλι στα δια ζώσης μαθήματα; Πώς θα ενταχθούν αυτά τα παιδιά στο σύνολο της εκπαιδευτικής διαδικασίας;

«Για όλα τα παιδιά, η εκπαίδευση είναι υποχρεωτική. Εάν δεν φοιτούν, παίρνουν απουσίες και αν συμπληρώσουν τις προβλεπόμενες σύμφωνα με το νόμο, παραμένουν στάσιμα. Από την άλλη μεριά όμως, υπάρχει και η πρόβλεψη που λέει ότι, όταν ένα παιδί δεν έρχεται στο σχολείο πέρα από εύλογο λόγο και χωρίς ασθένεια, θα πρέπει να ελεγχθεί και ο γονιός που δεν το στέλνει. Είναι υπόλογος γι’ αυτό. Αλλά αυτά είναι θέματα που θα τα κάνει η διοίκηση της εκπαίδευσης. Υπάρχουν οι σχετικοί νόμοι που τα προβλέπουν όλα.

Εμείς ως εκπαιδευτικοί έχουμε να πούμε ότι, καλά θα κάνουν οι γονείς να στέλνουν τα παιδιά τους, να μην του στερήσουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Γιατί, κι αυτοί που ήταν αντίθετοι με τη μάσκα, θεωρώ ότι αρκετοί τροποποίησαν τις απόψεις τους. Είδα μάλιστα άτομα που άλλαξαν τις απόψεις τους γι’ αυτό το θέμα.

Θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι είναι σημαντικό να στέλνουν οι γονείς τα παιδιά τους στο σχολείο. Οι γονείς παίζουν σημαντικό ρόλο. Αυτό που πρέπει να γίνει από εμάς, θα γίνει. Το θέμα είναι η πολιτεία να κάνει αυτά που πρέπει να οφείλει να κάνει».

Είδαμε σήμερα (χθες), ότι υπάρχει μια γενική αμφιβολία περί του ανοίγματος των σχολείων τη Δευτέρα. Φαίνεται ότι η κυβέρνηση το σκέφτεται εκ νέου. Τι γίνεται μ’ αυτό το ζήτημα;

«Δεν έχουμε ακούσει κάτι διαφορετικό. Κάποια στελέχη λένε ότι αιφνιδιάστηκαν από το άνοιγμα των σχολείων.  Εγώ θέλω να πω ότι, η πολιτική ηγεσία μπορεί να θέλει να δείξει ότι όλα λειτουργούν κανονικά. Αυτό που ξεκαθαρίζουμε και πάλι, είναι ότι δεν έχει αλλάξει κάτι στο σχολείο. Τώρα μάλιστα ήρθαν και οι καινούριες μάσκες. Αλλά το θέμα δεν είναι μόνο η Δράμα, όπου τα τμήματα έχουν λίγα παιδιά. Σε πολλά σχολεία της Θεσσαλονίκης και των Αθηνών, υπάρχουν τμήματα με 26 παιδιά. Εκεί υπάρχουν μεγαλύτερα προβλήματα».