Home > Πρώτο Θέμα > Από το 2016 έως το 2019 έχουν καταγραφεί 1.000 περιστατικά βίας στη χώρα-Μιλάει στον «Π.Τ.» ο διευθυντής του Σχολείου κ. Σαλπιγκτής-Αρχίζει αύριο το 6ο Φεστιβάλ κατά της Σχολής Βίας στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας

Από το 2016 έως το 2019 έχουν καταγραφεί 1.000 περιστατικά βίας στη χώρα-Μιλάει στον «Π.Τ.» ο διευθυντής του Σχολείου κ. Σαλπιγκτής-Αρχίζει αύριο το 6ο Φεστιβάλ κατά της Σχολής Βίας στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας

Μιλάει στον «Π.Τ.» ο διευθυντής του Σχολείου κ. Σαλπιγκτής

Από το 2016 έως το 2019

έχουν καταγραφεί 1.000

περιστατικά βίας στη χώρα

Αρχίζει αύριο το 6ο Φεστιβάλ κατά της Σχολής Βίας στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΑΡΧΙΖΕΙ αύριο Τετάρτη 3 Μαρτίου, στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας, το 6ο Φεστιβάλ κατά της Σχολικής Βίας. Πρόκειται για ένα πολύ ενδιαφέρον Φεστιβάλ, το μοναδικό που γίνεται στα σχολεία του Νομού Δράμας, όπου παρουσιάζονται γενικά εκθέσεις ζωγραφικής, βίντεο αλλά και ενημερωτικές ημερίδες σχετικά με το θέμα.

Όλες οι εκδηλώσεις θα παρουσιαστούν μόνο διαδικτυακά από το κανάλι του 1ου Δημοτικού Σχολείου στο YouTube, ο σύνδεσμος του οποίου υπάρχει αναρτημένος στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Για το 6ο Φεστιβάλ κατά της Σχολικής Βίας, μίλησε στον «Πρωινό Τύπο», ο διευθυντής του σχολείου κ. Αλκιβιάδης Σαλπιγκτής, ο οποίος επισημαίνει  ότι, «παρ’ όλο που υπάρχουν τα απαγορευτικά μέτρα μετακίνησης, έχουμε ανοίξει το Φεστιβάλ, έχουμε συνεργασία με σχολεία της Πελοποννήσου και της Στερεάς Ελλάδας όπου θα συμμετέχουν και αυτοί μαζί μας». Ο κ. Σαλπιγκτής επισημαίνει επίσης, ότι «υπάρχει μεγάλη συμμετοχή από τους ανθρώπους της Δράμας. Όλες οι εκδηλώσεις μας θα μεταδοθούν μέσα από το κανάλι του σχολείου μας στο YouTube, o σύνδεσμος θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου και θα μπορεί οποιοσδήποτε θελήσει να παρακολουθήσει τις εκδηλώσεις».

sxolliki via

Η ταυτότητα του σχολείου

Ερωτώμενος για τη διοργάνωση του Φεστιβάλ και για ποιο λόγο γίνεται, ο κ. Σαλπιγκτής τονίζει: «Για εμάς είναι η ταυτότητα του σχολείου. Δεν το κάνουμε μόνο για να μιλήσουμε για τον σχολικό εκφοβισμό, ή για να μιλήσουμε ή για να δώσουμε συμβουλές αντιμπούλινγκ. Το κάνουμε σε μια εποχή που είναι πάρα πολύ επίκαιρη σχετικά με τη βία, κυρίως σε ανηλίκους. Το κάνουμε κυρίως για να ευαισθητοποιήσουμε  και την τοπική αλλά και την ευρύτερη κοινωνία σχετικά με τα δικαιώματα των παιδιών.

Να σας πω ότι, τις προηγούμενες ημέρες, δημοσιεύθηκε και μια έρευνα, με στοιχεία που κατέχει η Ελληνική Αστυνομία, και φαίνεται ότι κάθε εβδομάδα, ασκείται και μία πράξη βίας σε παιδί. Έχουν αυξηθεί παρά πολύ τα περιστατικά βίας. Από το 2016 μέχρι το 2019, είχαν καταγραφεί 1.000 περιστατικά βίας. Δεν μιλάμε  βέβαια μόνο για σχολική βία, μιλάμε για οποιαδήποτε σωματική, λεκτική και άλλη μορφή βίας που υπάρχει.

Αυτό θέλουμε να δώσουμε, γιατί πιστεύουμε ότι, εκπαιδευτικοί και οικογένεια, παίζουν σημαντικό ρόλο στην κοινωνία την οποία θα κληροδοτήσουμε αργότερα. Πρέπει λοιπόν όλοι μαζί, να σκύψουμε πάνω σ’ αυτό το κομμάτι, και να υπερασπίσουμε τα δικαιώματα των παιδιών».

SALPIKTIDHS

Ρωτήσαμε τον κ. Σαλπιγκτή, κατά πόσο όλα αυτά τα χρόνια, με τη δική του πείρα ως εκπαιδευτικός, έχουν αλλάξει καταστάσεις στα σχολεία και μας απάντησε: «Κάνοντας μια αυτοκριτική και κάποιες φορές αναπολώντας το παρελθόν, λέω ότι μετά την παγκοσμιοποίηση, δεν είχαμε μόνο φιλελευθεροποίηση του εμπορίου. Είχαμε φιλελευθεροποίηση και στις ηθικές μας αξίες και γενικότερα στα ιδανικά μας.

Λίγο –πολύ αναπροσαρμόζονται κάποια πράγματα στο κομμάτι αυτό και βλέπουμε ότι, υπάρχει μεγάλος πόνος εκεί έξω. Πάρα πολλοί άνθρωποι αναγκάζονται να μετακινηθούν από τις πατρίδες τους λόγω πολέμου, έχουμε τους μετανάστες, τους αλλοδαπούς, τους παλιννοστούντες. Και μεγάλος όγκος πολιτών, εξαιτίας της παγκοσμιοποίησης, ονειρεύεται μια καλύτερη ζωή, η οποία στοιχίζει μέχρι να τη βρουν.

Όσον αφορά το σχολείο λοιπόν, πιστεύω ότι και αυτό έχει αλλάξει πάρα πολύ. Προσπαθεί να ακολουθήσει την κοινωνία και είναι κομμάτι της κοινωνίας. Έχει γίνει περισσότερο εξειδικευμένο, περισσότερο γλωσσοκεντρικές γνώσεις που έχουν σχέση με την τεχνολογία, την πληροφορική, πολυθεματικές δραστηριότητες, υπάρχει μια μεγάλη διαφοροποίηση από το σχολείο της δεκαετίας του 1990 και του 2000 μέχρι σήμερα».

Ρωτήθηκε τέλος ο ίδιος, κατά πόσο πιστεύει ότι συμβάλει θετικά ή αρνητικά στην σχολική βία το διαδίκτυο και εξήγησε σχετικά: «Το διαδίκτυο είναι μια εφεύρεση του ανθρώπου, που έχει ως κύριο σκοπό να τον εξυπηρετήσει και να τον διευκολύνει σε κάποιες ανάγκες του. Ασφαλώς έχει και τα θετικά και τα αρνητικά. Είναι ανάλογα με την χρήση που κάνουμε εμείς. Μπορεί να βοηθήσει πάρα πολύ στην καταπολέμηση της σχολικής βίας, αλλά μπορεί και να αναπαράγει την ίδια τη βία μέσα σ’ αυτό.

Γι’ αυτό το θέμα έχουμε μια πάρα πολύ καλή συζήτηση την Παρασκευή, από τον έγκριτο και καλό επιστήμονα και διοικητή του Αστυνομικού Τμήματος Κ. Νευροκοπίου κ. Μωϋσίδη Ιγνάτιο, ο οποίος ασχολείται χρόνια και ερευνά το κομμάτι αυτό, ο οποίος θα μας μιλήσει για το διαδικτυακό σχολικό εκφοβισμό.

Βέβαια, στην εισήγηση αυτή θα παρουσιαστεί και μια έρευνα που έχει ένας εκπαιδευτικός στο σχολείο μας με την τάξη του, για το κομμάτι του διαδικτυακού εκφοβισμού. Όλα έχουν διττή εφαρμογή, και  θετική και αρνητική. Είναι κατά πόσο εμείς έχουμε την γνώση, τη θέληση, την ενσυναίσθηση να το χρησιμοποιήσουμε και για ποιο λόγο».