Home > νέα >  «Από την ποιότητα του περιβάλλοντος εξαρτάται και η ποιότητα της δικής μας ζωής» -Ξεκίνησαν οι δράσεις για το Περιβάλλον στο πάρκο των γλυπτών

 «Από την ποιότητα του περιβάλλοντος εξαρτάται και η ποιότητα της δικής μας ζωής» -Ξεκίνησαν οι δράσεις για το Περιβάλλον στο πάρκο των γλυπτών

Ξεκίνησαν οι δράσεις για το Περιβάλλον στο πάρκο των γλυπτών

 «Από την ποιότητα του περιβάλλοντος

εξαρτάται και η ποιότητα

της δικής μας ζωής»

 Μιλάει στον «Π.Τ.» ο εκπαιδευτικός του 12ου Δημοτικού σχ. κ. Βασ. Σολάκης

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ το πρωί της Τετάρτης 1 Ιουνίου, οι δράσεις της Π.Ε. Δράμας για το περιβάλλον που απευθύνονται προς μαθητές Δημοτικών Σχολείων της πόλης μας.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για μια σειρά δράσεων με θέμα το περιβάλλον και κεντρικό τίτλο: «Το περιβάλλον μας, η ζωή μας», οι οποίες διοργανώνονται από το Τμήμα Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας της Π.Ε. Δράμας σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος που είναι στις 5 Ιουνίου.

Όπως ήδη έχουμε δημοσιεύσει, τις ημέρες 1, 2, 3 και 6 και 7 Ιουνίου, μαθητές Δημοτικών σχολείων της Δράμας, θα γνωρίσουν την οικολογία της περιοχής  με τα μέσα τεχνολογίας, στο πάρκο των γλυπτών μπροστά από το Διοικητήριο της πόλης.  Πρόκειται για καινοτόμες δράσεις, μέσα από το παιχνίδι, ενώ επίσης υπάρχουν και προβολές μέσα από πλατφόρμες εικονικής πραγματικότητας περιοχών του Νομού Δράμας.

Στην όλη διαδικασία των δράσεων, σημαντικό και ενεργό ρόλο έχει το Κέντρο Ενημέρωσης Οροσειράς Ροδόπης που εδρεύει στην περιοχή της Αγίας Βαρβάρας, καθώς τα στελέχη του έχουν ετοιμάσει ανάλογες εκπαιδευτικές δράσεις.

Τα σχολεία που θα συμμετέχουν είναι: 12ο, 1ο, 2ο, 3ο, 4ο, 10ο, 11ο, 13ο, 15ο, Καλλιφύτου και το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Δράμας.

Β. Σολάκης: Υστερούμε σε δράσεις για το περιβάλλον

Ο «Π.Τ.» βρέθηκε το πρωί της Τετάρτης στο πάρκο των γλυπτών, όπου το πρώτο σχολείο ήταν το 12ο Δημοτικό. Για τις δράσεις αυτές, μιλήσαμε με τον εκπαιδευτικό κ. Βασίλη Σολάκη, δάσκαλο της ΣΤ΄ τάξης.

Όπως επισημαίνει ο κ. Σολάκης «πρόκειται για μια πολύ ενδιαφέρουσα και πρωτότυπη δράση που γίνεται στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας για το Περιβάλλον και συμμετέχουμε και εμείς».

Στην ερώτηση για το πώς το αντιμετώπισαν τα παιδιά στο πρώτο άκουσμα, ο κ. Σολάκης σημειώνει: «Όταν το είπαμε για πρώτη φορά, τα παιδιά το δέχτηκαν με μεγάλη χαρά και προσδοκία για τις δράσεις» και τόνισε ότι «στα διάφορα μαθήματα, όπως της Φυσικής και της Γλώσσας γίνονται κατά καιρούς αναφορές σε περιβαλλοντικά θέματα, συζητάμε με τα παιδιά και δείχνουν ενδιαφέρον για την προστασία του περιβάλλοντος. Προσπαθούμε να εμφυσήσουμε το σεβασμό, την φροντίδα, την αγάπη για το περιβάλλον, γιατί είναι κάτι που μας αφορά όλους, μικρούς και μεγάλους».

Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει, «από την ποιότητα του περιβάλλοντος εξαρτάται και η ποιότητα της δικής μας ζωής. Όσο το υποβαθμίζουμε, υποβαθμίζουμε και την ποιότητα της δικής μας ζωής και τέτοιου είδους δράσεις με τις οποίες μεταλαμπαδεύουμε το μήνυμα στα παιδιά για την αγάπη, προστασία και τη φροντίδα για το περιβάλλον, είναι ότι καλύτερο. Γιατί αν από αυτές τις ηλικίες τα παιδιά μάθουν να σέβονται το περιβάλλον και να το αγαπούν – όχι μόνο στα λόγια αλλά και με πράξεις».

Τονίζει επίσης ότι, «είναι αλήθεια ότι υστερούμε σε δράσεις για το περιβάλλον. Θα πρέπει από αυτή την κρίσιμη ηλικία, να γίνει βίωμα στα παιδιά, ώστε να μπορούν αργότερα να φέρονται σωστά σε οτιδήποτε σχετίζεται με το περιβάλλον».

Ερωτώμενος σχετικά με το ότι οι άνθρωποι της πόλης σήμερα δεν έχουν άμεση σχέση με τη φύση παρά έμμεσα, ο κ. Σολάκης σημειώνει: «Δυστυχώς τα παιδιά των πόλεων, των αστικών κέντρων, δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα να έρθουν σε άμεση επαφή με τη φύση. Υπάρχουν λίγοι χώροι πρασίνου δυστυχώς που δεν επαρκούν και τα δυο τελευταία χρόνια με την πανδημία, τα παιδιά γενικά στερήθηκαν και την επαφή τους με τη φύση, να πιάσουν το χώμα, τα φυτά, να μυρίσουν, να παίξουν. Θα πρέπει να μπορούμε να βιώνουμε το περιβάλλον μας».