Home > Πρώτο Θέμα > Άρχισαν οι εργασίες στο πρώτο τμήμα του οδικού άξονα Δράμας – Καβάλας-Επίσκεψη του υφ. Υποδομών – Μεταφορών στο εργοτάξιο του Αμυγδαλεώνα

Άρχισαν οι εργασίες στο πρώτο τμήμα του οδικού άξονα Δράμας – Καβάλας-Επίσκεψη του υφ. Υποδομών – Μεταφορών στο εργοτάξιο του Αμυγδαλεώνα

Επίσκεψη του υφ. Υποδομών – Μεταφορών στο εργοτάξιο του Αμυγδαλεώνα

Άρχισαν οι εργασίες στο πρώτο

τμήμα του οδικού άξονα

Δράμας – Καβάλας

Την επίσπευση των εργασιών και ολοκλήρωση πριν από το χρονοδιάγραμμα ζήτημα ο υφυπουργός

– Υπόσχεση για γρήγορη λύση στο ζήτημα των απαλλοτριώσεων

– Επιβεβαιώθηκε ρεπορτάζ του «Π.Τ.» στις 4 Μαΐου για την έναρξη των εργασιών

– Δηλώσεις του υφ. Υποδομών – Μεταφορών κ. Καραγιάννη, του περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Μέτιου, του αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Παπαεμμανουήλ και του διευθυντή του έργου κ. Ιακωβάκη

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΕ ΡΕΠΟΡΤΑΖ που είχε δημοσιεύσει στις 4 Μαΐου ο «Π.Τ.», αναφερόταν ότι πλέον ξεκινούσαν οι εργασίες του πρώτου τμήματος του νέου οδικού άξονα Δράμας – Καβάλας. Αυτό είχε διαφανεί και από τις δηλώσεις που είχε κάνει κατά την επίσκεψή του στο Δήμο Δράμας και προς τον «Π.Τ.» ο περιφερειάρχης Αν. Μακεδονίας – Θράκης κ. Μέτιος.

Πλέον, ο ανάδοχος εργολάβος έχει εγκατασταθεί στην περιοχή του Αμυγδαλεώνα απ’ όπου ξεκινούν οι πρώτες εργασίες για τη διάνοιξη του νέου οδικού άξονα και το πρωί της Τετάρτης 10 Μαΐου χθες, το εργοτάξιο επισκέφθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραγιάννης.

Στο σημείο του εργοταξίου, τον υφυπουργό κ. Καραγιάννη συνάντησε ο περιφερειάρχης Αν. Μακεδονίας – Θράκης κ. Μέτιος, ο αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Παπαεμμανουήλ, ο αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής κ. Δελησταμάτης, ο διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας Οδού Α.Ε. κ. Κουτσούκος, ο διευθυντής του έργου κ. Ιακωβάκης, οι υπεύθυνοι από την ανάδοχο εταιρεία και άλλα στελέχη της Περιφέρειας ΑΜΘ.

Ο οδικός άξονας Δράμας – Καβάλας, είναι μια από τις δύο καθέτους με τις οποίες η Δράμα θα συνδεθεί με την Εγνατία Οδό από την πλευρά της Καβάλας, καθώς και το Τελωνείο Εξοχής. Ο κάθετος άξονας Δράμας – Καβάλας, είναι τμήμα του μεγάλου Διευρωπαϊκού Άξονα Ε-61, ο οποίος θα περνάει από τη Ν. Μπάφρα και με κατεύθυνση προς Σέρρες, θα συνδέεται με τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα.

Τόσο ο οδικός άξονας Δράμας – Καβάλας, όσο και ο οδικός άξονας Δράμας – Αμφίπολης, είναι δυο μεγάλα έργα τα οποία όταν ολοκληρωθούν θα βγάλουν τη Δράμα από την απομόνωση.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης που είχε ο υφυπουργός κ. Καραγιάννης στην περιοχή του εργοταξίου με τον ανάδοχο του έργου, ζήτησε «να προχωρήσουν όσο πιο γρήγορα γίνεται τα έργα, να ξεπεράσουμε τα χρονοδιαγράμματα και  να παραδώσουμε αυτό το έργο και στους Δραμινούς και σε όλους τους πολίτες της ευρύτερης περιοχής».

Ο ανάδοχος του έργου μάλιστα σημείωσε ότι «θα μπορέσουμε να περάσουμε το χρονοδιάγραμμα, αλλά θα πρέπει να ξεπεράσουμε και τα προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις» και ο κ. Καραγιάννης υποσχέθηκε ότι «με αυτά τα προβλήματα θα ασχοληθεί η Εγνατία και θα ξεπεραστούν σύντομα». Ζήτησε επίσης ο υφυπουργός από τα στελέχη της Εγνατίας Οδού ΑΕ, να επιταχύνει τις διαδικασίες μιας και «το έργο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την περιοχή».

Καραγιάννης: Επίσπευση του έργου

Δηλώσεις στα μέσα ενημέρωσης έκανε στη συνέχεια ο υφ. Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραγιάννης, σημειώνοντας ότι «πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο, το πρώτο κομμάτι του Ε-61 ο οποίος ξεκινά να κατασκευάζεται αυτό το διάστημα και είναι ένα έργο 8,5 χιλιομέτρων».

Όπως είπε ο κ. Καραγιάννης, «το Υπ. Υποδομών και Μεταφορών, η Εγνατία Οδός αλλά και η κυβέρνηση του Κ. Μητσοτάκη, έχει πολύ ψηλά στην ατζέντα της, όλα αυτά τα έργα υποδομών που αφορούν την Αν. Μακεδονία και Θράκη. Θέλουμε να βγάλουμε τη Δράμα, την Καβάλα και όλες τις περιοχές, από μια ιδιότυπη απομόνωση. Και γι’ αυτό προχωρούμε και αυτό το έργο και το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, θα εξασφαλίσουμε τις αναγκαίες χρηματοδοτήσεις ώστε όλος ο άξονας να δημοπρατηθεί και να ξεκινήσουμε την κατασκευή του.

Σημείωσε ακόμα ο κ. Καραγιάννης, ότι ζήτησε από την ανάδοχο εταιρεία και την Εγνατία Οδό «να επισπεύσουν τις διαδικασίες και την κατασκευαστική περίοδο, ώστε το έργο να ολοκληρωθεί πριν από το 2025 που είναι ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης του έργου και νομίζω ότι θα μπορέσουμε να ανταποκριθούμε, ώστε το έργο να τελειώσει όσο γίνεται νωρίτερα».

Αναφερόμενος στο ζήτημα με τα προβλήματα των απαλλοτριώσεων, σημείωσε ότι «όλα τα μεγάλα δημόσια έργα ξεκινούν με προβλήματα. Η δική μας η δουλειά, η δουλειά του Υπουργείου, της Εγνατίας και της Περιφέρειας, είναι να λύνουμε τα προβλήματα που έχουν. Σύντομα και εδώ θα προχωρήσουμε πού πιο γρήγορα απ’ όσο αναμένεται».

Σε αναφορά του στον οδικό άξονα Δράμας – Αμφίπολη, ο κ. Καραγιάννης, τόνισε επίσης ότι, «παράλληλα προχωρούμε και το μεγάλο έργο, το Δράμα – Αμφίπολη, που γίνεται ως μια Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα ώστε να περάσουμε το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα στη Β΄ φάση του διαγωνισμού, ώστε μέχρι τα τέλη του 2023 να έχουμε ολοκληρώσει και εκείνο το διαγωνισμό».

Μέτιος: Σημαντική αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας

Με τη σειρά του, ο περιφερειάρχης Αν. Μακεδονίας – Θράκης κ. Μέτιος, σημείωσε ότι «ο αυτοκινητόδρομος Καβάλας – Δράμας είναι από τα σημαντικότερα έργα. Το πρώτο τμήμα Σταυρός – Κρηνίδες ξεκινάει σήμερα και προχωράει πλέον η κατασκευή του, γιατί η Περιφέρεια ΑΜΘ έχει εξασφαλίσει τους πόρους πάνω από 60,7 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας, για το πρώτο από τα τρία τμήματα».

Συμπλήρωσε ακόμα ο κ. Μέτιος, «με το έργο αυτό, και αναβαθμίζεται σημαντικά το επίπεδο, αλλά και η οδική ασφάλεια των πολιτών και γίνεται ένα πολύ σημαντικό βήμα για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. Ένα έργο που η διοίκησή μας το πίστεψε από την πρώτη στιγμή, το εντάξαμε στο ΕΣΠΑ και σήμερα κατασκευάζεται».

Παπαεμμανουήλ: «Πιστέψαμε σ’ αυτό έργο»

Με τη σειρά του και μιλώντας στον «Π.Τ.», ο αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Παπαεμμανουήλ, σημείωσε ότι «ξεκινά πλέον το έργο της κατασκευής του άξονα Δράμα – Καβάλα», τονίζοντας ότι «από το 2019 η διοίκησή μας πίστεψε σ’ αυτό το έργο και εμείς ως Περιφέρεια ΑΜΘ και ιδιαίτερα η Τεχνική Υπηρεσία της ΠΕ Δράμας είχε έτοιμη τη μελέτη και τη δούλεψε όπου χρειάστηκε επικαιροποίηση. Στα πρώτα Περιφερειακά Συμβούλια του φθινοπώρου του 2019 πήραμε τις αποφάσεις για να εξασφαλίσουμε και τη χρηματοδότηση των 60 και πλέον εκατομμυρίων ευρώ, ενώ καταθέσαμε στην Εγνατία Οδό ΑΕ όλες αυτές τις έτοιμες μελέτες και την εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, ώστε να τρέξει η διαγωνιστική διαδικασία».

Όπως είπε ο κ. Παπαεμμανουήλ, «το έργο ξεκινάει από το σημείο του Σταυρού Αμυγδαλεώνα, γιατί εμείς οι Δραμινοί περιφερειακοί σύμβουλοι ζητήσαμε να γίνει αυτό. Όπως ξέρουμε όλοι οι Δραμινοί, το μεγαλύτερο πρόβλημα παρατηρείται στο μποτιλιάρισμα τους καλοκαιρινούς μήνες, από το πολυκατάστημα παιχνιδιών μέχρι και τα φανάρια. Ο δρόμος θα βοηθήσει την ελεύθερη διέλευση των οχημάτων, γιατί πρόκειται για ένα δρόμο χωρίς διόδια, τετράιχνο, με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και με τέσσερις κόμβους».

Ιακωβάκης: Να λυθούν τα προβλήματα των απαλλοτριώσεων

Δηλώσεις στον «Π.Τ.» έκανε επίσης και ο διευθυντής του έργου κ. Ιακωβάκης, ο οποίος σημείωσε αρχικά «είναι ένα έργο που ανήκει στον κάθετο της Εγνατίας Οδού και έχει ένα χρονοδιάγραμμα κατασκευής 30 μηνών».

Όπως τονίζει, «ξεκίνησαν πλέον και οι εργασίες κατασκευής, με σκοπό να επιταχύνουμε και να μπορέσουμε να είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος ή ακόμα καλύτερα, να γίνει μια προσπάθεια ώστε να τελειώσουμε πριν από τον συμβατικό χρόνο. Τα μόνα θέματα για τα οποία ενημερώσαμε την ηγεσία και δεν περνάνε από το χέρι μας, είναι οι απαλλοτριώσεις. Δεδομένης αυτής της βοήθειας, είμαστε σίγουροι ότι το έργο θα προχωρήσει χωρίς προβλήματα. Είμαστε ήδη οργανωμένοι, είμαστε εδώ και με την εξέλιξη της πορείας των απαλλοτριώσεων θα μεγαλώσουμε και τη δύναμή μας έτσι ώστε να μπορέσουμε να επιτελέσουμε την ολοκλήρωση του έργου πριν από το χρονοδιάγραμμα».