Home > νέα > Αρκετές οι ελλείψεις στην παράλληλη στήριξη στα σχολεία της Δράμας όπως και σε άλλους τομείς-Παράσταση διαμαρτυρίας στη Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Αρκετές οι ελλείψεις στην παράλληλη στήριξη στα σχολεία της Δράμας όπως και σε άλλους τομείς-Παράσταση διαμαρτυρίας στη Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Παράσταση διαμαρτυρίας στη Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Αρκετές οι ελλείψεις στην παράλληλη

στήριξη στα σχολεία της Δράμας

όπως και σε άλλους τομείς

Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Λ. Αρτεμιάδης

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΣΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ διαμαρτυρίας προχώρησαν αργά το μεσημέρι της Δευτέρας 2 Οκτωβρίου, εκπαιδευτικοί του Συλλόγου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Δράμας. Η παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Δράμας στο Διοικητήριο, όπου οι εκπαιδευτικοί συναντήθηκαν με το διευθυντή κ. Θανάση Διαλεκτόπουλο, θέτοντας τα ζητήματα που τους απασχολούν.

Η παράσταση διαμαρτυρίας, αφορούσε στο ζήτημα στης κάλυψης των κενών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και κυρίως όσον αφορά σε ορισμένες ειδικότητες όπως στο μάθημα των αγγλικών, της πληροφορικής αλλά και κυρίως στην παράλληλη στήριξη.

Το πρόβλημα με τη Δράμα, αλλά και γενικότερα σε όλη τη χώρα, είναι ότι υπάρχουν πολλά κενά στον τομέα της παράλληλης στήριξης, όπου, ενώ θα έπρεπε να είναι ένας εκπαιδευτικός ή νοσηλευτής ανά ένα παιδί, αντί έχει να προσέχει πάνω από 2  παιδιά τουλάχιστον.

Μιλώντας στον «Π.Τ.» για το θέμα αυτό ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Δράμας κ. Λάζαρος Αρτεμιάδης, επισημαίνει αρχικά ότι η παράσταση διαμαρτυρίας έγινε «λόγω των μεγάλων κενών που υπάρχουν στα σχολεία σε όλες τις ειδικότητες, ασχέτως αν σε κάθε Νομό υπάρχουν κάποιες ιδιαιτερότητες».

Όπως εξήγησε μάλιστα, «η παράλληλη στήριξη και το ειδικό βοηθητικό προσωπικό όπως , νοσηλευτές, ειδικότητες και άλλοι, έχουν προσληφθεί με μικρό αριθμό» και τονίζει: «Για παράδειγμα, στη Δράμα ικανοποιήθηκε το 50% των αιτήσεων. Είχαμε ζητήσει 200 συναδέλφους αναπληρωτές όλων των ειδικοτήτων και τελικά μας έστειλαν τους μισούς. Αυτό από μόνο του δημιουργεί μια μεγάλη δυσλειτουργία στα σχολεία».

Λιγότερες πιστώσεις

Όπως χαρακτηριστικά τονίζει ο ίδιος, «τα προβλήματα εντοπίζονται σχεδόν σε όλη την Ελλάδα, κυρίως στην παράλληλη στήριξη. Και αυτό γιατί φέτος πήραμε λιγότερες πιστώσεις από κάθε άλλη χρονιά. Αυτό δεν έγινε μόνο στη Δράμα, αλλά σε όλη την Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης και σε όλη την Ελλάδα».

Επισημαίνει μάλιστα ότι, «από τα σχολεία λείπουν και άλλες ειδικότητες, όπως αγγλικών, πληροφορικής κτλ., που είναι απαραίτητες για να λειτουργήσει ένα σχολείο.

Οπότε όλα αυτά τα ζητήματα μαζεύτηκαν και κάναμε μια παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε να δούμε τι συμβαίνει σε επίπεδο Νομού Δράμας.  Αυτό που φάνηκε τελικά είναι ότι, ήταν κεντρική γραμμή από το Υπ. Παιδείας, ώστε να στείλει λιγότερους αναπληρωτές, σε σχέση με αυτά τα οποία ζητήθηκαν».

Ερωτώμενος για την απάντηση της διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας της Π.Ε. Δράμας, ο κ. Αρτεμιάδης λέει ότι, «η διεύθυνση μας ενημέρωσε για το τι ζήτησε. Ότι δηλαδή ζήτησε περισσότερους και πήρε πολύ λιγότερους, το ίδιο μας είπε και η Περιφερειακή Διεύθυνση ΑΜΘ, ότι από αυτούς δεν υπήρξε τίποτα άλλο. Αυτό δείχνει ότι είναι θέμα καθαρά πολιτικής βούλησης, η οποία στο θέμα της παράλληλης στήριξης, έχει διατυπωθεί και από την πολιτική ηγεσία, η οποία έχει ήδη δηλώσει ότι δεν μπορεί να διαθέτει έναν εκπαιδευτικό για κάθε μαθητή, ενώ η απόφαση των ΚΕΔΑΣΥ λέει ότι, κάθε παιδί θα έχει και έναν εκπαιδευτικό  δίπλα του. Δεν μιλάει για δύο, τρεις ή πέντε ώρες».

Όπως λέει ο κ. Αρτεμιάδης, «φαίνεται ότι το Υπ. Παιδείας είτε δεν έχει άλλες πιστώσεις, είτε έχει αλλάξει σκέψεις για το ζήτημα της ένταξης και της συνεκπαίδευσης των μαθητών, και είπε ότι μια παράλληλη θα διαμοιράζεται. Αυτό έγινε και τις προηγούμενες χρονιές. Φέτος όμως έχουμε μεγαλύτερο διαμοιρασμό ανά εκπαιδευτικό στην παράλληλη. Εμφανίζεται το πρόβλημα πολύ πιο έντονο».

Συζήτηση έγινε επίσης και για τις τάξεις ΖΕΠ, της ενισχυτικής διδασκαλίας προσφύγων, όπου τα παιδιά φέτος διαμοιράζονται σε τέσσερις σχολικές μονάδες. Αυτό που έχει σημασία σ’ αυτό το θέμα, είναι ότι οι πιστώσεις φέτος θα βγουν το Νοέμβριο και άρα τότε θα γίνουν και οι αντίστοιχες προσλήψεις εκπαιδευτικών. Όπως σημειώνει ο κ. Αρτεμιάδης, «μέχρι τότε τα παιδιά αυτά θα διδάσκονται στις κανονικές τάξεις, χωρίς όμως να πάρουν την ενισχυτική εκπαίδευση, η οποία θα ξεκινήσει απ’ όταν έρθουν οι πιστώσεις, το Νοέμβριο».