Home > νέα > Δράση για την Παγκόσμια Ημέρα Δασοπονία από το 2ο Γυμνάσιο στην Αγ. Βαρβάρα

Δράση για την Παγκόσμια Ημέρα Δασοπονία από το 2ο Γυμνάσιο στην Αγ. Βαρβάρα

Δράση για την Παγκόσμια

Ημέρα Δασοπονία από το

2ο Γυμνάσιο στην Αγ. Βαρβάρα

Σε συνεργασία με το Εργαστήριο Γεωμορφολογίας Εδαφολογίας και Παρόχθιων Περιοχών (GERi LAB), του Τμήματος Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος του Δ.Π.Θ. Δράμας

 

 

ΜΙΑ ΑΡΚΕΤΑ ενδιαφέρουσα δράση πραγματοποίησαν μαθητές και μαθήτριες του 2ου Γυμνασίου Δράμας, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Δασοπονίας (21 Μαρτίου) και της Παγκόσμιας Ημέρας Νερού (22 Μαρτίου).

Η δράση διοργανώθηκε σε συνεργασία με τον αναπληρωτή Καθηγητή κ. Ζαΐμη Γεώργιο και μέλη του εργαστηρίου Γεωμορφολογίας Εδαφολογίας και Παρόχθιων Περιοχών (GERi LAB), του Τμήματος Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου της Θράκης, και με τη βοήθεια της Διευθύντριας Αναστασίας Χρυσομαλίδου.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν περισσότεροι από 60 μαθητές της Α΄ γυμνασίου. Το θέμα της εκδήλωσης ήταν η σημαντικότητα των υδάτινων πόρων και των παρακείμενων παρόχθιων περιοχών. Επιπλέον έγιναν επιδείξεις για την παρακολούθηση και προστασία των υδατικών πόρων και των συγκεκριμένων οικοσυστημάτων με την εφαρμογή νέων τεχνολογιών. Τέλος, ειδική αναφορά έγινε στην μοναδικότητα και σημαντικότητα του πάρκου της Αγίας Βαρβάρας ως φυσική παρόχθια περιοχή σε αστικό περιβάλλον.

Συγκεκριμένα έγινε επίδειξη του υδραυλικού μυλίσκου με τον οποίο τα παιδιά έμαθαν την διαδικασία μέτρησης της ταχύτητας και τον υπολογισμό της ποσότητας του νερού (παροχής) καθώς και την χρήση δειγματολήπτη εδάφους. Τα συγκεκριμένα δεδομένα είναι αναγκαία για τον υπολογισμό και καθορισμό των φαινομένων λειψυδρίας και πλημμυρών. Επίσης έγινε επίδειξη μη επανδρωμένου υποβρύχιου οχήματος το οποίο χρησιμοποιείτε για τον εντοπισμό υδρόβιων οργανισμών, της χλωρίδας αλλά και των ρύπων που υπάρχουν εντός των ρεμάτων.

Τέλος έγινε και επίδειξη μη επανδρωμένου εναέριου οχήματος το οποίο χρησιμοποιείται για τον καθορισμό των υδάτινων οικοσυστημάτων και της παρόχθιας βλάστησης, τον εντοπισμό ρύπων, της ταχύτητας των υδάτων και της αξιολόγησης της ποιότητας των παρόχθιων περιοχών. Τα παιδιά λόγο της βιωματικής φύσης των επιδείξεων, θεώρησαν πολύ ενδιαφέρουσα την εκδήλωση και έδειξαν ιδιαίτερη προσοχή στις πληροφορίες που αφορούν την σημαντικότητα των υδάτινων πόρων, των παρόχθιων περιοχών και των υγροτόπων.