Home > νέα > «Επανεκκίνηση για τη Δράμα» Μικρές και μεγάλες παρεμβάσεις για τη βελτίωση της διαβίωσης σε επίπεδο γειτονιάς Δημιουργία πάρκων τσέπης καθώς και χώρων στάθμευσης πάρκινγκ

«Επανεκκίνηση για τη Δράμα» Μικρές και μεγάλες παρεμβάσεις για τη βελτίωση της διαβίωσης σε επίπεδο γειτονιάς Δημιουργία πάρκων τσέπης καθώς και χώρων στάθμευσης πάρκινγκ

«Επανεκκίνηση για τη Δράμα»

Μικρές και μεγάλες παρεμβάσεις

για τη βελτίωση της διαβίωσης

σε επίπεδο γειτονιάς

Δημιουργία πάρκων τσέπης καθώς και χώρων στάθμευσης πάρκινγκ

 

 

ΣΤΟΝ πολιτισμό της καθημερινότητας των πολιτών, αναφέρεται σχετική ανακοίνωση της δημοτικής παράταξης «Επανεκκίνηση για τη Δράμα», επισημαίνοντας ότι,  ο πολιτισμός της καθημερινότητας, δεν είναι άλλος από τη βελτίωση της καθημερινής διαβίωσης των κατοίκων σε επίπεδο γειτονιάς.

Όπως αναφέρει η παράταξη στην οποία επικεφαλής είναι ο υπ. δήμαρχος Δράμας κ. Γιώργος Παπαδόπουλος, «το πρόγραμμά μας για την πόλη και τις γειτονιές περιέχει παρεμβάσεις, μικρής ή μεγαλύτερης κλίμακας, όπως την αναβάθμιση του αστικού εξοπλισμού, την δημιουργία νέων υποδομών ή την συντήρηση και τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων, τον καθαρισμό, την ανανέωση και ενίσχυση του πρασίνου, την ενίσχυση του φωτισμού, τη συντήρηση και τη βιώσιμη διαχείριση δημόσιων χώρων σε όλη την πόλη.
Δεν γίνεται να πρέπει να περπατήσεις χιλιόμετρα για να βρεις ανάσα πρασίνου, να βρεις παιδική χαρά ή χώρο να σταθμεύσεις το αυτοκίνητό σου, μέσα στον πυκνά πλέον δομημένο ιστό της πόλης μας».

Πάρκα τσέπης

Από τα πλέον χαρακτηριστικά σημεία είναι ότι, η παράταξη «Επανεκκίνηση για τη Δράμα», μιλάει για τη δημιουργία «πάρκων τσέπης», τονίζοντας ότι έτσι «κάνουμε την πόλη μας πιο βιώσιμη», και εξηγεί: «Χώροι δηλαδή μικροί σε έκταση μέσα στον αστικό ιστό, δίπλα από πολυκατοικίες, που μέσω αναπλάσεων δύνανται να μεταμορφωθούν σε ζωντανά σημεία συνάντησης για τους κατοίκους, χώροι αναψυχής για τους μικρούς συνδημότες μας, αλλά και κυψέλες πρασίνου που μετριάζουν το μπετόν.

Στόχος μας είναι να αξιοποιηθούν όλα τα οικόπεδα που είναι ιδιοκτησίες του δήμου, αλλά και οικόπεδα, με ή χωρίς κτίσματα, ιδιωτών, οι οποίοι δεν ενδιαφέρονται για την άμεση αξιοποίησή των ή δεν είναι αυτή πολεοδομικά δυνατή. Οικόπεδα που μένουν ανεκμετάλλευτα για χρόνια, έχοντας εξελιχθεί σε σκουπιδότοπους, θα μετατραπούν σε λειτουργικά και όμορφα πάρκα τσέπης. Πάρκα κατασκευασμένα από υλικά που είναι φιλικά προς το περιβάλλον, με δένδρα και φυτά, ενεργειακά αυτόνομα, καθώς θα εξασφαλίζουν φως από ηλιακή ενέργεια που θα συλλέγουν.

Εκτός από τη σημαντική περιβαλλοντική αξία και την αισθητική αναβάθμιση των γειτονιών, συμβάλλουν στη δημιουργία ενός κοινωνικού πυρήνα, με αποτέλεσμα, την τόνωση της ταυτότητας της γειτονιάς και την ενδυνάμωση της συνοχής της. Σχεδιάζουμε και θα υλοποιήσουμε στα πάρκα τσέπης περιβαλλοντικές βιωµατικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες µε στόχο την «υιοθέτηση» των χώρων πρασίνου από τους κατοίκους της κάθε γειτονιάς».

 

Πάρκινγκ τσέπης
Σε άλλο σημείο αναφέρεται επίσης ότι, ένας από τους στόχους είναι η δημιουργία πάρκινγκ τσέπης, για να «κάνουμε την πόλη μας πιο ευέλικτη» και όπως αναφέρεται: «Ο αριθμός των αυτοκινήτων σήμερα στην πόλη μας είναι πολύ μεγάλος και καθιστά ζήτημα καθημερινό, κυρίαρχο και πιεστικό την εξεύρεση θέσης στάθμευσης των αυτοκινήτων σε ιδιωτικούς και δημόσιους χώρους.

Τα πάρκινγκ τσέπης αποτελούν μοναδικές ευκαιρίες αξιοποίησης ανεκμετάλλευτων και εγκαταλελειμμένων χώρων της πόλης μας δίνοντας λύση στο συνεχώς αυξανόμενο πρόβλημα στάθμευσης. Οι πολίτες που θα διαθέτουν τα οικόπεδα τους στον Δήμο για αυτόν τον σκοπό, θα μπορούν να τα πάρουν πίσω όποτε αυτοί το επιθυμούν, ενώ θα έχουν και ορισμένα ωφελήματα κατά τη διάρκεια παραχώρησής των (απαλλάσσονται από τον κτηματικό φόρο, δημοτικά τέλη, κλπ.).

Με στόχο την αύξηση της επισκεψιμότητας στο αστικό κέντρο της πόλης μας προχωράμε στη δημιουργία νέων μικρών χώρων στάθμευσης σε απόσταση λίγων λεπτών από το κέντρο. Πλην των αναβαθμίσεων που θα πραγματοποιηθούν σε υφιστάμενους χώρους στάθμευσης (ασφαλτοστρώσεις με οριζόντια σήμανση θέσεων, ελεγχόμενη είσοδος/έξοδος) άμεσα θα λειτουργήσουν και μικροί χώροι στάθμευσης οι οποίοι θα διευκολύνουν την καθημερινότητα εργαζομένων, επισκεπτών αλλά και των κατοίκων της πόλης μας».

Όπως αναφέρεται, «οι μικροί χώροι στάθμευσης θα έχουν ελάχιστη έκταση 250 τ.μ. έκαστος και δυναμικότητας 8 θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων και πάνω. Τα δάπεδα εξωτερικού χώρου θα είναι υδατοπερατά με διακοσμητικό βότσαλο ή με χαλίκι/γαρμπίλι. Η υδατοπερατότητα θα μειώνει την επιφανειακή απορροή και θα αυξάνει τη διήθηση του νερού στο υπέδαφος συμβάλλοντας έτσι στην ορθολογική διαχείριση των ομβρίων υδάτων και στην αποφυγή έντονων πλημμυρικών φαινομένων στους χώρους στάθμευσης.
Θα τοποθετηθούν αυτόνομα φωτιστικά σώματα, τα οποία θα λειτουργούν με φωτοβολταϊκά πάνελ, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται ο έλεγχος της κατά τη διάρκεια των εσπερινών και νυκτερινών ωρών φυλάξεως και διακινήσεως των σταθμευόντων αυτοκινήτων».

Αναφέρει επίσης η παράταξη ότι, «μελετάται η περίπτωση αγοράς ή μίσθωσης οικοπέδων στο κέντρο της Δράμας για τη δημιουργία υπαίθριων δημοτικών χώρων στάθμευσης, η οποία ενέργεια θα αποφόρτιζε την επιβαρυμένη κυκλοφοριακή κατάσταση, με τις σταθμεύσεις αυτοκινήτων πάνω σε ράμπες αναπήρων και πεζοδρόμια και τα διπλοπαρκαρίσματα έξω από τις τράπεζες, τα καταστήματα, τα δικαστήρια και τις καφετέριες. Η ανάγκη εξεύρεσης νέων χώρων στάθμευσης αυξάνεται αφενός γιατί πλέον δεν επαρκούν οι υπάρχουσες θέσεις, αφετέρου γιατί στα σχέδια της παράταξής μας είναι νέες αστικές αναπλάσεις στο κέντρο της πόλης μας με διεύρυνση πεζοδρομίων, και απόδοση περισσότερου δημόσιου χώρου στους πεζούς, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι υπάρχουσες θέσεις στάθμευσης.

Σημειώνεται ότι στους σχεδιασμούς για την δημιουργία χώρων στάθμευσης στην περιοχή του κέντρου της πόλης μας περιλαμβάνεται και ο μεγάλος χώρος στάθμευσης ακάλυπτου οικοπέδου εμβαδού 1.636 τ.μ. ιδιοκτησίας του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, ο οποίος μετά την οργάνωσή του σε σύγχρονο και λειτουργικό χώρο στάθμευσης, θα εξυπηρετεί πολύ μεγαλύτερο αριθμό αυτοκινήτων, προβλέποντας ειδικό χώρο για στάθμευση οχημάτων ΑμεΑ και χώρους στάθμευσης δικύκλων».