Home > νέα > Ερωτηματικά για την Παιδική Χαρά του κήπου και την πεζοδρόμηση της οδού Θ. Αθανασιάδη

Ερωτηματικά για την Παιδική Χαρά του κήπου και την πεζοδρόμηση της οδού Θ. Αθανασιάδη

Στην Ειδική Συνεδρία του Δημοτικού Συμβουλίου Δράμας

Ερωτηματικά για την Παιδική Χαρά

του κήπου και την πεζοδρόμηση

της οδού Θ. Αθανασιάδη

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ το βράδυ της Δευτέρας 26 Φεβρουαρίου και για πρώτη φορά, η Ειδική Συνεδρίαση για τη Λογοδοσία της δημοτικής αρχής. Σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία για την Αυτοδιοίκηση, πλέον έχει καταργηθεί η διαδικασία της συζήτησης προ της ημερήσιας διάταξης, και έχει οριστεί κάθε δύο μήνες να γίνεται η λεγόμενη Λογοδοσία της Δημοτικής Αρχής.

Η διαδικασία ξεκινάει με τον δημοτικό σύμβουλο να εισηγείται την επερώτησή του και στη συνέχεια να απαντάει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, ενώ και οι δύο έχουν δικαίωμα δευτερολογίας. Στο τέλος της συζήτησης του κάθε θέματος, μπορεί να κλείσει ο δήμαρχος για ό,τι θέλει να προσθέσει. Η συζήτηση δεν καταλήγει σε κάποια απόφαση, καθώς έχει μόνο ενημερωτικό χαρακτήρα.

Κατά τη διάρκεια της ειδικής συνεδρίασης Λογοδοσίας, αυτό που κυρίως τόνισαν οι αντιπολιτεύσεις, είναι ότι η νέα δημοτική αρχή δεν έχει να λογοδοτήσει ακόμα σε τίποτα, και ότι οι επερωτήσεις είχαν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα.

Σ’ αυτό το σημείωμα, θα αναφερθούμε σε δύο ζητήματα που έθεσε αρχικά ο επικεφαλής της παράταξης «Πόλη και Ζωή» κ. Χαρακίδης και σε γενικό πλαίσιο έχουν να κάνουν με τη νέα Στρατηγική Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΣΒΑΑ) που περιλαμβάνει την ανάπλαση του κέντρου της πόλης: πλατεία Ελευθερίας, δημοτικό κήπο και οδός Εθν. Αμύνης.

Αν και τα έχουμε ήδη δημοσιεύσει κατά κόρον όλα αυτά, ο κ. Χαρακίδης ζήτησε να μάθει και επίσημα τι θα γίνει αφενός με την Παιδική Χαρά που αυτή τη στιγμή κατασκευάζεται στο δημοτικό κήπο και τι θα γίνει με την πλατεία και οδό Θεοφίλου Αθανασιάδη, αν πεζοδρομηθεί οριστικά ή θα υπάρχει κάποια ροή κυκλοφορίας.

Παιδική χαρά

Στην απάντηση που έδωσε άμεσα ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Σαλπιγκτίδης, και αναφερόμενος αρχικά στην Παιδική Χαρά, σημείωσε ότι οι εργασίες έχουν σταματήσει από καιρό, καθώς ο εργολάβος περιμένει να πληρωθεί έναν από τους λογαριασμούς.

Το ζήτημα είναι αφενός ότι θα πρέπει πρώτα να ψηφιστεί ο προϋπολογισμός του Δήμου για να πληρωθεί, όπως και ένα ποσό να πληρώσει το Πράσινο Ταμείο, καθώς το έργο χρηματοδοτείται και από τους δύο φορείς.

Σημείωσε μάλιστα ότι, αν επιλεχθεί το έργο να σταματήσει τώρα, θα πρέπει ο Δήμος Δράμας να γυρίσει στο Πράσινο Ταμείο το ποσό των 207.000 ευρώ, τονίζοντας ότι τελικά,. «είναι μονόδρομος» η κατασκευή της Παιδικής Χαράς. Από τη στιγμή που αυτή κατασκευαστεί και παραδοθεί ως έργο, τότε μπορεί αυτή να μεταφερθεί σε κάποιο άλλο χώρο, μιας και δεν προβλέπεται στο σημείο εκείνο από τη μελέτη της νέας ΣΒΑΑ, που έκανε η RAYCAP. Όπως είπε μάλιστα, η σύμβαση του έργου της Παιδικής Χαράς είχε υπογραφεί από τον Ιούλιο του 2022.

Οδός Θ. Αθανασιάδη

Η μελέτη για τη νέα ΣΒΑΑ, που έκανε και δώρισε στο Δήμο Δράμας η εταιρεία RAYCAP, αναφέρει γενικά ότι η πλατεία Ελευθερίας θα επεκταθεί και θα συνενωθεί με το δημοτικό κήπο, με την πλατεία Θ. Αθανασιάδη και την ομώνυμη οδό από τη συμβολή της με την οδό Κύπρου έως και την οδό Εθν. Αμύνης, να γίνεται πεζόδρομος.

Όπως είπε ο αντιδήμαρχος κ. Σαλπιγκτίδης, αρχικά όλο αυτό είναι ακόμα σε διαβούλευση, σημείωσε όμως ότι υπάρχουν ορισμένες εναλλακτικές προτάσεις, όπως: α. Να κυκλοφορούν μόνο ταξί και αστικά λεωφορεία σε αμφίδρομη ή μονόδρομη κίνηση και β. να κυκλοφορούν μόνο ταξί και όχι άλλα οχήματα. Σε κάθε περίπτωση, η κίνηση οποιονδήποτε άλλων οχημάτων στο συγκεκριμένο θα σταματήσει.

Αυτό που τόνισε ο κ. Σαλπιγκτίδης, αλλά και ο δήμαρχος κ. Παπαδόπουλος, είναι ότι  στόχος της νέας ΣΒΑΑ είναι η μείωση του αυτοκινήτου στο κέντρο της πόλης. Παρ’ όλα αυτά όπως τόνισε ο κ. Χαρακίδης υπάρχουν αρκετά ερωτηματικά σχετικά με το πώς θα διεξάγεται η κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης.