Home > νέα > Η παιδαγωγική του σχολείου και οι σχέσεις δασκάλου με μαθητές και γονείς Μιλάνε στον «Π.Τ.» ο σύμβουλος εκπαίδευσης κ. Σαλπιγκτής και ο δ/ντής του Δημοτικού Σχολείου Χωριστής κ. Καζάκης

Η παιδαγωγική του σχολείου και οι σχέσεις δασκάλου με μαθητές και γονείς Μιλάνε στον «Π.Τ.» ο σύμβουλος εκπαίδευσης κ. Σαλπιγκτής και ο δ/ντής του Δημοτικού Σχολείου Χωριστής κ. Καζάκης

Επιμορφωτική ημερίδα από τον σύμβουλο εκπαίδευσης

Η παιδαγωγική του σχολείου

και οι σχέσεις δασκάλου

με μαθητές και γονείς

Μιλάνε στον «Π.Τ.» ο σύμβουλος εκπαίδευσης κ. Σαλπιγκτής και ο δ/ντής του Δημοτικού Σχολείου Χωριστής κ. Καζάκης

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΙΑ ΠΟΛΥ ενδιαφέρουσα επιμορφωτική ημερίδα με θέμα: «Η Παιδαγωγική του Σχολείου», πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τρίτης 5 Σεπτεμβρίου, στο αμφιθέατρο του 1ου ΕΠΑΛ Δράμας.

Η επιμορφωτική ημερίδα απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς του Νομού Δράμας και διοργανώθηκε από τον σύμβουλο Εκπαίδευσης της 2ης ΔΙΠΕ Ν. Δράμας Σαλπιγκτή Αλκιβιάδη.

Μιλώντας στον «Π.Τ.» ο κ. Σαλπιγκτής, σημείωσε ότι «κύριος σκοπός της ημερίδας αυτής, είναι να βρεθούμε με τους συναδέλφους και να αναφερθούμε στα στοιχεία που πρέπει να διέπουν μια εκπαιδευτική διαδικασία, κυρίως σ’ αυτά της παιδαγωγικής. Και αυτά δεν πρέπει να είναι τίποτα άλλο από την αγάπη, από τον σεβασμό, από την αποδοχή της διαφορετικότητας και από την ασφάλεια του παιδιού και ότι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε και να δώσουμε στα παιδιά μας».

Ερωτώμενος για τα βασικά σημεία στα οποία επικεντρώνεται η ημερίδα ανέφερε ότι «είναι στοιχεία παιδαγωγικής αρχής, τεχνικές που θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε, μια εισήγηση που έχει σχέση με την συνεργασία των εκπαιδευτικών με τους γονείς και ένα βιωματικό εργαστήριο, για το πώς μπορούμε να πάρουμε ένα μάθημα και να εμπλέξουμε σ’ αυτό και άλλες ειδικότητες, όπως μουσική, εικαστικά και να το κάνουμε πιο βιωματικό και ευχάριστο ώστε να συμμετέχουν τα παιδιά».

Ο ίδιος σημειώνει ότι «το επιμορφωτικό σεμινάριο διοργανώνεται κάθε χρόνο από τον εκάστοτε σύμβουλο εκπαίδευσης προς τους συναδέλφους».

Ερωτώμενος αν κάθε χρόνο βελτιώνονται οι σχέσεις των παιδιών με τους εκπαιδευτικούς, ο κ. Σαλπιγκτής, απάντησε θετικά τονίζοντας: «Υπάρχουν καλύτερες σχέσεις, υπάρχουν καλύτερες προσεγγίσεις. Βέβαια, η εκπαίδευση είναι αυτή που θα απορροφά τους κραδασμούς είτε στο κοινωνικό, οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον που υπάρχει. Οι εκπαιδευτικοί δουλεύουν σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον – το είδαμε αυτό και στην περίοδο του Covid. Προσπαθούμε συνεχώς, ώστε οι σχέσεις όλων να είναι καλύτερες και να μπορέσουμε να παράγουμε για το καλό των παιδιών».

Στη εισήγησή του με θέμα «Σχολείο και Οικογένεια – Γέφυρες επικοινωνίας», αναφέρθηκε και ο κ. Δημήτρης Καζάκης, δάσκαλος και διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Χωριστής, επισημαίνοντας ότι «αναφέρομαι στις σχέσεις σχολείου και οικογένειας. Η σχέση αυτή περνάει τα τελευταία χρόνια μεγάλη κρίση. Και αυτό γιατί έχουν αλλάξει πολλά πράγματα, με τα οποία οι γονείς προσεγγίζουν το σχολείο. Γι’ αυτό  και αναφέρομαι στις γέφυρες επικοινωνίας, για το πώς δηλαδή μπορούμε να αποκαταστήσουμε μια καλή και υγιή σχέση ανάμεσα στο σχολείο και την οικογένεια, προς όφελος εννοείται πάντοτε των μαθητών μας».

Ερωτώμενος για το τι είναι αυτό που έχει αλλάξει και από πότε, σε σχέση με την προσέγγιση του σχολείου από την οικογένεια, ο κ. Καζάκης σημείωσε: «Έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια, ειδικά μετά την εισβολή του διαδικτύου στη ζωή μας. Όπως έχουμε γίνει όλοι λίγο γιατροί, λίγο σεισμολόγοι, λίγο δάσκαλοι και λίγο παιδαγωγοί. Ένα άλλο θέμα είναι ότι και οι ίδιοι οι γονείς λόγω των κοινωνικών αλλαγών, νιώθουν μεγαλύτερη ανασφάλεια για τα παιδιά τους, νιώθουν την κοινωνία πιο εχθρική απέναντι στο περιβάλλον των παιδιών τους και αυτό δημιουργεί μια ανασφάλεια, η οποία βγαίνει στις σχέσεις τους με το σχολείο. Καλό είναι όλα αυτά να αναλυθούν, γιατί δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα, είμαστε μια οικογένεια. Η παιδαγωγική σχέση αποτελείται από το δάσκαλο, το μαθητή και τον  γονέα, είναι ένα τρίγωνο και αυτό το πράγμα όσο μπορούμε να το ενδυναμώσουμε, τόσο μεγαλύτερο όφελος θα έχουν οι μαθητές μας και φυσικά και το σχολείο».