Home > νέα > Ημερίδα του 5ου Γυμνασίου Δράμας για τους κινδύνους του διαδικτύου από στελέχη της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Δηλώσεις της διευθύντριας του 5ου Γυμνασίου κας Πασχαλίδου

Ημερίδα του 5ου Γυμνασίου Δράμας για τους κινδύνους του διαδικτύου από στελέχη της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Δηλώσεις της διευθύντριας του 5ου Γυμνασίου κας Πασχαλίδου

Ημερίδα του 5ου Γυμνασίου Δράμας

για τους κινδύνους του διαδικτύου από

στελέχη της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος

Δηλώσεις της διευθύντριας του 5ου Γυμνασίου κας Πασχαλίδου

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ενδιαφέρουσα ημερίδα πραγματοποίησε το πρωί της Τετάρτης 27 Μαρτίου το 5ο Γυμνάσιο Δράμας, με θέμα τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα νέα παιδιά με την περιήγησή τους στο διαδίκτυο.

Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του αμφιθεάτρου του Διοικητηρίου Δράμας, την παρακολούθησαν όλοι οι μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικοί του σχολείου. Καλεσμένοι της ημερίδας και εισηγητές, ήταν ο υποδιευθυντής της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και ένας συνεργάτης του.

Σε δηλώσεις της στα τοπικά μέσα ενημέρωσης, η διευθύντρια του 5ου Γυμνασίου Δράμας κα. Αντωνία Πασχαλίδου, σημείωσε ότι «εδώ και πολύ καιρό προσπαθούμε να ενημερώσουμε τα παιδιά μας για τους κινδύνους που διατρέχουν από τη χρήση του διαδικτύου και του κινητού τηλεφώνου και όλοι ξέρουμε πόσο σημαντικό είναι αυτό στις μέρες μας. Οι τελευταίες αποφάσεις που αφορούν στην αυστηρή απαγόρευση του κινητού τηλεφώνου στο σχολείο, πιστοποιεί το πόσο σημαντικό είναι το θέμα».

Όπως επισημαίνει η ίδια, «θέλαμε να κάνουμε κάτι αντίστοιχο και για τους γονείς, αλλά δυστυχώς δεν είναι εύκολο για τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος να έρχεται συχνά στα σχολεία της Περιφέρειας».

Αναφερόμενη στην ημερίδα η κα. Πασχαλίδου, εξήγησε ότι «πρόκειται  για μια ενημερωτική ημερίδα σχετικά με τους κινδύνους του διαδικτύου και ταυτόχρονα αυτά οπτικοποιούνται μέσω ενός βίντεο, το οποίο μιλάει για την επικοινωνία κάποιων νεαρών ατόμων, τα οποία πιστεύουν ότι στην άλλη άκρη βρίσκεται ένα άτομο χωρίς να ξέρει όμως ποιος πραγματικά κρύβεται από πίσω, που μπορεί να είναι οποιασδήποτε ηλικίας και με πολύ επικίνδυνες προθέσεις πολλές φορές».

Σε ερώτηση του «Π.Τ.» αν στην σχολική αίθουσα γίνεται παρόμοια ενημέρωση,  η κα. Πασχαλίδου σημείωσε ότι «γίνεται πάντα σχετική ενημέρωση για την ασφάλεια στο διαδίκτυο και η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, μας έστειλε και ένα έντυπο το οποίο μοιράζεται στα παιδιά καθώς και έναν ηλεκτρονικό σύνδεσμο, στον οποίο τα παιδιά μπορούν να μπουν και να βρουν αρκετές πληροφορίες».

Μεγάλα τα προβλήματα για τα παιδιά

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι, συχνά τα τελευταία χρόνια, ακούμε και βλέπουμε περιστατικά στα οποία εμπλέκονται παιδιά στο διαδίκτυο με θέμα σχολικού εκφοβισμού, ή ανεβαίνουν παράνομα φωτογραφίες, ή γίνεται μπούλινγκ και άλλα άσχημα φαινόμενα.

Το διαδίκτυο είναι ένα πολύ καλό εργαλείο για όλους αλλά και για τους μαθητές, παρ’ όλα αυτά όμως, θα πρέπει να γίνεται λελογισμένη χρήση του, ενώ σημαντικό είναι να μην πέφτουμε στην παγίδα μιλώντας με άτομα τα οποία δεν γνωρίζουμε ποια είναι.

Με την εισαγωγή του Διαδικτύου στη ζωή μας οι ώρες χρήσης του υπολογιστή έχουν αυξηθεί κατακόρυφα. Η πολύωρη χρήση του Διαδικτύου είτε για έρευνα, είτε για παιχνίδι, είτε για κοινωνικοποίηση εγκυμονεί κινδύνους για την υγεία μας.

Πέρα από τις διαταραχές στην όραση και τις υποψίες για ενδεχόμενα προβλήματα εξαιτίας της έκθεσης σε ακτινοβολία, κυρίως από τις οθόνες, εκείνοι που ασχολούνται για ώρες μπροστά στον υπολογιστή χωρίς διάλειμμα ή εναλλαγή δραστηριοτήτων κάνοντας μεγάλο αριθμό επαναλαμβανόμενων κινήσεων μπορεί να προσβληθούν από διάφορες μυοσκελετικές παθήσεις.

Εθισμός στο Διαδίκτυο μπορεί να προκύψει με την πολύωρη ενασχόληση ατόμων σε διαδικτυακές δραστηριότητες όπως είναι τα παιχνίδια, δωμάτια συζητήσεων, ηλεκτρονικός τζόγος και άλλα. Ένα άτομο είναι εθισμένο όταν χαρακτηρίζεται από τουλάχιστο τρία από τα πιο κάτω: Χρήση του Διαδικτύου για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από το προτιθέμενο. Κατανάλωση υπερβολικού χρόνου ή/και χρήματος σε δραστηριότητες σχετικές με το Διαδίκτυο. Συμπτώματα Συνδρόμου Απόσυρσης, όπως για παράδειγμα άγχος, έμμονη σκέψη για το Διαδίκτυο, όνειρα για το Διαδίκτυο. Χρήση Διαδικτύου προκειμένου να αποφευχθούν συμπτώματα απόσυρσης. Μείωση λειτουργικότητας του ατόμου. Συνήθως τα άτομα παραμελούν την προσωπική τους υγεία, γευματίζουν ανθυγιεινά, σταματούν τα αγαπημένα τους ενδιαφέροντα, εγκαταλείπουν το σχολείο, συγκρούονται έντονα στο σπίτι με τους γονείς τους, έχουν μεγάλη ένταση και θυμό που οδηγεί ακόμα και στη βία.

Στο Διαδίκτυο ποτέ δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι ποιος είναι ο συνομιλητής μας στις ηλεκτρονικές μας επικοινωνίες, ακόμα και αν βλέπουμε τη φωτογραφία του ή αν χρησιμοποιούμε κάμερα. Έτσι, πολλοί επιτήδειοι εκμεταλλεύονται το γεγονός αυτό, δίνουν ψεύτικα στοιχεία (κυρίως για την ηλικία τους) και ξεκινούν συζητήσεις με τα πιθανά θύματά τους με στόχο να αναπτύξουν φιλική με αυτά σχέση και να αποσπάσουν όσο το δυνατό περισσότερες πληροφορίες (π.χ. τόπο διαμονής, τα ενδιαφέροντά τους, τα χόμπι τους, τις σεξουαλικές τους εμπειρίες κ.λ.π.).

Τα δωμάτια επικοινωνίας (chat rooms) είναι ένας δημοφιλής τρόπος επικοινωνίας μεταξύ των νέων αλλά και δημοφιλές μέσο αποπλάνησης. Αυτά είναι εικονικά μέρη όπου άνθρωποι από όλο τον κόσμο μπορούν να «συναντηθούν» και να «συνομιλήσουν» μέσω μηνυμάτων. Πρέπει να γνωρίζουμε όμως ότι οποιοσδήποτε μπορεί, χρησιμοποιώντας απλά ένα ψευδώνυμο, να παρακολουθεί ή να συμμετέχει σε συζητήσεις μας.

 

Εκφοβισμός

Ένα από τα σημαντικά ζητήματα που ανακύπτουν, είναι επίσης εκφοβισμός.  Εκφοβισμός είναι δυνατό να συμβεί μέσω του Διαδικτύου και περιλαμβάνει εσκεμμένη, επαναλαμβανόμενη και εχθρική συμπεριφορά απέναντι σε άτομο ή ομάδα ατόμων με σκοπό την πρόκληση συναισθηματικής και ψυχολογικής βλάβης.

Ο Διαδικτυακός Εκφοβισμός συνήθως έχει τη μορφή ενός εκφοβιστικού, ρατσιστικού, προσβλητικού ή πρόστυχου ηλεκτρονικού μηνύματος, φωτογραφίας ή βίντεο. Κάποιες φορές o εκφοβισμός μπορεί να οδηγήσει στο να περιθωριοποιηθούν και να αποκλειστούν άτομο ή άτομα από άλλους.

Ο Διαδικτυακός  Εκφοβισμός  διαφέρει  από  τα  άλλα είδη εκφοβισμού,  αφού επεμβαίνει στον προσωπικό  χώρο  του  παραλήπτη. Ο εκφοβισμός αυτός είναι δύσκολο να περιοριστεί, αφού δεν υπάρχει περιορισμός ούτε των μηνυμάτων που διανέμονται ηλεκτρονικά, ούτε του αριθμού των παραληπτών που μπορούν να γίνουν δέκτες αυτών των μηνυμάτων. H σύγχρονη έρευνα έχει δείξει ότι το σχολείο, όταν υπάρχει πληροφόρηση και ενημέρωση του προσωπικού, μπορεί να αντιμετωπίσει το πρόβλημα.