Home > νέα > Μια διαδραστική συζήτηση με παιδιά για την Ημέρα της Δημοκρατίας Αποσπάσματα διάβασε από το βιβλίο του «Το Κορίτσι με το Φλάουτο» ο Β. Τερζόπουλος

Μια διαδραστική συζήτηση με παιδιά για την Ημέρα της Δημοκρατίας Αποσπάσματα διάβασε από το βιβλίο του «Το Κορίτσι με το Φλάουτο» ο Β. Τερζόπουλος

Από τη Βιβλιοθήκη Δράμας και το Europe Direct

Μια διαδραστική

συζήτηση με παιδιά

για την Ημέρα της Δημοκρατίας

Αποσπάσματα διάβασε από το βιβλίο του «Το Κορίτσι με το Φλάουτο» ο Β. Τερζόπουλος

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΙΑ ΠΟΛΥ ωραία εκδήλωση για τα παιδιά, πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Παρασκευής 15 Σεπτεμβρίου, στην αίθουσα εκδηλώσεων της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Δράμας.

Αφορμή στάθηκε η Διεθνής Ημέρας Δημοκρατίας, κατά την οποία η Βιβλιοθήκη, σε συνεργασία με το γραφείο Europe Direct Αν. Μακεδονίας – Θράκης της Π.Ε. Δράμας, διοργάνωσαν ένα παιδικό εργαστήριο για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις δημοκρατικές αξίες, όπου παραβρέθηκαν γονείς και παιδιά.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, συμμετείχε και ο Δραμινός συγγραφέας κ. Βασίλης Τερζόπουλος, ο οποίος διάβασε αποσπάσματα από το βιβλίο του «Το Κορίτσι με το Φλάουτο», χρησιμοποιώντας εικόνες και μουσική, ενώ συνομίλησε με τα παιδιά.

Στο βιβλίο του, μιλάει για έναν ηγεμόνα ιδιαίτερα αυστηρό, ο οποίος όμως στο τέλος μαγεύεται από τις νότες του φλάουτου και μαλακώνει την καρδιά του απέναντι στο λαό του.

Μιλώντας στον «Π.Τ.» η υπεύθυνη του γραφείου του Europe Direct κα. Ανδριοπούλου, σημειώνει ότι «καλέστηκαν οι μικροί μας φίλοι να γιορτάσουμε μαζί τη μέρα της Δημοκρατίας». Όπως μας εξηγεί, σημασία για εμάς έχει να συμμετέχουν τα παιδιά σε μια διαδραστική συζήτηση για τη Δημοκρατία και ερωτώμενη για το κατά πόσο τα παιδιά συμμετέχουν σε τέτοιες συζητήσεις, σημειώνει: «Με τις επισκέψεις μας στα σχολεία τα προηγούμενα χρόνια στη Δράμα, πάντα έχουμε τρομερή διάδραση με τα παιδιά. Τα παιδιά συμμετέχουν πάντα στις συζητήσεις αυτές, έχουν ευαισθητοποιηθεί, θέλουν να μάθουν, γνωρίζουν ορισμένα πράγματα, ρωτάνε αρκετά κι εμείς τους δίνουμε απαντήσεις στις ερωτήσεις τους».

Ερωτώμενη σε τι επικεντρώνονται περισσότερο, σημείωσε ότι «σε ένα πρόσφατα debate που είχαμε κάνει με παιδιά, είχαν επιλέξει τη διαχείριση χρόνου, τη διαχείριση του στρες, τα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των παιδιών και αυτό που μου έκανε εντύπωση, ήταν ότι ήθελα να συζητήσουμε για το διαδίκτυο και πως συμμετέχει το διαδίκτυο στην καθημερινή τους ζωή. Δίνουν πολύ μεγάλο βάρος εκεί, ενώ έγινε ιδιαίτερη συζήτηση για τα fake news, σε μια προσπάθεια να τα εντοπίζουν και να τα αντιμετωπίζουν».

Με τη σειρά του ο κ. Βασίλης Τερζόπουλος, επισημαίνει ότι το βιβλίο του «Το Κορίτσι με το Φλάουτο», «είναι μια αλληγορική ιστορία και μιλάει για την λειτουργία της Δημοκρατίας και των κοινωνικών θεσμών, μέσα από ένα παραμύθι. Το βιβλίο δίνει στα παιδιά κάποια ερεθίσματα, όπως να εισάγει κάποιους όρους της κοινωνικής και πολιτικής αγωγής, και θεωρώ ότι η σημερινή αφορμή με την ημέρα της Δημοκρατίας, είναι πολύ καλή, ώστε να συνομιλήσουμε για τη Δημοκρατία και τους θεσμούς».

Σε ερώτηση για το πώς αντιδρούν και δέχονται όλα αυτά τα παιδιά, ο κ. Τερζόπουλος τονίζει ότι «η περιέργειά τους εστιάζεται κυρίως στην ιστορία του βιβλίου, γιατί μέσα από το παραμύθι καταφέρνουμε και θίγουμε θέματα που είναι πιο σημαντικά, όσον αφορά την κοινωνική και πολιτική αγωγή. Έχουν μια καλή αντίληψη του τι συμβαίνει σε μια δημοκρατική κοινωνία, μπορούν να το αναγάγουν στη δική τους ζωή και στη δική τους μικρή σχολική κοινωνία και θεωρώ ότι είναι ένα καλό πρώτο ερέθισμα να το χρησιμοποιήσουν στο μέλλον, καθώς θα εμπλουτίζουν τις γνώσεις και το ενδιαφέρον τους».

Ερωτώμενος για το τι είναι εκείνο που κάνει μεγαλύτερη εντύπωση στα παιδιά απ’ όλη αυτή τη συζήτηση, σημειώνει ότι «τους μαγεύει ο συνδυασμός της αφήγησης με τη μουσική. Ακόμα, τους αρέσει, τους ενδιαφέρει και τους μαγεύει ο τρόπος που ο χαρακτήρας δίνει λύση στο πρόβλημα της ιστορίας. “Το Κορίτσι με το Φλάουτο”, είναι ένας αλληγορικός ήρωας που αλλάζει έναν ηγεμόνα ο οποίος είναι αυταρχικός και διοικεί την πόλη στην οποία ζει με αυταρχικό τρόπο και χωρίς να ενδιαφέρεται για τους πολίτες και η λύση έρχεται μέσα από τη δύναμη της μουσικής. Αυτό τους κάνει πολύ εντύπωση. Ωστόσο, αυτό κρύβει ένα συμβολισμό από πίσω του, που έχει να κάνει πώς λειτουργούμε όλοι σαν πολίτες μέσα σε μια δημοκρατική κοινωνία. Και ακόμα, πώς ένας αυταρχικός ηγέτης – όπως ο χαρακτήρας του βιβλίου – μπορεί στην πραγματικότητα όντως να είναι αυταρχικός και να εκμεταλλεύεται τη δύναμή του και την εξουσία του, εις βάρος των πολιτών και της χώρας την οποία διοικεί και κυβερνάει».