Home > Πρώτο Θέμα > Ολοκληρώνονται οι εργασίες στον νέο πολιτιστικό χώρο «ΘΑΡΡΟΣ» και αναμένεται να λειτουργήσει το 2021

Ολοκληρώνονται οι εργασίες στον νέο πολιτιστικό χώρο «ΘΑΡΡΟΣ» και αναμένεται να λειτουργήσει το 2021

Χρονιά αφετηρίας το 2020 για χώρους πολιτισμού στη Δράμα

Ολοκληρώνονται οι εργασίες

στον νέο πολιτιστικό χώρο «ΘΑΡΡΟΣ»

και αναμένεται να λειτουργήσει το 2021

Η αγορά των παλαιών ξενοδοχείων στη Δράμα «ΒΟΛΟΣ»

και «ΣΕΝΤΡΑΛ» από την εταιρεία Raycap

 

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΤΟ 2020, αν μη τι άλλο, ήταν μια σημαντική χρονιά για τον πολιτισμό της Δράμας. Μέσα στο χρόνο, ξεκίνησαν οι ανασκαφικές εργασίες και η αποκατάσταση στον Ιερό Ναό Αγίας Σοφίας. Το έργο πραγματοποιείται μέσω ΕΣΠΑ και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2023. Ένα χρονοβόρο έργο, εξαιτίας των αρχαιολογικών ανασκαφών, που όμως θα αναδείξει ένα πραγματικά αξιοθαύμαστο μνημείο στην περιοχή της πόλης της Δράμας.

Το δεύτερο, είναι η έναρξη των εργασιών αποκατάστασης του εσωτερικού και του εξωτερικού χώρου του Αράπ Τζαμί, στην πλατεία Δικαστηρίων. Όπως είναι γνωστό, το εν λόγω μνημείο, έχει αγοραστεί από το Δήμο Δράμας και πλέον ειδικά συνεργεία του Υπουργείου Πολιτισμού έχουν ξεκινήσει τις εργασίες από την περασμένη άνοιξη.

Όταν οι εργασίες ολοκληρωθούν, τότε ο χώρος αυτός θα λειτουργήσει αποκλειστικά για πολιτιστικές εκδηλώσεις μικρής κλίμακας, όπως εκθέσεις ζωγραφικής, παρουσιάσεις βιβλίων και οτιδήποτε άλλο. Οι διάφορες φωνές που λένε ότι αναστηλώνεται ένα τζαμί προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως τέτοιος χώρος, μόνο εκ του πονηρού έσονται!

hdr
hdr

Ο πολιτιστικός χώρος «ΘΑΡΡΟΣ»

Ένα ακόμα από τα σπουδαία έργα στον χώρο του πολιτισμού στη Δράμα, είναι και το άλλοτε ερειπωμένο αρχικά Σαντιρβάν Τζαμί, το οποίο μετέπειτα στέγασε τα γραφεία της ιστορικής εφημερίδας της Δράμας «ΘΑΡΡΟΣ».

Το κτίριο ανήκε στο ιδρυτή της ιστορικής εφημερίδας Μιχαήλ Ρ. Βεζιρτζόγλου και στους κληρονόμους του και πρόσφατα αγοράστηκε από την γνωστή εταιρεία Raycap του Δραμινού επιχειρηματία κ. Κώστα Αποστολίδη, το 2012. Στη συνέχεια, αγοράστηκε και μέρος ενός διπλανού οικοπέδου προκειμένου να ανοίξει ο χώρος της αυλής.

Από εκεί και πέρα, η εταιρεία Raycap, ανέλαβε την πλήρη αποκατάσταση του κτιρίου μέχρι την τελική του μορφή σήμερα και η οποία έχει ουσιαστικά ολοκληρωθεί. Τον σχεδιασμό της αποκατάστασης από αρχιτεκτονικής άποψης, ανέλαβε, σχεδίασε και ολοκλήρωσε η Δραμινή αρχιτέκτονας Κοραλία Παπαϊωάννου.

Σήμερα, στο τέλος του 2020 και με ορίζοντα το 2021, οι εργασίες των πρώην εγκαταστάσεων της εφημερίδας «ΘΑΡΡΟΣ», έχουν ουσιαστικά ολοκληρωθεί. Απομένουν ορισμένες εργασίες, όπως η τελική διαπλάτυνση του πεζοδρομίου επί των οδών Αγαμέμνονος και Άρμεν Κούπτσιου, καθώς και η φύτευση μιας ροδιάς και 30 ακόμα μυρτιών!

hdr

Ουσιαστικά οι εργασίες έχουν ολοκληρωθεί αυτή την ώρα, ενώ αυτή τη στιγμή η εταιρεία έχει εξαγοράσει το 75% από ένα γειτονικό οικόπεδο και απομένει το 25%, ώστε να ανοίξει συνολικά ο χώρος. Όταν ολοκληρωθεί και η αυτή η αγορά, ο χώρος αυτός θα χρησιμοποιεί για τη συνέχεια του πέτρινου καλντεριμιού που βρίσκεται εντός της αυλής του κτιρίου. Το καλντερίμι που ξεκινάει από την οδό Αγαμέμνονος, θα διατρέχει όλη την αυλή και θα βγαίνει στην οδό Φωκίωνος πίσω από το ΙΚΑ και θα αποτελεί ένα μικρό διάδρομο – περίπατο. Μάλιστα, όταν ανοίξει και το υπόλοιπο σημείο, εκεί θα διαμορφωθεί ένας ακόμα μικρός κήπος, όπως είναι σήμερα στον μπροστινό χώρο.

Από εκεί και πέρα, το κτίριο και ο συνολικός χώρος του «ΘΑΡΡΟΥΣ», θα χρησιμοποιηθεί από την ιδιοκτήτρια εταιρεία Raycap, ως χώρος πολιτιστικών εκδηλώσεων μικρής κλίμακας, τόσο στον εσωτερικό, όσο και στον εξωτερικό χώρο. Οι εκδηλώσεις που θα μπορούσαν να γίνουν εκεί, είναι παρουσιάσεις βιβλίων, φωτογραφικές εκθέσεις, ή ακόμα και εκθέσεις ζωγραφικής. Το εσωτερικό του κτιρίου αποτελείται από έναν ενιαίο ισόγειο χώρο, ενώ σε κάποιο σημείο περιλαμβάνει έναν γυναικωνίτη.

hdr

Θα πρέπει εδώ να διευκρινιστεί, ότι πρόκειται για ιδιοκτησία της εταιρείας Raycap, τα πάντα έχουν γίνει με χρηματικά κονδύλια της ίδιας εταιρείας και θα χρησιμοποιηθεί από την ίδια την εταιρεία. Σύμφωνα με παλαιότερες πληροφορίες που έλεγαν ότι πιθανόν ο χώρος θα δωρίζονταν στο Δήμο Δράμας για τη χρήση και τη λειτουργία του, αυτή την ώρα πάντως δεν ευσταθούν.

Είναι αλήθεια πάντως, ότι, αυτή την ώρα εκκρεμούν επίσης και τα «βαφτίσια» του πολιτιστικού χώρου, αν και στον εξωτερικό χώρο, μπορεί κανείς να δει σε μια τεράστια φωτογραφική απεικόνιση τα πρώτα φύλλα από την έκδοση της ιστορικής εφημερίδας.

Η ψηφιοποίηση του «ΘΑΡΡΟΥΣ»

Σημαντικό είναι επίσης να αναφέρουμε εδώ, ότι η εταιρεία Raycap έχει αναλάβει και έχει φέρεις εις πέρας, εντός του 2020, την ψηφιοποίηση του αρχείου της ιστορικής εφημερίδας «ΘΑΡΡΟΣ». Η εταιρεία έχει αναλάβει το κόστος της ψηφιοποίησης της εφημερίδας. Όλα τα αρχεία οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να τα βρουν στην ηλεκτρονική διεύθυνση tharrosdrama.com. Η εφημερίδα «ΘΑΡΡΟΣ», κυκλοφόρησε την περίοδο 1923-1981 (με δύο αναγκαστικές διακοπές) και ήταν μια εφημερίδα βενιζελική, αρχικά, εκφράζοντας τον ευρύτερο αστικό κόσμο.

«Βόλος» και «Central»

Θα πρέπει επίσης εδώ να σημειώσουμε ότι, ήδη η εταιρεία Raycap και ο κ. Αποστολίδης, έχουν ήδη αγοράσει ένα ποσοστό από ένα παλαιό ξενοδοχείο και ένα χάνι επί της οδού Βενιζέλου. Πρόκειται για το «ΒΟΛΟΣ» και το «ΣΕΝΤΡΑΛ», τα οποία στις μέρες τους είχαν γνωρίσει καλές μέρες και δόξες.

Όταν ολοκληρωθούν οι διαδικασίες της αγοράς των δύο παλαιών κτιρίων, τα οποία βρίσκονται πριν από το γνωστό καφενείο «Ελευθερία», τότε θα ξεκινήσει η αναπαλαίωσή τους και θα προσδώσουν στην πόλη μια ιδιαίτερη αίγλη από το ιστορικό της παρελθόν.

Τα διατηρητέα της Δράμας

Αξίζει να υπενθυμίσουμε εδώ ότι, τα τελευταία χρόνια στη Δράμα, υπάρχει μια ιδιαίτερη προτίμησε στα παλαιά διατηρητέα κτίρια. Όπως είναι γνωστό, ο επιχειρηματίας κ. Μανώλης Λεδάκης είχε αγοράσει παλαιότερα την παλιά καπναποθήκη Herman Spierer μπροστά στις πηγές της Αγίας Βαρβάρας, και με πολύ δουλειά, μεράκι και ένα σεβαστό χρηματικό ποσό, την μετέτρεψε σε ένα υπερπολυτελές ξενοδοχείο.

Επίσης, το τελευταίο διάστημα, ο Δραμινός εφοπλιστής κ. Άρης Θεοδωρίδης, αγόρασε το γνωστό «μαρμάρινο σπίτι» στα νερά της Αγίας Βαρβάρας, παλαιότερα οικία και καπναποθήκη του Ιωάννη Αποστολίδη, που χρονολογείται από το 1875. Αυτή την περίοδο, έχει ήδη ξεκινήσει η ανακατασκευή και ανακαίνισή του σε Μουσείο Φωτογραφίας.