Home > Πρώτο Θέμα > Παρουσιάστηκαν τα τεχνικά χαρακτηριστικά του οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης

Παρουσιάστηκαν τα τεχνικά χαρακτηριστικά του οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης

Στην εκδήλωση για την αναβάθμιση οδικών αξόνων

Παρουσιάστηκαν τα τεχνικά χαρακτηριστικά

του οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης

Κατασκευή με σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα

 

 

Της Στ. Σταυρίδου

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης παρουσίασε πριν από λίγα λεπτά, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννης, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης  για την αναβάθμιση των οδικών αξόνων στην έδρα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, παρουσία του πρωθυπουργού, Κ. Μητσοτάκη και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλή.

AXONAS

Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης κατά την παρουσίαση αναφέρθηκε στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης –  Έδεσσας και ακολούθως στον οδικό άξονα Δράμας – Αμφίπολης ανέφερε: «Το δεύτερο μεγάλο μας έργο είναι η αναβάθμιση της εθνικής οδού Δράμας – Αμφίπολης, σε άλλα σημεία με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας κύριας αρτηρίας και σε άλλα με την κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων. Αυτό θα το κάνουμε κυρίως κατά μήκος από Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη και στη συνέχεια από Μαυρολεύκη σε Δράμα, συνολικού μήκους 43 χιλιομέτρων. Πιο συγκεκριμένα η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο. Θα γίνει κατ’ αρχήν με αποκατάσταση του υπάρχοντος οδικού δικτύου για περίπου 13,5 χλμ και με κατασκευή περίπου 29,5 χλμ. νέων τμημάτων. Από αυτά τα 16,5 χλμ, παρακάμπτοντας του οικισμούς Ροδολίβους και Πρωτης Σερρών και τα 13 χλμ για την κατασκευή του τμήματος Δράμα – Μαυρολεύκη, που περιλαμβάνει σ’ αυτό το κομμάτι μέσα και την κατασκευή του κόμβου της Δράμας. Συνολικά το έργο περιλαμβάνει 9 κόμβους που θα το συνδέσουν με τις υφιστάμενες οδούς.

Στις συμβάσεις των έργων προβλέπεται μία 3ετής κατασκευαστική περίοδος και στη συνέχεια λειτουργία και συντήρηση για 27 χρόνια. Οι νέοι οδικοί άξονες θα είναι καλοσυντηρημένοι, καλοφωτισμένοι και απόλυτα ασφαλείς με τα διεθνή στάνταρ οδικής ασφάλειας. Με αυτά τα έργα θα ολοκληρωθεί το κυρίως οδικό δίκτυο της χώρας μας».

Η πολιτική επιλογή της κυβέρνησης είναι τα έργα αυτά να γίνουν με σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα.

AMFIPOLH DROMOS

Καραμανλής: Το φθινόπωρο θα προκηρυχθεί η πρώτη φάση του διαγωνισμού

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στο χρονοδιάγραμμα των έργων και στο πλάνο με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. «Έδεσσα και Δράμα επιτέλους μετά από χρόνια βγαίνουν από μία ιδιότυπη απομόνωση. Τα έργα θα υλοποιηθούν με σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα. Ο σχεδιασμός μας είναι μέσα στο καλοκαίρι να είναι έτοιμα ώστε να περάσουν από τη διυπουργική της ΣΔΙΤ και το φθινόπωρο να προκηρύξουν την πρώτη φάση του διαγωνισμού. Αυτή ήταν μια προεκλογική δέσμευση που είχε κάνει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός και αυτή γίνεται σήμερα πραγματικότητα».

Έργα με ισχυρό αποτύπωμα στις μεταφορές, στον τουρισμό και στην οικονομία

«Η κατασκευή του νέου οδικού άξονα είναι ιδιαίτερα σημαντική, διότι θα αντικαταστήσει τον υπάρχοντα δρόμο, που είναι ανεπαρκής και φυσικά εγκυμονεί κινδύνους όσον αφορά την ασφάλεια τόσο οχημάτων όσο και πεζών», δήλωσε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χρήστος Μέτιος.

METIOS MHTSOTAKHS

Μητσοτάκης: «Υποδεχόμαστε σήμερα την έναρξη δύο μεγάλων έργων»

Για την αναβάθμιση των Οδικών Αξόνων Θεσσαλονίκη -Έδεσσα & Δράμα – Αμφίπολη από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας μίλησε από τη Θεσσαλονίκη ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Όπως τόνισε ο πρωθυπουργός σύντομα η Εγνατία, η ραχοκοκαλιά της κεντρικής Ελλάδος αποκτά δύο κάθετους οδικούς άξονες μέσω ΣΔΙΤ, χωρίς διόδια.

Συγκεκριμένα ανέφερε ο πρωθυπουργός: «Η Αμφίπολη έρχεται μισή ώρα πιο κοντά στη Δράμα. Κυρίως όμως οι δρόμοι αυτοί αποκτούν ευρωπαϊκές προδιαγραφές, διευκολύνοντας χιλιάδες οδηγούς».

Αναλυτικά η ομιλία του Πρωθυπουργού

Κύριοι Περιφερειάρχες, κύριε Δήμαρχε, κύριε Υπουργέ, φίλες και φίλοι,

z1z6naww

Καθώς άκουγα τον Υπουργό να μιλά θυμήθηκα ότι η τελευταία προεκλογική ομιλία μου πριν από τις εκλογές της 7ης Ιουλίου ήταν στην Πέλλα, συγκεκριμένα στα Γιαννιτσά, όπου τότε είχα αναλάβει τη δέσμευση ότι, εφόσον οι πολίτες μας εμπιστευτούν, θα ολοκληρώσουμε την πολύπαθη σύνδεση μεταξύ Έδεσσας και Θεσσαλονίκης έτσι ώστε να βγει επιτέλους η Πέλλα από την απομόνωση.

Δύο μήνες αργότερα, στις 7 Σεπτεμβρίου του 2019, από το βήμα της ΔΕΘ, έλεγα επί λέξει: «Ο δρόμος Δράμας-Αμφίπολης-Εγνατίας έχει μελετηθεί και δημοπρατείται εντός 18 μηνών. Για τον Θεσσαλονίκη-Έδεσσα, που δυστυχώς είναι πολύ πιο ανώριμος, θα ξεκινήσουν αμέσως οι σχετικές μελέτες από το Υπουργείο Υποδομών».

Όπως το υποσχέθηκα, 18 μήνες μετά είμαι ξανά στη Θεσσαλονίκη για την τελική ευθεία των δύο αυτών σημαντικών έργων. Πράγματι, παρά την αναστάτωση που έφερε η πανδημία, οι μελέτες για τον άξονα Θεσσαλονίκη-Έδεσσα, αγαπητέ Αποστόλη, κ. Περιφερειάρχα, είναι πια έτοιμες.

Όπως είπε και ο Γενικός Γραμματέας, προωθούνται έργα ριζικής ανακατασκευής σε 25 από τα 80 χιλιόμετρα του συνολικού του μήκους. Κατασκευάζονται κόμβοι και παρακάμψεις που εξυπηρετούν όλες τις γύρω περιοχές. Μεγάλα τμήματα αποκτούν δύο λωρίδες, ενώ παντού αναβαθμίζεται η ασφάλεια όσων κυκλοφορούν.

Και βέβαια, αγαπητέ κ. Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, φίλε Χρἠστο, νέα όψη αποκτά και ο δρόμος Δράμας-Αμφίπολης. Εκεί θα αποκατασταθούν και θα διαπλατυνθούν τμήματα μήκους σχεδόν 14 χιλιομέτρων, αλλά θα πλαισιωθούν και από ένα εντελώς νέο τμήμα σχεδόν 17 χιλιομέτρων, μέσω του οποίου παρακάμπτονται οι οικισμοί Ροδολίβους και Πρώτης.

Είναι ένα σχετικά δὐσκολο τεχνικά έργο, καθώς περιλαμβάνει επτά ανισόπεδους κόμβους, 17 γέφυρες, έχει όμως μια τεράστια συμβολική σημασία, καθώς ενώνει την Κεντρική Μακεδονία με την Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη.

Η Εγνατία Οδός, λοιπόν, η οδική ραχοκοκαλιά της Βόρειας Ελλάδας, σύντομα θα αποκτήσει δύο νέους κάθετους άξονες. Οι οποίοι μάλιστα, όπως είπε και ο κ. Υπουργός, θα κατασκευαστούν με τη μέθοδο της σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Ένα μη ανταποδοτικό ΣΔΙΤ, κάτι που τους απαλλάσσει από διόδια. Ενώ η δημοπράτησή τους, εκτός από τα τρία χρόνια της εκτιμώμενης κατασκευής, συμπεριλαμβάνει και την υποχρέωση του αναδόχου να συντηρεί τους δρόμους αυτούς, για 27 χρόνια.

Το τι σημαίνουν αυτά τα νέα έργα δεν χρειάζεται, νομίζω, να το εξηγήσω αναλυτικά στους κατοίκους της Πέλλας αλλά και της Δράμας. Κέρδος σε χρόνο, αλλά κυρίως ασφάλεια. Η Έδεσσα αλλά και όλη η παραγωγική δύναμη της Πέλλας έρχονται πιο κοντά στη Θεσσαλονίκη, η Αμφίπολη μισή ώρα πιο κοντά στη Δράμα. Κυρίως, όμως, οι δρόμοι αποκτούν πια ευρωπαϊκές προδιαγραφές, διευκολύνοντας χιλιάδες οδηγούς.

Για τη σημασία των αξόνων αυτών για την τοπική οικονομία, για τη ζωή των κατοίκων μας μίλησαν οι δύο Περιφερειάρχες. Εγώ θα σημειώσω μόνο τη μεγάλη τους συμβολή στην απασχόληση αλλά και στην ανάπτυξη των χερσαίων μεταφορών, καθώς οι τομείς αυτοί αποτελούν κυβερνητικές προτεραιότητες με πανελλαδικό αποτύπωμα.

Ταυτόχρονα, όμως, είναι και επιλογές με πολιτικό περιεχόμενο. Όταν μειώνονται οι φυσικές αποστάσεις, μειώνονται και οι κοινωνικές. Και πιστεύω ότι και για τη Δράμα, αλλά και για την Έδεσσα, εδώ και πολλά χρόνια ίσχυε η φράση «τόσο κοντά αλλά τόσο μακριά». Το «τόσο κοντά» λοιπόν, πια, θα γίνει όσο κοντά θα μπορούν να επικοινωνούν αυτές οι δύο πόλεις με σύγχρονους δρόμους έτσι ώστε να σπάσει και η απομόνωση των δύο Περιφερειακών Ενοτήτων, οι οποίες είχαν μείνει πίσω ως προς το οδικό δίκτυο που τις συνέδεε με τη Θεσσαλονίκη και την Εγνατία Οδό.

Με άλλα λόγια, υποδεχόμαστε σήμερα, την έναρξη δύο έργων που δείχνουν το ενδιαφέρον της κυβέρνησης, το ενδιαφέρον του Υπουργείου για την περιφέρεια, αλλά και για τη συνολική οικονομική και κοινωνική πρόοδο. Αλλά και την υλοποίηση μιας διπλής εξαγγελίας την οποία την είπαμε στη Μακεδονία και την κάνουμε πράξη στη Μακεδονία.

Θέλω να συγχαρώ ιδιαίτερα το Υπουργείο και τον Υπουργό, αλλά και τον Γενικό Γραμματέα. Δεν ήταν εύκολο να ξεπεράσουμε τις αγκυλώσεις οι οποίες ήρθαν από το παρελθόν και να εξασφαλίσουμε το κατάλληλο χρηματοδοτικό εργαλείο έτσι ώστε να είμαστε πια απολύτως σίγουροι ότι τα έργα αυτά μπορούν να γίνουν πράξη. Γι’ αυτό και όταν μίλησα στη Θεσσαλονίκη το ‘19 δεν είχα δεσμευτεί τότε για τον τρόπο με τον οποίον θα γινόντουσαν πράξη τα έργα αυτά. Χρειαστήκαμε λίγο χρόνο για να δρομολογήσουμε τις σχετικές διαδικασίες αλλά σήμερα είμαστε απολύτως σίγουροι ότι αυτά τα έργα, πια, επιτέλους μετά από καθυστέρηση πολλών δεκαετιών, θα προχωρήσουν.

Μπροστά μας, έχουμε το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης, την «Ελλάδα 2.0». Δηλαδή, την Ελλάδα των επόμενων δεκαετιών, που περιλαμβάνει εκατοντάδες έργα που θα αναμορφώσουν το παραγωγικό μοντέλο, την εικόνα αλλά και την καθημερινότητα σε ολόκληρη την επικράτεια. Υπάρχουν, όμως, και προβλήματα που έρχονται δυστυχώς από το παρελθόν. Εκκρεμότητες του παρελθόντος τις οποίες λύνουμε. Και ένας από αυτούς τους παλιούς λογαριασμούς με το χθες είναι και αυτός που κλείνουμε τώρα με τους δύο αυτούς οδικούς άξονες.

Η Ελλάδα, φίλες και φίλοι -και επιτρέψτε μου να κλείσω με αυτό- είναι απολύτως έτοιμη να κάνει το μεγάλο άλμα στο μέλλον. Μόλις χθες ο οίκος Standard & Poor’s αναβάθμισε το ελληνικό χρέος με θετική προοπτική για το μέλλον, πιστοποιώντας και με αυτόν τον τρόπο την εμπιστοσύνη που οι διεθνείς επενδυτές δείχνουν στην προοπτική της ελληνικής οικονομίας.

Πριν από λίγες μέρες εξήγγειλα μια σειρά από σημαντικές φορολογικές μειώσεις, που αφορούν το φόρο εισοδήματος στις επιχειρήσεις, την προκαταβολή που θα πληρώνουν οι επιχειρήσεις, την κατάργηση του τέλος επιτηδεύματος για το 2022 και τη μείωση των εργοδοτικών εισφορών για τον επόμενο χρόνο. Παρά την πανδημία και παρά την κρίση, η κυβέρνηση αυτή είναι συνεπής στην υλοποίηση του προεκλογικού της προγράμματος.

Είχα δεσμευτεί ότι θα επιστρέψω στη μεσαία τάξη αυτά που της πήρε ο ΣΥΡΙΖΑ και η κυβέρνηση αυτή υλοποιεί αυτήν την προεκλογική της δέσμευση.

Σε αυτόν το δρόμο θα βαδίσουμε όλοι μαζί, με σιγουριά, με αυτοπεποίθηση, με προγραμματισμό, μιλώντας πάντα τη γλώσσα της αλήθειας. Σε συνεργασία με την Περιφερειακή και την Τοπική Αυτοδιοίκηση βρισκόμαστε στην έναρξη ενός ενάρετου κύκλου γρήγορης ανάκαμψης για τη χώρα μας, ενός κύκλου ανάκαμψης ο οποίος μετά την πανδημία θα ωφελήσει όλες τις Ελληνίδες και όλους τους Έλληνες.

Καλή αρχή, λοιπόν, στα δύο νέα έργα. Είμαι σίγουρος ότι οι διαγωνιστικές διαδικασίες, κ. Υπουργέ, κ. Γενικέ Γραμματέα, θα τρέξουν γρήγορα. Και ελπίζω η επόμενη συνάντησή μας για τις δύο νέες αρτηρίες να γίνει, πλέον, στα εργοτάξιά τους, καθώς δεν μιλάμε μόνο με σχέδια, μιλάμε με έργα.

Η καλύτερη απόδειξη των έργων για τα οποία μιλάμε είναι και η ολοκλήρωση των έργων που γίνονται στο αεροδρόμιο «Μακεδονία». Η Θεσσαλονίκη πια, αγαπητέ Δήμαρχε, αγαπητέ Περιφερειάρχα, αποκτά ένα αεροδρόμιο αντάξιο όχι μόνο της ιστορίας της, αλλά και της προοπτικής της.

Σε αυτόν τον δρόμο θα συνεχίσουμε με σιγουριά και με αυτοπεποίθηση. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ.