Home > Πρώτο Θέμα > Πλήρες σκοτάδι στη διαδρομή της Ε.Ο. Δράμας – Αμφίπολης από τις πρώτες βραδινές ώρες

Πλήρες σκοτάδι στη διαδρομή της Ε.Ο. Δράμας – Αμφίπολης από τις πρώτες βραδινές ώρες

Κίνδυνος – θάνατος η διαδρομή από την Αμφίπολη μέχρι τη Δράμα

Πλήρες σκοτάδι στη διαδρομή

της Ε.Ο. Δράμας – Αμφίπολης

από τις πρώτες βραδινές ώρες

► Σε σημείο μηδέν το ζήτημα της βελτίωσης του υφιστάμενου δικτύου

► Στη φάση των κλιματολογικών πινάκων η κατασκευή

του πρώτου τμήματος Σταυρού – Κρηνίδων

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

Ο ΔΡΟΜΟΣ από τη Δράμα μέχρι την Αμφίπολη, αποτελεί για τη Δράμα την κύρια έξοδο προς τη Θεσσαλονίκη. Είναι ο δρόμος από τον οποίο διακινείται ο κύριος όγκος εμπορευμάτων προς Θεσσαλονίκη και Αθήνα και φυσικά, ο κύριος δρόμος εξόδου και εισόδου στο Νομό Δράμας από Θεσσαλονίκη.

Ελάχιστοι ή σχεδόν κανένας, δεν θα κάνει τη διαδρομή από τη Δράμα προς την Καβάλα προκειμένου να βγει στην Εγνατία Οδό και από εκεί να κατευθυνθεί δυτικά προς Θεσσαλονίκη.

Το τελευταίο διάστημα, πολλοί είναι εκείνοι οι συμπολίτες μας, αλλά και επαγγελματίες οδηγοί φορτηγών, οι οποίοι διαμαρτύρονται για την κατάσταση που επικρατεί στο δρόμο από και προς την Αμφίπολη, ιδιαίτερα τις νυχτερινές ώρες του χειμώνα.

Από τα μεγαλύτερα προβλήματα του συγκεκριμένου οδικού δικτύου, είναι η έλλειψη φωτισμού, για να μην πούμε η πλήρης απουσία φωτισμού. Ο φωτισμός είναι σε ελάχιστα σημεία και μάλιστα, ο ελάχιστος δυνατός. Ευθύνη αυτής της κατάστασης, έχει η Περιφερειακή Ενότητα Σερρών, η οποία εδώ και χρόνια, παρά τις έντονες διαμαρτυρίες της Δράμας, αδιαφορεί εντελώς για τον σωστό φωτισμό του δρόμου.

Τώρα το χειμώνα, που το σκοτάδι επικάθεται από νωρίς το απόγευμα, ο δρόμος γίνεται ακόμα πιο επικίνδυνος, καθώς σε περίπτωση λάθους, δεν υπάρχει η δυνατότητα ο οδηγός να αντιδράσει. Σκοτάδι παντού, τόσο πυκνό, που αν δεν γνωρίζεις το δρόμο, τότε σίγουρα θα θεωρήσεις τον εαυτό σου χαμένο στο πουθενά.

Στις δύσκολες μέρες και νύχτες του χειμώνα, με βροχές και χιόνια, με παγετό, η κατάσταση δυσκολεύει ακόμα περισσότερο. Μπορεί όλοι να επιζητούμε την κατασκευή ενός νέου δρόμου, αλλά για να γίνει αυτό, στην καλύτερη περίπτωση θα περάσουν και 15 χρόνια, αν οι κυβερνήσεις έχουν τη διάθεση να προχωρήσουν στην κατασκευή ενός σοβαρού οδικού άξονα.

ODIKOS AXONAS AMFIPOLH

Η άμεση βελτίωση

Το σπουδαιότερο κομμάτι αυτή την ώρα, είναι η άμεση βελτίωση του υφιστάμενου τμήματος. Η βελτίωση του συγκεκριμένου οδικού άξονα επιβάλλεται και θα πρέπει να απασχολήσει άμεσα την κυβέρνηση.

Το θέμα έρχεται για άλλη μια φορά στην επικαιρότητα, όχι μόνο από τα παράπονα που δεχόμαστε, αλλά και με τα όσα είπε προχθές ένας επιχειρηματίας στον αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Παπαδόπουλο, όταν ο τελευταίος υπέγραψε τις 9 πρώτες συμβάσεις με επιχειρηματίες, από το σύνολο των 53, οι οποίοι θα βοηθηθούν μέσω του LEADER για την ανάπτυξη επενδύσεων.

Ο κ. Παπαδόπουλος τους ζήτησε να του εκθέσουν τα παράπονά τους και ένας εξ αυτών ζήτησε καλύτερους δρόμους, για να μπορούν τα φορτηγά τους να μεταφέρουν εμπορεύματα και άλλα υλικά. «Αυτό χρειαζόμαστε…», είπε συγκεκριμένα.

Απαντώντας ο κ. Παπαδόπουλος, είπε ότι εντός του Νομού Δράμας το οδικό ανακατασκευάζεται και βελτιώνεται συστηματικά, επισημαίνοντας ότι, «ένας τόπος χωρίς οδικό δίκτυο, κάτι πολύ  βασικό για να κινείται ο κόσμος, είναι αναγκαίο».

Όσον αφορά το δρόμο Δράμας – Καβάλας, είπε ότι ήδη εκείνο το κομμάτι έχει χρηματοδοτηθεί για τα 12 πρώτα χιλιόμετρα με 60 εκατ. ευρώ, Σταυρός – Κρηνίδες και βρίσκεται στη φάση των κτηματολογικών πινάκων. Εκείνο το κομμάτι το έχει η Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης.

AMFIPOLH DROMOS 2

Όσον αφορά το τμήμα Δράμας – Αμφίπολης, «έχουμε σημαντική ωρίμανση σχεδόν σε απόλυτο βαθμό. Εκείνο που πονάει είναι το κομμάτι Δράμα – Μαυρολεύκη, όπου η μόνη μας έννοια είναι να αλλάξει η διαχείριση από την Εγνατία Οδό ΑΕ. Αυτό πρέπει να αλλάξει και να περάσει στην απόλυτη διαχείριση της Περιφέρειας ΑΜΘ και πιο συγκεκριμένα στην Π.Ε. Δράμας». Όπως είπε, «ο περιφερειάρχης έχει δεσμευτεί και επίσημα, ότι έχουμε τα χρήματα για τις απαιτούμενες μελέτες αλλά και για την κατασκευή του έργου, που ανέρχεται περίπου στα 40 εκατ. ευρώ. Αυτό θα γίνει μέσα στο 2021 με πολιτική δέσμευση και του περιφερειάρχη και του Υπουργείου Υποδομών».

Καταλήγοντας, ο κ. Παπαδόπουλος είπε χαρακτηριστικά, «σε τόπο που δεν έχει προσέγγιση, και χρυσό να παράγουμε, δεν θα μπορούν να έρθουν να το πάρουν!»

Drama Amfipoli 02

Το σχέδιο βελτίωσης

Το σχέδιο βελτίωσης του υφιστάμενου δρόμου, αυτή τη στιγμή βρίσκεται ακόμα στις υποσχέσεις. Παλαιότερα, από το Υπουργείο Υποδομών υπήρξε δέσμευση ότι, μόλις θα έβγαινε σχετικό πρόγραμμα, η βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου θα έμπαινε στα σκαριά.

Αν και το πρόγραμμα άργησε πάρα πολύ, εντούτοις στα τέλη Νοεμβρίου, η «Εγνατία Οδός ΑΕ», υπέγραψε δανειακή σύμβαση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ύψους 450 εκατομμυρίων ευρώ, με στόχο τις βελτιώσεις του οδικού δικτύου σε όλη τη χώρα.

Που σημαίνει ότι θα γίνει ένα μεγάλο σύνολο βελτιώσεων, όπως ασφαλτοτάπητας, φωτισμός, οδική σήμανση και άλλα πολλά, που θα βελτιώσει σε μεγάλο ποσοστό την οδική ασφάλεια.

Όπως γράφαμε και τον Δεκέμβριο, πρόκειται για το Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας, το οποίο έχει βασιστεί στις Μελέτες Επεμβάσεων Οδικής Ασφάλειας, που ολοκληρώθηκαν από την «Εγνατία Οδός ΑΕ» στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας».

Υλοποιήθηκαν 60 Μελέτες που καλύπτουν όλες τις Περιφερειακές Ενότητες και στις 13 Περιφέρειες της χώρας.

Μελετήθηκαν οδικά τμήματα μήκους 15.000χλμ., από τα οποία 4.200χλμ εθνικών οδών και 10.800 χλμ περιφερειακών οδών.

Οι μελέτες είχαν ως αποτέλεσμα την ανάδειξη περίπου 7.000 επικίνδυνων θέσεων, που εκτείνονται σε 2.500 χλμ. του οδικού δικτύου, σε 80 οδικούς άξονες.

Το ΠΕΒΟΑ περιλαμβάνει εργασίες σε επικίνδυνες θέσεις σε όλη τη χώρα, που δεν αποτελούν συντήρηση του οδικού δικτύου, αλλά μικρής κλίμακας κατασκευαστικές επεμβάσεις χαμηλού κόστους και υψηλής αποτελεσματικότητας. Συγκεκριμένα, πρόκειται για εργασίες αναβάθμισης και αντικατάστασης του οδικού εξοπλισμού (διαγράμμιση, σήμανση οδών, στηθαία ασφαλείας, μονάδες απόσβεσης ενέργειας, εγκατάστασης ηλεκτρομηχανολογικές κ.λπ.), βελτιώσεις υποδομής (διαπλάτυνση οδοστρώματος, αποκατάσταση φθορών οδοστρώματος, ασφαλτοτάπητες, αντιολισθηρή, έργα αποχέτευσης, τάφροι, ερείσματα, νησίδες πεζοδρομιών κλπ.), αλλά και διαμόρφωση ισόπεδων κόμβων.

Προς το παρόν πάντως, ούτε επ’ αυτού υπάρχει κάποια εξέλιξη.