Home > Πρώτο Θέμα > Πώς κινήθηκε η Ονειρούπολη, οι επισκέψεις, η απήχηση στα social media και τα οικονομικά στοιχεία

Πώς κινήθηκε η Ονειρούπολη, οι επισκέψεις, η απήχηση στα social media και τα οικονομικά στοιχεία

Στο Δημοτικό Συμβούλιο χθες ο απολογισμός της Ονειρούπολης

Πώς κινήθηκε η Ονειρούπολη,

οι επισκέψεις, η απήχηση στα social

media και τα οικονομικά στοιχεία

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΣΤΟΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ απολογισμό της Ονειρούπολης προχώρησε η δημοτική αρχή, με την λήξη της 19ης διοργάνωσης. Η απολογισμός έγινε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Τετάρτης 25 Ιανουαρίου (χθες) και η διαδικασία είχε καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, η τελευταία Ονειρούπολη είχε πραγματοποιηθεί με την ομόφωνη γνώμη του Δημοτικού Συμβουλίου και για πρώτη φορά δεν υπήρξαν σχεδόν καθόλου διαφωνίες από τις δημοτικές παρατάξεις του Δημοτικού Συμβουλίου (πριν από τη διοργάνωση).

Όπως είναι γνωστό, η Ονειρούπολη άνοιξε τις πύλες της στις 4 Δεκεμβρίου 2022 και έκλεισε στις 9 Ιανουαρίου 2023. Θεωρείται μια από τις πλέον επιτυχημένες διοργανώσεις, ακόμα και απ’ αυτές πριν από την πανδημία, του 2008 και του 2019. Και το χαρακτηριστικό της είναι ότι, είχε τεράστια προσέλευση κόσμου τόσο από όλη την Ελλάδα, όσο και από τη Βουλγαρία αλλά κυρίως από την Τουρκία.

Επίσης, ιδιαίτερα σημαντική ήταν η έλευση σχολείων απ’ όλη την Ελλάδα, ενώ όσον αφορά τις ξενοδοχειακές μονάδες, η κάλυψή τους ξεπέρασε και το 85%.

Ιδιαίτερα σημαντικά είναι τα στοιχεία που ο ίδιος ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού κ. Τάσσου έδωσε στη δημοσιότητα και απηχούν στο πώς πραγματικά κινήθηκε η διοργάνωση.

Στα social media

Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία και όσον αφορά τα Social Media έγιναν 207 δημοσιεύσεις σχετικές με την Ονειρούπολης. Από αυτές είχαμε απήχηση στο Facebook 1.834.008 χρήστες, αύξηση 146,3%. Οι επισκέψεις της σελίδας της Ονειρούπολης στο Facebook έφτασαν στις 76.252.

Από την εφαρμογή του Instagram είχαμε απήχηση 34.299 χρήστες, αύξηση 100%. Οι επισκέψεις στη σελίδα της Ονειρούπολης ανήλθαν στις 17.525.

Η απήχηση κορυφαίας δημοσίευσης ανήλθε στους 528.696 χρήστες.

Τα παραπάνω στοιχεία είναι τα επίσημα της εταιρείας META BUSSINES και για το διάστημα από 13 Νοεμβρίου 2022 έως και 7 Ιανουαρίου 2023.

Επισκέψεις σχολείων

Επίσης, έγιναν 88 οργανωμένες επισκέψεις σχολείων με περισσότερους από 5.000 μαθητές. Τα στοιχεία από την Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής.

Η δράση των δωρεάν δράσεων

Οι επισκέψεις στις διάφορες δωρεάν δράσεις της Ονειρούπολης, μέσα από την παραχώρηση αντικειμένων:

Στο Ταχυδρομείο του Άη Βασίλη, εστάλησαν 6.5000 γράμματα.

Στο Ξυλουργείο του Άη Βασίλη, δόθηκαν 16.850 στολίδια.

Στο Ζαχαροπλαστείο των Ξωτικών, παρασκευάστηκαν και προσφέρθηκαν 4.620 μπισκότα.

Στο Σαπωνοποιείο του Άη Βασίλη,  δόθηκαν 17.100 σαπουνάκια.

Τα στοιχεία προέρχονται από τους αναδόχους των δράσεων.

Οικονομικά στοιχεία

Όσον αφορά τα έσοδα για το Δήμο Δράμας, στο σύνολό τους ανέρχονται στις 166.545,64 ευρώ.

Από αυτά, από το Λούνα Πάρκ εισπράχθηκαν 95.220 ευρώ.

Από την Χριστουγεννιάτικη Αγορά εισπράχθηκαν 58.500 ευρώ.

Για την κατανάλωση του ηλεκτρικού ρεύματος 12.825,64 ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί εδώ, ότι, το τουριστικό τρενάκι της Ονειρούπολης παραχωρήθηκε δωρεάν προς το Δήμο Δράμας για το διάστημα λειτουργίας της Ονειρούπολης και το οικονομικό όφελος για το Δήμο συνυπολογίζεται στις 16.000 ευρώ.

Τα στοιχεία προέρχονται από την Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου Δράμας.

Η διοργάνωση της Ονειρούπολης είχε προϋπολογιστεί στο ποσό των 366.211,52 ευρώ, χωρίς να περιλαμβάνονται οι δαπάνες για την κάλυψη των αναγκών για ηχητική και φωτεινή κάλυψη, οι οποίες καλύφθηκαν από άλλο κωδικό και την γενική σύμβαση του Δήμου Δράμας για την κάλυψη αυτή.

Όπως επεσήμανε ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού κ. Τάσσου, οι αναθέσεις των έργων και των προμηθειών έγινε με απευθείας ανάθεση και ο ανάδοχος της κάθε ανάθεσης προέκυψε κατά περίπτωση άλλοτε με διαδικασία πρόσκλησης προς όλους τους οικονομικούς φορείς με κλειστές προσφορές (μεταφορές, εργολάβος εγκατάστασης, ηλεκτρολογικές εργασίες και καθαριότητα), άλλοτε με πρόσκληση σε οικονομικούς φορείς (φύλαξη ,γραφιστικές εργασίες, θεματικές κατασκευές ) και άλλοτε με απευθείας ανάθεση προς τον οικονομικό φορέα κατόπιν συζητήσεως στην οργανωτική επιτροπή.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν επίσης και τα παρακάτω στοιχεία:

  1. Από τον συνολικό προϋπολογισμό ποσό 147.077,12 Ευρώ ποσοστό 40% περίπου δαπανήθηκε για υπηρεσίες σχεδιασμού, στολισμού και εργασίες μεταφοράς, εγκατάστασης και ηλεκτρολογικές εργασίες (οι τρεις τελευταίες αναλώνουν 117.078,32 ευρώ δηλαδή 32% του προϋπολογισμού).
  2. Από τον συνολικό προϋπολογισμό ποσό 27.064,28 Ευρώ ποσοστό 7,3% περίπου δαπανήθηκε σε υπηρεσίες και προμήθειες που αφορούν την λειτουργία της Ονειρούπολης (θέρμανση, φύλαξη κοκ).
  3. Από τον συνολικό προϋπολογισμό ποσό 80.952,84 Ευρώ ποσοστό 22,6% περίπου δαπανήθηκε για τις δωρεάν δράσεις προς τους επισκέπτες. Με το ποσό αυτό χρηματοδοτήθηκε η απρόσκοπτη και επαγγελματικού τύπου λειτουργία 8 δωρεάν δράσεων που αποτέλεσε ένα συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με άλλα Χριστουγεννιάτικα Πάρκα όπου η επί πληρωμή παροχή δράσεων δημιουργεί κακές εντυπώσεις και λιγότερο ευχάριστη εμπειρία.
  4. Από τον συνολικό προϋπολογισμό ποσό 51.897,60 Ευρώ ποσοστό 14% περίπου δαπανήθηκε για το καλλιτεχνικό πρόγραμμα της Ονειρούπολης. Με το ποσό αυτό διοργανώθηκαν 10 μουσικές συναυλίες και 2 παιδικές θεατρικές παραστάσεις μοιρασμένες σε κάθε εβδομάδα με έμφαση τις πρώτες εβδομάδες της λειτουργίες και τις καθημερινές ημέρες με σκοπό την προσέλκυση επισκεπτών σε ημέρες που παρουσιάζεται μεγαλύτερη ανάγκη από άλλες.
  5. Από τον συνολικό προϋπολογισμό ποσό 21.000 Ευρώ ποσοστό 5,7 % περίπου δαπανήθηκε για υπηρεσίες προβολής και διαφήμισης.
  6. Από τον συνολικό προϋπολογισμό ποσό 13.846,34 Ευρώ ποσοστό 3,8 % περίπου δαπανήθηκε για γραφιστικές υπηρεσίες και για προμήθεια έντυπου προωθητικού υλικού.