Home > Πρώτο Θέμα > Σε ετοιμότητα η Δράμα για να αντιμετωπίσει την ενεργειακή κρίση στα σχολεία

Σε ετοιμότητα η Δράμα για να αντιμετωπίσει την ενεργειακή κρίση στα σχολεία

Την Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικού γιόρτασε η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Δράμας

Σε ετοιμότητα η Δράμα

για να αντιμετωπίσει

την ενεργειακή κρίση στα σχολεία

► Τα βασικά ζητήματα εκπαίδευσης στο Νομό Δράμας και η κάλυψη των κενών θέσεων στα σχολεία► Μιλάνε στον «Π.Τ.» ο διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Διαλεκτόπουλος και ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας κ. Αρτεμιάδης

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ Ημέρα Εκπαιδευτικού γιόρτασε το βράδυ της Τετάρτης 5 Οκτωβρίου, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Δράμας, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας και τον Σύλλογο Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με τον χαιρετισμό του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Αθανάσιου Διαλεκτόπουλου, ενώ ακολούθησε παρουσίαση σχολικών τραγουδιών από χορωδίες Δημοτικών Σχολείων. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης έγινε βράβευση έργων παιδικής ζωγραφικής των Δημοτικών Σχολείων με θέμα «Πώς φαντάζομαι τον δάσκαλό μου» και παρουσιάστηκαν τα Ευρωπαϊκά Εκπαιδευτικά Προγράμματα που υλοποιούνται από Δημοτικά Σχολεία.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την ομιλία του καθηγητή του τμήματος Φυσικής του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδας κ. Βασίλειου Τσιάντου με θέμα «Αρχαία ελληνική φιλοσοφία και σύγχρονη παιδαγωγική».

Διαλεκτόπουλος: Αυτή την ώρα δεν υπάρχουν ζητήματα με το ενεργειακό

Για την εκδήλωση, αλλά και για ζητήματα που αφορούν σε γενικό βαθμό την εκπαίδευση στη Δράμα, μίλησε στον «Π.Τ.» ο κ. Διαλεκτόπουλος, επισημαίνοντας ότι, «η ημέρα αυτή καθιερώθηκε για να αναδείξει το πολύτιμο έργο της προσφοράς των εκπαιδευτικών στην ανάπλαση, στη διαμόρφωση χαρακτήρα των παιδιών».

Όπως σημείωσε, «είναι μια μέρα διότι αναλογιζόμαστε τις ευθύνες που έχουμε απέναντι στο μαθητικό πληθυσμό, όσον αφορά την παροχή του μορφωτικού αγαθού στα παιδιά, αλλά ταυτόχρονα και τη διαμόρφωση του χαρακτήρα του, το ήθος που πρέπει πρωτίστως να καλλιεργεί το σχολείο».

Ερωτώμενος για τα βασικά προβλήματα της εκπαίδευσης στο Νομό Δράμας, ο κ. Διαλεκτόπουλος  τόνισε ότι «φέτος έγιναν πάρα πολλοί διορισμοί. Έχουν διοριστεί 28 νέοι συνάδελφοι, ενώ έχουν έρθει και πολλοί αναπληρωτές, γύρω στους 150, όλων των ειδικοτήτων. Μ’ αυτούς τους ανθρώπους προχωρούμε στο να πληρώσουμε τα κενά που έχουν δημιουργηθεί και να προχωρήσουμε απρόσκοπτα στην παροχή του μορφωτικού αγαθού στην περιοχή μας».

\

Ερωτώμενος για το ζήτημα ζωτικών προβλημάτων στα σχολεία μας και αν υπάρχουν αυτή την ώρα θέματα με τα καύσιμα, τονίζει ότι «ζωτικά προβλήματα δεν υπάρχουν. Ωστόσο, όσον αφορά τα λειτουργικά θέματα των σχολείων, συνεργαζόμαστε με το Δήμο και βλέπουμε, εκεί που υπάρχουν προβλήματα, να παρέχουμε άμεσα λύσεις που χρειάζονται τα παιδιά».

Ρωτήθηκε τέλος ο κ. Διαλεκτόπουλος, αν έχει γίνει κάποια συζήτηση για συγχώνευση σχολείων στο Νομό μας, εξαιτίας του ενεργειακού ζητήματος, λόγω καυσίμων θέρμανσης, ο ίδιος απάντησε: «Προς το παρόν δεν έχουμε  θέματα συγχώνευσης σχολείων. Τέτοιο θέμα δεν υπάρχει. Οι Δήμοι του Νομού Δράμας, δεν μας ανέφεραν κανένα τέτοιο ζήτημα οπότε προχωράμε στη στελέχωση των σχολείων με διδακτικό προσωπικό και στη διευθέτηση όλων των  θεμάτων που προκύπτουν ή πρόκειται να προκύψουν στο μέλλον».

Αρτεμιάδης: Η πολιτεία να δείξει ιδιαίτερη φροντίδα

Στον «Πρωινό Τύπο» μίλησε επίσης και ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Λάζαρος Αρτεμιάδης.

Ερωτώμενος για το τι σημαίνει για τους εκπαιδευτικούς η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών, τονίζει: «Για εμάς είναι ένα ξεχωριστό αφιέρωμα στον εκπαιδευτικό, είναι η αναγνώριση της αξίας του επαγγέλματος και της προσφοράς του στα παιδιά και την οικογένεια. Όσο περνάει ο καιρός αναγνωρίζεται ακόμα περισσότερο ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη σωστή ανάπτυξη του παιδιού. Αναγνωρίζεται η αξία του σχολείου και ο ρόλος του εκπαιδευτικού. Και θα πρέπει να τύχει ιδιαίτερης φροντίδας από την ελληνική πολιτεία ο εκπαιδευτικός, ο οποίος θα πρέπει να στηριχθεί στο έργο του, με όλα εκείνα τα εργαλεία, ώστε να μην είναι εκτεθειμένος απέναντι σε συμπεριφορές αρνητικές».

Στην ερώτηση αν θα μπορούσαμε να συγκρίνουμε τα σημερινά χρόνια της εκπαιδευτικής διαδικασίας με πριν από δέκα χρόνια, ο κ. Αρτεμιάδης απαντά: «Τα πράγματα αλλάζουν, συνεχώς μεταβάλλονται, το σχολείο εμπλουτίζεται και αυξάνεται ο αριθμός των εκπαιδευτικών, οι σχέσεις διαφοροποιούνται διότι δεν είναι εκείνες οι σχέσεις που ο δάσκαλος ήταν ο μπαμπούλας, είναι πλέον πιο κοντά στο παιδί και με μεγαλύτερη κατανόηση. Είναι ακόμα πιο κοντά με τους γονείς, σε μια σχέση συνεργασίας και αμοιβαίας εμπιστοσύνης. Και οι δύο αγωνίζονται για το καλό των παιδιών».

 

Οι αλλαγές που έφερε η πανδημία

Στην ερώτηση για το κατά πόσο άλλαξε η πανδημία τη δουλειά του εκπαιδευτικού, αλλά και την ίδια την εκπαίδευση η οποία παρέχεται στα παιδιά σήμερα, ο κ. Αρτεμιάδης επισημαίνει: «Η πανδημία έδειξε τα σημάδια της απομόνωσης και της αποξένωσης. Είναι μια πραγματικότητα. Προσπαθούμε σιγά – σιγά να εγκλιματιστούμε σε μια ομαλότητα, ώστε να αναπτύξουμε σχέσεις επικοινωνίας και εμπιστοσύνης με τα παιδιά, αλλά και συνεργατικότητας. Όλα αυτά έλειψαν, έλειψε η χαρά της επαφής και νομίζω ότι  θέλει το χρόνο του. Άλλωστε αυτή η πανδημία άφησε τα σημάδια της σε όλη την ελληνική κοινωνία».

Αλλαγές στην εκπαιδευτική διαδικασία

Στην ερώτηση αν έχει ήδη αλλάζει ή θα αλλάξει στη συνέχεια στην εκπαιδευτική διαδικασία εξαιτίας της πανδημίας, ο κ. Αρτεμιάδης σημειώνει ότι, «οι αλλαγές είναι κυρίως πολιτικές. Δυστυχώς, οι αλλαγές στην Ελλάδα γίνονται με κάποια προχειρότητα. Δεν είναι φαινόμενο της σημερινής πολιτικής ηγεσίας, είναι μια διαχρονική κατάσταση. Ο κάθε υπουργός Παιδείας προσπαθεί να αφήσει το στίγμα και το σημάδι του στην εκπαίδευση, πειραματιζόμενος και αγνοώντας πολλές φορές την πραγματικότητα, αγνοώντας την εκπαιδευτική κοινότητα, αγνοώντας ακόμα και το διάλογο που θα πρέπει να έχει και με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς και γενικά με όλους τους παράγοντες που συντελούν στην εκπαίδευση».

Βασικά προβλήματα στη Δράμα

Ερωτώμενος για τα βασικά προβλήματα στην εκπαίδευση στο Ν. Δράμας, σημειώνει: «Αυτή τη στιγμή τα βασικά προβλήματα εντοπίζονται σε ένα ποσοστό στην κάλυψη των αναγκών του εκπαιδευτικού προσωπικού. Παρά τις όποιες προσλήψεις έχουν γίνει σε κεντρικό επίπεδο, δεν παύουν να υπάρχουν. Οι απουσίες των εκπαιδευτικών είναι αρκετές, διότι και αυτοί είναι εργαζόμενοι που ασθενούν και λείπουν. Δεν έχουν καλυφθεί όλες οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό, ακόμα και τώρα υπάρχουν ελλείψεις. Τα κτιριακά είναι επίσης ένα σημαντικό θέμα και το θέμα της θέρμανσης και της ενεργειακής κρίσης που υπάρχει, θα το αντιμετωπίσουμε, γιατί όλα αυτά τα χρόνια δεν φροντίσαμε να κάνουμε μια συντήρηση στα σχολικά κτίρια, ώστε να μην είναι ενεργοβόρα. Αυτό το θα το ζήσουμε σήμερα και ευχόμαστε να μην δούμε εξελίξεις αρνητικές, όσον αφορά τη λειτουργία των σχολείων».