Home > νέα > Σιδηροδρομική Εγνατία Με αργούς ρυθμούς προχωρά η υλοποίηση της απόφασης του Δ. Σ. να προσκληθεί στη Δράμα ο κ. Καραμανλής

Σιδηροδρομική Εγνατία Με αργούς ρυθμούς προχωρά η υλοποίηση της απόφασης του Δ. Σ. να προσκληθεί στη Δράμα ο κ. Καραμανλής

Σιδηροδρομική Εγνατία

Με αργούς ρυθμούς προχωρά

η υλοποίηση της απόφασης του Δ. Σ.

να προσκληθεί στη Δράμα ο κ. Καραμανλής

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΤΟ ΘΕΜΑ της λεγόμενης Σιδηροδρομικής Εγνατίας και του Ανατολικού της Τμήματος, αποτελεί θέμα συζήτησης το τελευταίο διάστημα στη Δράμα. Όπως είναι γνωστό, από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, ο ΟΣΕ έχει εκφράσει την άποψη, και έχοντας κάνει έναν πρόχειρο σχεδιασμό, η Σιδηροδρομική Εγνατία θα αποτελεί μια νέα χάραξη.

Από τη Θεσσαλονίκη, μια νέα γραμμή, θα φτάνει στην Ασπροβάλτα και στην Αμφίπολη, από εκεί δια μέσω της Πιέριας Κοιλάδας (πίσω και Βόρεια του Παγγαίου όρους), θα φτάνει στον Αμυγδαλεώνα Καβάλας και από εκεί με τούνελ, θα φτάνει στην περιοχή της Νέας Καρβάλης. Από εκεί θα συνδέεται με την υπάρχουσα γραμμή στους Τοξότες Ξάνθης.

Η διαφωνία της Δράμας όλα αυτά τα χρόνια, εκφράστηκε γενικά κατά καιρούς χαμηλοφώνως, χωρίς ουδέποτε να προτάξει έναν έντονο αγώνα, καθώς μένει εκτός νέας σιδηροδρομικής σύνδεσης. Ουσιαστικά, η παλαιά σιδηροδρομική γραμμή θα αφεθεί στην τύχη της, προφανώς μέχρι να σβήσει ολοκληρωτικά.

 

Ακόμα δεν στάλθηκε το αίτημα…

Στις 2 Ιουνίου 2021, μετά από μια πολύωρη συζήτηση, το Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας, αποφάσισε ομόφωνα να προσκαλέσει στη Δράμα τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλή, ώστε να εξηγήσει τις προθέσεις της κυβέρνησης, για το αν υπάρχει πιθανότητα να αλλάξει η σχετική διαδρομή.

Επί της ουσίας, το Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας επιθυμεί να εκφράσει τη διαφωνία του σχετικά με την όδευση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας που αφήνει εκτός του Νομό Δράμας, και να ζητήσει από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλή, να εκφράσει άποψη σχετικά με την πρόταση της Δράμας, ώστε η Σιδηροδρομική Εγνατία να περάσει από τη Δράμα και να μην την αποκόψει εντελώς από τον σιδηρόδρομο.

Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας μας, η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δράμας, ακόμα δεν έχει σταλεί προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών. Ο λόγος είναι ότι θα πρέπει να υπογράψουν το κείμενο αυτό όλοι οι Φορείς της Δράμας, όπως και όλοι οι δήμαρχοι. Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, αναμένεται η υπογραφή ενός δημάρχου ο οποίος τις ημέρες αυτές απουσιάζει στην Αθήνα και μόλις αυτό επιτευχθεί, στη συνέχεια θα σταλεί.

Πράγμα που σημαίνει ότι, εδώ και σχεδόν ένα μήνα, η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δράμας, παραμένει στον «αέρα», χωρίς ακόμα ο κ. Καραμανλής, τυπικά τουλάχιστον – δεν γνωρίζουμε αν έχει ενημερωθεί με κάποιο άλλο τρόπο – να μην γνωρίζει για την απόφαση της Δράμας να τον προσκαλέσει στη Δράμα για ενημέρωση σχετικά με τη Σιδηροδρομική Εγνατία.

 

Μέσω Τοξοτών η Δράμα

Στο μεταξύ, να υπενθυμίσουμε ότι, σε μια ερώτηση που είχαν καταθέσει το 2020 βουλευτές του κόμματος «Ελληνική Λύση» για το θέμα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, απαντήσεις είχε δώσει ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών κ. Καραμανλής. Όπως σημείωνε μάλιστα, τον Αύγουστο του 2020, «ο ΟΣΕ, σε ό,τι αφορά τη Σιδηροδρομική Εγνατία και το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο γίνεται εκ παραλλήλου. Δηλαδή, η μελέτη και κατασκευή της Σιδηροδρομικής Εγνατίας έχει μακροπρόθεσμο χαρακτήρα, ενώ η αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου έχει μεσοπρόθεσμο χαρακτήρα». (Βλέπε «Πρωινός Τύπος» 25 Αυγούστου 2020).

Ο κ. Καραμανλής τόνιζε τότε ότι, «η νέα σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Αμφίπολη, την Καβάλα (εμπορικό λιμάνι «Φίλιππος») και τους Τοξότες αφορά γραμμή υψηλών ταχυτήτων, λόγω του ότι η μορφολογία του εδάφους όπου θα διέρχεται είναι κυρίως πεδινή. Η νέα σιδηροδρομική γραμμή θα συνδέεται με την υφιστάμενη στους Τοξότες και έτσι η πόλη της Δράμας θα συνδέεται με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή. Αντίστοιχα για την πόλη των Σερρών θα δρομολογηθεί η μελέτη νέας σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει την Αμφίπολη με την Νέα Ζίχνη Σερρών. Παράλληλα θα δρομολογηθεί η ανακαίνιση της υπάρχουσας γραμμής από την Νέα Ζίχνη μέχρι την πόλη των Σερρών και τελικά οι κάτοικοι των Σερρών θα συνδέονται με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή. Με τον τρόπο αυτό, τόσο οι κάτοικοι των Σερρών όσο και οι κάτοικοι της Δράμας θα έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετηθούν και με την υφιστάμενη γραμμή αλλά και με νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων με καλύτερους δρομολογιακούς χρόνους».

 

Έργα 4 δισ. για την ΕΡΓΟΣΕ

Στο μεταξύ, δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών, αναφέρουν ότι ένα τεράστιο πακέτο διαγωνισμών ύψους 4 δισ. ευρώ, αναμένεται να βγει στον αέρα, στα τέλη Ιουλίου με αρχές Αυγούστου από την ΕΡΓΟΣΕ. Με στόχο, όπως αναφέρουν σχετικά δημοσιεύματα, να καταστεί η χώρα μας περιφερειακό κέντρο στον τομέα των logistics στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Με αυτά τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα το βασικό δίκτυο θα συνδεθεί με τα μεγάλα λιμάνια της χώρας (Πάτρα, Λαύριο, Ραφήνα, Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη) και την ανατολική σιδηροδρομική Εγνατία μέχρι το Ορμένιο.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της naftemporiki.gr, σε συνάντηση που είχαν την περασμένη Παρασκευή, ο γενικός γραμματέας Υποδομών κ. Καραγιάννης, με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ κ. Βίκη, συζητήθηκε η πορεία υλοποίησης των σιδηροδρομικών έργων που σχεδιάζει και πραγματοποιεί η ΕΡΓΟΣΕ.

Όπως ειπώθηκε στη συνάντηση, μέσα από μια σειρά άμεσων ενεργειών και πλήρους αναδιάρθρωσης διεργασιών, σήμερα βρίσκονται σε ώριμο στάδιο για τη δημοπράτηση έξι έργα στρατηγικής σημασίας, συνολικού προϋπολογισμού 3,3 δισ. ευρώ, μέσω του Ανταγωνιστικού Διαλόγου. Πρόκειται για διασυνοριακά και διαπεριφερειακά έργα, καθώς και για έργα αναβάθμισης όπως η σύνδεση του 6ου προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα Θεσσαλονίκης και η ανάπτυξη του προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης, η σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με το Ορμένιο, η σύνδεση της Καβάλας με τη Θεσσαλονίκη και τους Τοξότες μέσω νέας νότιας χάραξης.

Προς το παρόν, είναι τα μόνα νεότερα που υπάρχουν. Και βέβαια, αν και ακόμα βρισκόμαστε στην αρχή της αρχής της σύνδεσης από Θεσσαλονίκη προς Αμφίπολη και Καβάλα, καθώς δεν υπάρχουν ούτε μελέτες ούτε τίποτα, εντούτοις, ο βασικός σχεδιασμός για την ΕΡΓΟΣΕ φαίνεται ξεκάθαρα ότι παραμένει, χωρίς να αλλάζει τίποτα. Το θέμα είναι, αν η Δράμα μπορεί να παρουσιάσει στοιχεία τέτοια, με τα οποία να μπορεί να αλλάξει την πορεία ώστε να μην βγει εκτός Σιδηροδρομική Εγνατίας. Γιατί, αν η Δράμα μείνει σε μερικές χλιαρές διαμαρτυρίες χωρίς κάτι περισσότερο απ’ αυτό, σαφώς και κανείς δεν θα της δώσει σημασία. Όπως δεν της έδωσαν σημασία όταν σχεδιαζόταν η Εγνατία Οδός και έμενε και τότε στην απ’ έξω!