Home > νέα > Στο πλαίσιο της Εβδομάδας Νηπιαγωγείων στη Δράμα «Τα Νηπιαγωγεία μιλούν στους γονείς»

Στο πλαίσιο της Εβδομάδας Νηπιαγωγείων στη Δράμα «Τα Νηπιαγωγεία μιλούν στους γονείς»

Στο πλαίσιο της Εβδομάδας Νηπιαγωγείων στη Δράμα

«Τα Νηπιαγωγεία μιλούν

στους γονείς» και τους εξηγούν

την καθημερινότητά τους στο σχολείο

 

Της Σουζάνας Θεοδωρίδου

Πραγματοποιήθηκε χθες στο αμφιθέατρο του Διοικητηρίου με μεγάλη επιτυχία και συμμετοχή η ημερίδα «Τα Νηπιαγωγεία μιλούν στους γονείς», στο πλαίσιο της Εβδομάδας Νηπιαγωγείων, «Ανοιχτή Πόρτα για τους Γονείς» στη Δράμα, η οποία ξεκίνησε στις 2 Μαΐου.

1 (2)

Η Εβδομάδα Νηπιαγωγείων, πραγματοποιήθηκε σε διοργάνωση της 39ης  Περιφέρειας Σχολικής Συμβούλου Προσχολικής Αγωγής, σε συνεργασία με τις Νηπιαγωγούς της Περιφέρειάς μας, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες, τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Δράμας και την Εταιρεία Επιστημών Αγωγής Δράμας.

Σκοπός της διοργάνωσης, είναι να δώσει την ευκαιρία στους γονείς και κηδεμόνες των μικρών μαθητών, να θαυμάσουν τη δημιουργικότητα και τις δράσεις των παιδιών, η οποία αποτυπώνεται στα έργα τους και τα προγράμματα στα οποία συμμετέχουν.

1 (12)

Στο πλαίσιο της Εβδομάδας Νηπιαγωγείων, πραγματοποιήθηκε έκθεση με έργα από Νηπιαγωγεία του Νομού Δράμας, σχετικά με προγράμματα που έχουν υλοποιηθεί με διάφορες θεματικές την προηγούμενη διδακτική χρονιά, 2017-2018. Παράλληλα, στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκε την περασμένη Δευτέρα το Μαθητικό Θεατρικό Φεστιβάλ, με την συμμετοχή, πέντε Νηπιαγωγείων του Νομού Δράμας, του 5ου, του 14ου, του 17ου, του 1ου Προσοτσάνης, και του 2ου Καλαμπακίου.

Σε δηλώσεις της στην εφημερίδα μας, η Σχολική Σύμβουλος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κα. Κατερίνα Σαραφίδου, μας εξήγησε ότι πρόκειται για ένα πρόγραμμα διαπολιτισμικής αγωγής, μέσα από το οποίο τα παιδιά ευαισθητοποιούνται πάνω σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων, μέσα από δράσεις οι οποίες υλοποιήθηκαν κατά την διάρκεια της χρονιάς, με βιωματικές δράσεις, τεχνικές θεάτρου, και γενικότερα εκπαιδευτικού θεάτρου.

1 (9)

Σε ερώτηση της εφημερίδας μας στην κα. Σαραφίδου, για το πώς εκλαμβάνουν τα παιδιά αυτής της ηλικίας την διαφορετικότητα, η ίδια επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι: «Τα θεμέλια μπαίνουν από πολύ μικρή ηλικία σε τέτοια θέματα και ουσιαστικά τα παιδιά μαθαίνουν να ευαισθητοποιούνται και να διαχειρίζονται τις ανισότητες που θα συναντήσουν στο μέλλον. Αυτό επιτυγχάνεται, όταν μαθαίνουν να εκφράζουν συναισθήματα αγάπης και αλληλεγγύης στα παιδιά, τους συνομήλικους τους, στα παιδιά της χώρας τους, αλλά και των άλλων χωρών, και πολύ περισσότερο στα παιδιά που στερούνται σήμερα την παιδική τους ηλικία ή άλλα πνευματικά και υλικά αγαθά εξαιτίας διαφόρων συγκυριών, όπως είναι ο πόλεμος.

 

Άλλωστε για τα πολύ μικρά παιδιά δεν υπάρχει διαφορετικότητα, γιατί η διαφορετικότητα είναι κοινωνική κατασκευή, αλλά δεν την αντιλαμβάνονται σε τόσο μικρή ηλικία. Παρόλα αυτά, μπορούν να εκφράζουν αισθήματα αγάπης, αλληλεγγύης, σεβασμού προς τον άλλον. Διότι, οι κοινωνικοποιητικές διεργασίες γίνονται από αυτή την μικρή ηλικία.

Για τον λόγο αυτό αυτά τα προγράμματα κάνουν καλό, διότι ευαισθητοποιούν γονείς, εκπαιδευτικούς, τα παιδιά, αλλά και την ευρύτερη κοινωνία γενικότερα».

Η νηπιαγωγός και προϊσταμένη του 1ου Νηπιαγωγείου Προσοτσάνης, κα. Ευαγγελία Γαζιώτου, στο πλαίσιο της ημερίδας, παρουσίασε το etwinning STEM «Χρήση προγραμματιζόμενων παιχνιδιών στην προσχολική εκπαίδευση».

1 (4)

Η κα. Ευαγγελία Γαζιώτου, από το 1ο Νηπιαγωγείο Προσοτσάνης.

Ουσιαστικά όπως μας εξήγησε η κα. Γαζιώτου, πρόκειται για δράσεις που υλοποιήθηκαν και αφορούν στην εκπαιδευτική ρομποτική στην προσχολική ηλικία. Είναι ένα πρόγραμμα με ένα ρομπότ δαπέδου με το οποίο τα παιδιά μαθαίνουν να προσανατολίζονται στον χώρο, να δημιουργούν κάποια προβλήματα και να βρίσκουν λύσεις.  «Το πρόγραμμα αυτό, το υλοποιούμε από τον φετινό Ιανουαρίου και άρεσε πάρα πολύ στα παιδιά, γιατί έχει να κάνει καθαρά με παιχνίδι. Γι’ αυτό και η μάθηση όταν συνδυάζεται με το παιχνίδι, είναι πιο διασκεδαστικές οι δραστηριότητες. Οι δράσεις που υλοποιούνται αφορούν στην διατροφή, αλλά και σε όλους τους γνωστικούς τομείς, όπως είναι η γλώσσα, τα μαθηματικά, η μελέτη κ.α. ενώ το «μελισσάκι» θα μείνει στο σχολείο μας και θα συνεχιστεί και του χρόνου το πρόγραμμα», πρόσθεσε μεταξύ άλλων η κα. Γαζιώτου.

Κατόπιν, η νηπιαγωγός και προϊσταμένη του 4ου Νηπιαγωγείου Δράμας, κα. Σαββατούλα Παπαδοπούλου, μίλησε για το πρόγραμμα etwinning με διάδραση «Έναν μύθο θα σας πω», με τους Μύθους του Αισώπου.

1 (16)

Η κα. Σαββατούλα Παπαδοπούλου, από το 4ο Νηπιαγωγείο Δράμας.

Όπως μας εξήγησε η κα. Παπαδοπούλου, το etwinning είναι μια μεγάλη εκπαιδευτική πλατφόρμα που αφορά σε όλη την Ευρώπη. «Ξεκινήσαμε φέτος ένα πρόγραμμα με τους Μύθους του Αισώπου. Μας ακολουθούν περίπου είκοσι σχολεία από όλη την Ευρώπη αλλά και την Ελλάδα. Είναι μια πλατφόρμα αλληλεπίδρασης και έκθεσης των δράσεων και των δραστηριοτήτων που έχει το κάθε νηπιαγωγείο.

Για τα παιδιά δεν αλλάζει κάτι σε ότι αφορά στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά μόνο το κομμάτι των τηλεδιασκέψεων που πραγματοποιούμε».

Από την πλευρά της η νηπιαγωγός και προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου Ξηροποτάμου, κα. Μαρία Παπαδοπούλου, κατά την εισήγησή της μίλησε για το πώς μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά να μιλήσουν στους γονείς τους για την ζωή τους στο νηπιαγωγείο. Όπως μας εξήγησε η κα. Παπαδοπούλου, συνήθως τα παιδιά δίνουν ανεπαρκείς απαντήσεις στους γονείς, αλλά οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν και την αδυναμία αυτή στα παιδιά, αλλά και την ανάγκη που έχει ο γονέας να ενημερωθεί. «Μέσα από τις δράσεις μας, επιδιώκουμε να ενθαρρύνουμε τον διάλογο μεταξύ τους αλλά και να βοηθήσουμε τους γονείς να παίξουν με τα παιδιά τους.

1 (14)

Η κα. Μαρία Παπαδοπούλου, από το Νηπιαγωγείο Ξηροποτάμου.

Επιλέγουμε κάποιους τρόπους που εφαρμόζουμε στο νηπιαγωγείο ώστε πράγματα και δράσεις που έχουν υλοποιηθεί στο νηπιαγωγείο με τα παιδιά, να τα στέλνουμε στο σπίτι και έτσι από τα ίδια τα παιδιά με τις περιγραφές τους, οι γονείς να ενημερώνονται. Παράλληλα, σε αυτές τις δράσεις περιέχονται παιχνίδια τα οποία θα συγκεντρώσουν το ενδιαφέρον ολόκληρης της οικογένειας και έτσι οι γονείς θα παίξουν με τα παιδιά. Επιπλέον, πραγματοποιούνται και κάποιες άλλες δράσεις οι οποίες γίνονται στον χώρο του σχολείου όπως εκθέσεις, μουσεία, και παρουσιάσεις από τα παιδιά προς τους γονείς. Όπου και πάλι οι γονείς ενημερώνονται από τα ίδια τα παιδιά τους.

Αυτό βοηθάει να καλύψουμε την ανάγκη των γονέων για ενημέρωση αλλά και ταυτόχρονα βοηθάει στην αυτοπεποίθηση των παιδιών, καθώς μοιράζονται με τους γονείς τους τις γνώσεις, τις εμπειρίες και τα συναισθήματα από το νηπιαγωγείο, και έτσι αισθάνονται τους δύο κόσμους τους, το σχολείο και το σπίτι, να ενώνονται».

Τέλος, η νηπιαγωγός του Νηπιαγωγείου Πετρούσας, κα. Παναγιώτα Καραγιάννη, στην εισήγησή της αναφέρθηκε στο θέμα: «Μέτρο Ποικιλία Κίνηση Ευεξία: Ένα πρόγραμμα υγιεινής διατροφής και σωματικής άσκησης». Πρόκειται για ένα πρόγραμμα το οποίο υλοποιήθηκε το 2015-2016, σε όλη την σχολική χρονιά, με στόχο να υιοθετήσουν τα παιδιά υγιεινές διατροφικές συνήθειες και ταυτόχρονα να αγαπήσουν την σωματική άσκηση.

1 (11)

 Η κα. Παναγιώτα Καραγιάννη, από το Νηπιαγωγείο Πετρούσας.

«Χρειάζεται επιμονή και υπομονή για να πείσουμε τα παιδιά ότι οι τυποποιημένες τροφές δεν βοηθούν στην σωματική και διανοητική τους ανάπτυξη. Χρειάζεται αυτό να γίνει με δραστηριότητες, μέσα από παιχνίδια και παραμύθια, από φωτογραφικό υλικό και βίντεο, ώστε να βλέπουν τα παιδιά το παράδειγμα και το αντιπαράδειγμα.

Το πρόγραμμα είχε αποτέλεσμα γιατί εμπλέξαμε τους γονείς. Ουσιαστικά οι γονείς είναι οι υπεύθυνοι σε αυτή την ηλικία για τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών τους. Είναι αυτοί που κινητοποιούν τα παιδιά τους σε αθλητικές δραστηριότητες, και είχε αποτέλεσμα γιατί τους ενθαρρύναμε με παιχνιδιώδη τρόπο να υιοθετήσουν αυτές τις συνήθειες».