Home > Πρώτο Θέμα > Στον «πάγο» το μεγάλο έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Τοξότες Ξάνθης; Τι μπορεί να σημαίνει για τη Δράμα η νέα εξέλιξη;

Στον «πάγο» το μεγάλο έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Τοξότες Ξάνθης; Τι μπορεί να σημαίνει για τη Δράμα η νέα εξέλιξη;

Περικοπές από την ΕΡΓΟΣΕ για μεγάλα έργα στο Σιδηρόδρομο

Στον «πάγο» το μεγάλο έργο

της σιδηροδρομικής σύνδεσης

Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Τοξότες Ξάνθης;

Τι μπορεί να σημαίνει για τη Δράμα η νέα εξέλιξη;

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΕΔΩ και μερικά χρόνια, η Δράμα βρίσκεται σε μια κατάσταση αναμονής, όσον αφορά το ζήτημα των παρεμβάσεων στο υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, μιας και εξαιτίας των προβλημάτων που υπάρχουν στο δίκτυο από τις Σέρρες μέχρι και την Ξάνθη, δυσκολεύει την κίνηση των επιβατικών τρένων.

Η Δράμα έχει ήδη βγει εκτός σιδηροδρομικού δικτύου, ενώ έχει ταχθεί αντίθετη στην κατασκευή της νέας Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας, της σύνδεσης δηλαδή από τη Θεσσαλονίκη προς την Αμφίπολη, το λιμάνι Καβάλας με κατάληξη στους Τοξότες Ξάνθης.

Η νέα αυτή σιδηροδρομική σύνδεση για την οποία ήδη έχουν ανακοινωθεί αρκετά στοιχεία, αφήνει εκτός σιδηροδρομικής σύνδεσης την πόλη των Σερρών και της Δράμας.

Παρ’ όλα αυτά, ακόμα και αν ένα τέτοιο έργο μπορούσε να κατασκευαστεί σε κάποιο – μεγάλο – χρονικό διάστημα, η Δράμα έχει πρόβλημα με την γραμμή της, καθώς η γραμμή παρουσιάζει σημαντικά προβλήματα και περνούν μόνο τα λεωφορεία της Hellenic Train.

Παρ’ όλα αυτά όμως, φαίνεται υπάρχουν προβλήματα για τα μεγάλα έργα τα οποία μελετάει η ΕΡΓΟΣΕ εδώ και μερικά χρόνια, καθώς το πιθανότερο είναι ότι δεν υπάρχουν χρήματα.

«Παγώνει» η Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία;

Σύμφωνα με ένα άρθρο της εφημερίδας «Καθημερινή» που βγήκε στη δημοσιότητα πριν από δύο ημέρες, φαίνεται ότι η ΕΡΓΟΣΕ κάνει πίσω αναφορικά με τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, ύψους πάνω από 4 δισ. ευρώ.

Πρόκειται για έξι επιμέρους συμβάσεις έργων, για τις οποίες έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον (στην πρώτη φάση της σχετικής διαδικασίας) από τις κοινοπραξίες των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat – Siemens, Αβαξ – Alstom και Μυτιληναίος – Ελλάκτωρ.

Όπως αναφέρει η «Καθημερινή» στο σχετικό δημοσίευμα, παρ’ ότι, όπως τονίζουν στελέχη των εταιρειών, οι διαγωνισμοί δεν έχουν ακόμη ακυρωθεί, φαίνεται πως θα πρέπει να κοπούν τα περισσότερα από τα έργα που δρομολογούνταν, τόσο λόγω της δυσκολίας στην άντληση χρηματοδότησης για όλα, όσο και εξαιτίας της ανάγκης να εξοικονομηθούν πόροι και να βρεθούν κονδύλια για έργα που έχουν αποκτήσει πολύ υψηλότερη προτεραιότητα μετά τις καταστροφικές πλημμύρες που έπληξαν τη Θεσσαλία και βεβαίως μετά το δυστύχημα στα Τέμπη. Στο πλαίσιο αυτό, φαίνεται πως τα έργα για τα οποία καταβάλλονται προσπάθειες να υλοποιηθούν είναι δύο (από τα συνολικά έξι).

Έτσι, ανάμεσα στα έργα αυτά και στην περιοχή της Αν. Μακεδονίας – Θράκης, είναι το έργο της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου, στον Έβρο, εκτιμώμενου κόστους άνω του 1 δισ. ευρώ.

«Επίσης, φαίνεται ότι δεν θα προχωρήσει πλέον στην παρούσα φάση το μεγαλύτερο από έργα του πακέτου των 4 δισ. ευρώ, η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τους Τοξότες, ύψους 1,68 δισ. ευρώ», αναφέρει το άρθρο της «Καθημερινής».

Πρόκειται για ένα έργο που αφορά στην κατασκευή μιας εξ ολοκλήρου νέας σιδηροδρομικής γραμμής, δαπάνη που θεωρείται δύσκολο να πραγματοποιηθεί όταν υπάρχουν τόσες ανάγκες για την ανάταξη συνολικά του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας σε πολλά σημεία.

Τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τη Δράμα;

Τι μπορεί όμως να σημαίνει αυτό τελικά για τη Δράμα; Ότι από εδώ και πέρα, η Δράμα μπορεί να ελπίζει ότι σύντομα – σε δύο περίπου χρόνια όπως είχε δηλώσει σε πρόσφατη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ  ο περιφερειάρχης κ. Τοψίδης μετά από επαφές που είχε με τον υπ. Υποδομών και Μεταφορών κ. Σταϊκούρα – θα μπορούσαν να γίνουν έργα παρέμβασης για βελτίωση του δικτύου και δρομολόγηση επιβατικής αμαξοστοιχίας.

Όπως είναι γνωστό, η γραμμή από τον Στρυμόνα μέχρι και την Ξάνθη, παρουσιάζει σημαντικά προβλήματα, με αποτέλεσμα μια επιβατική αμαξοστοιχία θα πρέπει να πηγαίνει με πολύ χαμηλές ταχύτητες για λόγους ασφαλείας και μόνο εμπορικά τρένα δύο-τρεις φορές το μήνα μπορούν να περνούν.

Από εδώ και πέρα, η Δράμα – οι πολιτικοί της παράγοντες όπως βουλευτές, αντιπεριφερειάρχης, δήμαρχοι και άλλοι φορείς – θα πρέπει να συντονιστούν και να πιέσουν σε μεγάλο βαθμό, ώστε να υπάρξουν σύντομα έργα βελτίωσης στη γραμμή και η  Δράμα να επανέλθει πλέον στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Θα μπορεί έτσι να δοθεί μια νέα έμφαση, αλλά και να γίνει και μια νέα δυναμική προσπάθεια, σχετικά και με το τουριστικό τρένο, το οποίο αν δρομολογηθεί θα μπορούσε να δουλέψει πολύ καλά. Καιρός να σηκώσουν τα μανίκια οι πολιτικοί μας και ο περιφερειάρχης, ώστε κάτι να γίνει επιτέλους.