Home > Πρώτο Θέμα > Τα χελιδονίσματα της άνοιξης από τη Δράμα έφτασαν στην Αστόρια της Ν. Υόρκης-Για πρώτη φορά διασύνδεση Δημοτικού σχ. Δράμας με τις ΗΠΑ

Τα χελιδονίσματα της άνοιξης από τη Δράμα έφτασαν στην Αστόρια της Ν. Υόρκης-Για πρώτη φορά διασύνδεση Δημοτικού σχ. Δράμας με τις ΗΠΑ

Για πρώτη φορά διασύνδεση Δημοτικού σχ. Δράμας με τις ΗΠΑ

Τα χελιδονίσματα της άνοιξης

από τη Δράμα έφτασαν

στην Αστόρια της Ν. Υόρκης

Μιλάει στον «Π.Τ.» η Δραμινή Φιλόλογος, Συντονίστρια του Ελληνικού Τμήματος του Ελληνοαμερικανικού Σχολείου Αγίου Δημητρίου

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΕ ΜΙΑ πολύ όμορφη γιορτή το 2ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας, καλωσόρισε την άνοιξη το απόγευμα της Πέμπτης 28 Μαρτίου, στην αίθουσα του Δημοτικού Σχολείου Δράμας, κάνοντας πραγματικότητα για άλλη μια φορά, τα χελιδονίσματα.

Τα χελιδονίσματα είναι μια γιορτή που μας έρχεται από την αρχαία Ελλάδα, και σήμερα την αναβιώνει το 2ο Δημοτικό σχ. Δράμας, το οποίο μάλιστα αναβιώνει και την περίφημη γιορτή της Ειρεσιώνης λίγες μέρες πριν από την Πρωτοχρονιά.

Με τα χελιδονίσματα, μικροί και μεγάλοι στην αρχαία Ελλάδα, καλωσόριζαν την άνοιξη και τα χελιδόνια. Στην εκδήλωση, οι μαθητές του 2ου Δ.Σ. παρουσίασαν σχετικά τραγούδια, διηγήθηκαν το έθιμο, ενώ παρουσίασαν και μικρά σκετσάκια για το πώς τα παιδιά της εποχής εκείνης έπαιζαν και έλεγαν τα ανάλογα κάλαντα.

Πέρα από την σπουδαιότητα της αναβίωσης του εθίμου, το σημαντικό ήταν ότι, στην εκδήλωση συμμετείχε και το ελληνικό σχολείο Άγιος Δημήτριος από την Αστόρια της Νέας Υόρκης ΗΠΑ, με τους μαθητές και μαθήτριες της εβδόμης τάξης, τα οποία με τη σειρά τους παρουσίασαν και αυτά ορισμένα πράγματα.

Πρόκειται για μια ιδιαίτερα σημαντική προσπάθεια, καθώς το ελληνικό σχολείο στην Αστόρια συνδέθηκε διαδικτυακά και αυτό είναι κάτι που γίνεται για πρώτη φορά και μάλιστα τα μικρά ελληνόπουλα από τις ΗΠΑ έμειναν κατενθουσιασμένα, όπως και οι εκπαιδευτικοί τους αλλά και όσοι παρακολούθησαν την όμορφη αυτή γιορτή.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι, συντονίστρια του Ελληνικού Τμήματος του Ελληνοαμερικανικού Σχολείου Αγίου Δημητρίου είναι η γνωστή Δραμινή καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Μακεδονία κα. Δήμητρα Πατρωνίδου, Φιλόλογος κα. Δήμητρα Πατρωνίδου, η οποία μάλιστα δέχθηκε να μιλήσει στον «Π.Τ.» με τη λήξη της εκδήλωσης.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με μια σύντομη προσευχή που έκανε διαδικτυακά ο πατέρας Γεδεών ιερέας στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Αστόριας.

Στη συνέχεια από την πλευρά των ΗΠΑ, χαιρετισμούς απεύθυναν επίσης ο Dr. κ. John Alfieri, διευθυντής του σχολείου. Η υποδιευθύντρια του Γυμνασίου, Πρεσβυτέρα κα. Δήμητρα Βασιλοπούλου, με την οποία έγινε το σχετικό πρότζεκτ. Η υποδιευθύντρια του Λυκείου, κα. Ελένη Καραγιώργου και η Συντονίστρια Ελληνικής Εκπαίδευσης Αμερικής από το Συντονιστικό Γραφείο Εκπαίδευσης Νέας Υόρκης, κα. Παναγιώτα Πεχλιβανίδη. Σύντομο χαιρετισμό απηύθυνε επίσης και η πρόεδρος της Ελληνορθόδοξης Κοινότητας Αστόριας, κα Καλλιόπη Μανέτα.

Από την πλευρά της Δράμας, χαιρετισμούς απηύθυναν αρχικά ο διευθυντής του 2ου Δημ. Σχ. Δράμας κ. Τσατλόγλου, ο διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Διαλεκτόπουλος, η Σύμβουλος Εκπαίδευσης κα. Χαραλαμπίδου και η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων κα. Σαρόγλους.

Αξίζει να αναφερθεί επίσης, ότι, κατά τη διάρκεια των χαιρετισμών ακούστηκαν και προτάσεις αδελφοποίησης μεταξύ των δύο σχολείων.

Πατρωνίδου: Ενθουσιασμένα τα ελληνόπουλα της ομογένειας

Τόσο η κα. Πατρωνίδου, όσο και τα ελληνόπουλα από την Αστόρια των ΗΠΑ, δήλωσαν ενθουσιασμένοι μιλώντας στον «Π.Τ.». Όπως τονίζει η ίδια, «από την πρώτη στιγμή, το στήριξε η  διοίκηση του σχολείου. Το Άγιος Δημήτριος, είναι ένα πάρα πολύ μεγάλο σχολείο, είναι ελληνοαμερικανικό, συνδέει τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με το Πανεπιστήμιο και το μεγαλύτερο ελληνικό εκπαιδευτικό ίδρυμα στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.  Είναι το μόνο στο οποίο λειτουργούν όλες οι τάξεις και είναι σχολείο το οποίο προετοιμάζει για το Πανεπιστήμιο».

Αναφερόμενη στην συνεργασία με το 2ο Δημ. σχ. Δράμας, η κα. Πατρωνίδου σημειώνει ότι, «η ιδέα αυτή άρεσε πάρα πολύ στη διοίκηση του σχολείου και μάλιστα επιθυμούν να υπάρξει συνέχεια διασύνδεσης μεταξύ των δύο σχολείων. Στην εκδήλωση συμμετείχε η 1η Γυμνασίου και τα παιδιά στην αρχή δεν είχαν καταλάβει τι ακριβώς θα γίνει. Για τα παιδιά μας εδώ, ήταν η πρώτη τέτοιου είδους εμπειρία που συνδέθηκαν live με ένα άλλο σχολείο. Επομένως, το ευχαριστήθηκαν τόσο πολύ, που πραγματικά  δεν περιμέναμε ότι θα αντιδρούσαν τόσο θετικά, που παρακολουθούσαν λες και έβλεπαν ένα εξωτικό φαινόμενο».

Όπως σημειώνει η κα. Πατρωνίδου, «ένα φαινόμενο από τη μητέρα πατρίδα, κάτι για το οποίο δεν είναι συνηθισμένα τα παιδιά. Και πρέπει να πούμε ότι, ακόμα πιο πολύτιμο για τα παιδιά μας εδώ στην Αστόρια, ήταν ότι άκουσαν την ελληνική γλώσσα τόσο σωστά αρθρωμένη με τα αρχαία και τα βυζαντινά χελιδονίσματα, αλλά και με νεώτερα και σύγχρονα χελιδονίσματα. Για τα παιδιά μας εδώ, το όφελος ήταν τεράστιο κι αυτή ήταν η μεγαλύτερη παιδαγωγική συνεισφορά. Το πόσο όμορφα άκουσαν την ελληνική γλώσσα, να ντύνει την ελληνική παράδοση από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα».

Όπως χαρακτηριστικά μας λέει η κα. Πατρωνίδου από την Αστόρια των ΗΠΑ, «μόλις τελείωσε η γιορτή, ήρθε η διοίκηση του σχολείου Άγιος Δημήτριος και ζήτησε να επεκταθεί το πρότζεκτ και σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερες τάξεις. Και όλα αυτά», σημειώνει η ίδια, «χάρη στην εκπαιδευτικό του 2ου Δημ. Σχ. κα. Ελένη Σμολοκτού, η οποία είχε την ιδέα αυτή, αλλά και βέβαια στη διεύθυνση και όλους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου και βέβαια στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων που είναι ιδιαίτερα δυναμικός και δραστήριος».

Η εμπειρία στις ΗΠΑ

Αξίζει να σημειωθεί ότι, η κα. Πατρωνίδου πριν φύγει στις ΗΠΑ, ήταν αποσπασμένη καθηγήτρια στο Τμήμα Βαλκανικών Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Όπως μας λέει, «ζήτησα να πάρω αυτή τη θέση, γιατί θεώρησα πως αυτή τη στιγμή προέχει το χρέος προς την ομογένεια. Ένιωσα το κάλεσμα για τις ΗΠΑ και πραγματικά ήρθα σε μια περίοδο, που η ελληνική ομογένεια χρειάζεται στήριξη, τα παιδιά είναι παιδιά μεταναστών δεύτερης γενιάς που ήδη αρχίζουν να χάνουν την σύνδεση με την ελληνική γλώσσα. Ευτυχώς το ελληνικό κράτος στηρίζει αυτές τις αποσπάσεις ώστε να μπορέσουμε να βοηθήσουμε τα ομογενειακά σχολεία, τα οποία στηρίζονται με ντόπιους Έλληνες εκπαιδευτικούς. Και αυτό είναι μια συνεργασία πολύτιμη του ελληνικού κράτους με την ελληνική οικογένεια».