Home > Πρώτο Θέμα > Δραμινή η υπεύθυνη του προγράμματος εκπαίδευσης στην Ελλάδα από τη NASA Η κα. Αθηνά Πριμικίρη μιλάει στον «Π.Τ.»

Δραμινή η υπεύθυνη του προγράμματος εκπαίδευσης στην Ελλάδα από τη NASA Η κα. Αθηνά Πριμικίρη μιλάει στον «Π.Τ.»

Mission X: Train Like an Astronaut – Αποστολή Χ: Εκπαιδεύσου σαν Αστροναύτης

Δραμινή η υπεύθυνη του προγράμματος

εκπαίδευσης στην Ελλάδα από τη NASA

Η κα. Αθηνά Πριμικίρη μιλάει στον «Π.Τ.»

 

 

 

Η ΑΘΗΝΑ Πριμικίρη, εργάζεται ως δασκάλα στο δημόσιο τομέα με προϋπηρεσία πάνω από 34 χρόνια στην εκπαιδευτική διαδικασία και κατάγεται από τη Δράμα. Από το 2014, επιλέχθηκε από τη NASA ως  Country Lead (οδηγός) της Ελλάδας, προκειμένου να προωθήσει η ίδια στην Ελλάδα το πρόγραμμα «Αποστολή Χ: Εκπαιδεύσου ως Αστροναύτης» (Mission X: Train Like an Astronaut).

LOGO2MISSION LOGO1

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα, το οποίο εξηγεί και μαθαίνει σε μαθητές από 8 έως 12 ετών, πώς να ζουν και να εκπαιδεύονται όπως ένας αστροναύτης. Το πρόγραμμα εστιάζεται στην καλή φυσική κατάσταση και διατροφή από την παιδική ηλικία, προτρέποντας τα παιδιά να ζουν και να τρέφονται σαν εξερευνητές του διαστήματος.

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα το οποίο χρηματοδοτείται και κατευθύνεται αποκλειστικά από τη NASA και το ελληνικό δημόσιο δεν έχει καμία απολύτως σχέση μ’ αυτό. Η Δραμινή κα. Αθηνά Πριμικίρη, είναι η υπεύθυνη για τη λειτουργία του προγράμματος της NASA στην Ελλάδα και το κατευθύνει από το 2014 με επιτυχία, μέσω της εκπαιδευτικής της δραστηριότητας.

 

«Αστείρευτη πηγή γνώσης το διάστημα»

Μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο» η κα. Πριμικίρη, αναφέρεται στο πρόγραμμα της NASA: «Mission X: Train Like an Astronaut – Αποστολή Χ: Εκπαιδεύσου σαν Αστροναύτης», επισημαίνοντας μεταξύ άλλων, ότι το διάστημα αποτελεί αστείρευτη πηγή γνώσης προς όφελος των ανθρώπων, και από εκπαιδευτικής άποψης το διάστημα τα έχει όλα.

Όπως τονίζει η κα. Πριμικίρη, «οι σύγχρονες κοινωνίες εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τη διαθεσιμότητα της προηγμένης γνώσης, την καινοτομία και τη συνεχώς εξελισσόμενη τεχνολογία για την αποτελεσματική λειτουργία των οικονομικών τους. Η εξερεύνηση του διαστήματος ήταν πάντα μία αστείρευτη πηγή γνώσης προς όφελος του ανθρώπου, αλλά και των χωρών που συμμετέχουν σε αυτή. Η προώθησή της έχει ως αποτέλεσμα την απρόσκοπτη ανάπτυξη των επιστημών και της τεχνολογίας.»

«Από εκπαιδευτικής άποψης, το διάστημα τα έχει όλα», επισημαίνει ιδιαίτερα η κα. Πριμικίρη και συνεχίζει: «Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ένα απίστευτα γόνιμο πλαίσιο, για να προκαλέσει το ενδιαφέρον και την περιέργεια των μαθητών για τον κόσμο που μας περιβάλλει, να τους εμπλέξει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις επιστήμες της μάθησης, να τονώσει την κατάκτηση της επιστημονικής μεθοδολογίας και να αναπτύξει την κριτική σκέψη που χρειάζονται για να διαχειριστούν το μέλλον τους. Το Διάστημα κατά τεκμήριο είναι το απόλυτο διαθεματικό μέσον για τη διδασκαλία της Ιστορίας, Γεωγραφίας, Φυσικών Επιστημών, Περιβάλλοντος, Αγωγής Υγείας, Λογοτεχνίας,  Θρησκείας και Μουσικής.»

4 copy

Mission X: Train Like an Astronaut

Τι είναι όμως η «Mission X: Train Like an Astronaut – Αποστολή Χ: Εκπαιδεύσου σαν Αστροναύτης»; Όπως μας λέει η κα. Πριμικίρη, «πρόκειται για μια Διεθνή Εκπαιδευτική Πρόκληση, που εστιάζεται στην καλή φυσική κατάσταση και διατροφή από την παιδική ηλικία και ενθαρρύνει τους μαθητές 8-12 ετών να ζουν και να τρέφονται σαν εξερευνητές του διαστήματος και να εκπαιδεύονται όπως ένας Αστροναύτης».

Ομάδες μαθητών απ’ όλο τον κόσμο, μέσω της εφαρμογής του προγράμματος αυτού, μαθαίνουν για τις αρχές της υγιεινής διατροφής και άθλησης, συναγωνίζονται βαθμολογικά μεταξύ τους ολοκληρώνοντας ασκήσεις και ενθουσιάζονται από το μέλλον του ανθρώπου στο διάστημα καθώς και από τις δικές τους μελλοντικές εκπαιδευτικές προοπτικές.

5 copy

Κεντρικός διαχειριστής του προγράμματος είναι η NASA, που συνεπικουρείται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (European Space Agency/ESA) και άλλους Διαστημικούς Οργανισμούς, Πλανητάρια και Πανεπιστήμια. Αξιοποιώντας το Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (International Space Station/ISS), ως το σημείο αναφοράς μιας διεθνούς συνεργασίας, το Πρόγραμμα προωθεί έναν πιο υγιή και πιο δραστήριο τρόπο ζωής δείχνοντας στους μαθητές πώς οι αστροναύτες διατηρούνται σε φόρμα πριν, κατά τη διάρκεια των διαστημικών πτήσεων αλλά και μετά.

«Αξιοποιεί τους αστροναύτες ως πρότυπο, για να εμπνεύσει, να εκπαιδεύσει και να εμφυσήσει στους μαθητές από την παιδική τους ηλικία έναν δια βίου υγιή τρόπο ζωής μέσω της σωματικής άθλησης και της υγιεινής διατροφής. Το πρόγραμμα αποβλέπει στην καταπολέμηση του υπερβολικού βάρους και της παιδικής παχυσαρκίας. Είναι μία συνεργατική προσπάθεια μεταξύ διεθνών εταίρων και μαθητών, που παρέχει στα παιδιά και στους δασκάλους, μέσω της ιστοσελίδας του,  εκτενείς πληροφορίες και εκπαιδευτικό υλικό για την εφαρμογή του, για να είναι τόσο διασκεδαστικό όσο και διαδραστικό. Η Δράση καλλιεργεί όχι μόνο την ομαδικότητα και τη συνεργασία μεταξύ των μαθητών αλλά και την ισότητα μεταξύ των φύλων. Το πολυεθνικό πλήρωμα του ISS αποτελεί παράδειγμα αξιοποίησης θεματικών σχετικών με τον ρατσισμό και τη διαφορετικότητα, παραδείγματα συνεργασίας και συνύπαρξης ανδρών και γυναικών, που ο καθένας έχει διαφορετική αποστολή αποβλέποντας πάντα στην ειρηνική χρήση του διαστήματος. Όπως κάθε διαστημική αποστολή η Δράση έχει τη Μασκότ της, τον Astro Charlie, το λογότυπό της, τη σημαία της (που χαρίζεται στο Σχολείο και το Δήμο), το τραγούδι της, τις βεβαιώσεις των συμμετεχόντων, μαθητών και εκπαιδευτικών και τα αναμνηστικά δωράκια των μαθητών από τη NASA. Οι συμμετέχοντες δεν έχουν καμία οικονομική επιβάρυνση.»

 

Για τη διάχυση της δράσης έχει δημιουργηθεί ως ανοιχτός εκπαιδευτικός πόρος η ιστοσελίδα trainlikeanastronaut.org, που αποτελεί τη βάση δεδομένων αυτής. Προσφέρει έναν μοναδικό αποθηκευτικό χώρο για την εκπόνηση πολύπλευρων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και εμφανίζει έναν έντονα πολυεθνικό χαρακτήρα καθώς διαφορετικές χώρες μπορούν να μοιραστούν τις γνώσεις τους αναφορικά με τις δικές τους εμπειρίες. Η ιστοσελίδα είναι η πύλη για την παγκόσμια αλληλεπίδραση όλων των συμμετεχόντων κρατών, των ομάδων που συμμετέχουν, των εκπαιδευτικών που το εφαρμόζουν και των μαθητών.

Η MissionX έχει τύχει από το 2011 μέχρι σήμερα της καθολικής αποδοχής 58.484 μαθητών σε όλο τον κόσμο απλώνοντας τις δραστηριότητές της σε 35 διαφορετικές χώρες. Το σχολικό έτος 2014-2015 που ξεκίνησε το πρόγραμμα στην Ελλάδα, συμμετείχαν 417 μαθητές, 14 εκπαιδευτικοί, 3 σχολεία, 3 Δήμοι και 3 πόλεις. Σήμερα, κατά την σχολική χρονιά 2016-2017, συμμετέχουν ήδη 1.214 μαθητές, 46 εκπαιδευτικοί 30 σχολεία, 23 Δήμοι και 17 πόλεις.

Το μεγάλο ενδιαφέρον είναι ότι, στη δράση συμμετέχει φέτος και ένα σαββατιανό Σχολείο εκμάθησης ελληνικής γλώσσας του Μονάχου Γερμανίας ενταγμένο στην ελληνική ομάδα.

Κάθε χρόνο πραγματοποιείται  επιμορφωτική συνάντηση των Country Lead των χωρών που συμμετέχουν στη Δράση. Εφέτος η συνάντηση αυτή θα γίνει στη νήσο  Ανδένες της Νορβηγίας (δύο μοίρες εντός του Αρκτικού κύκλου) από 3-6 Ιουνίου 2017, όπου θα παραστεί και η κα. Αθηνά Πριμικίρη, ενώ έχει αξία να πούμε ότι, η δράση δεν υποστηρίζεται από το ελληνικό Δημόσιο.

 

Βιογραφικό

Η Αθηνά Πριμικίρη είναι δασκάλα του Δημοσίου με 34 χρόνια διδακτική υπηρεσία, πτυχιούχος του Πάντειου Πανεπιστημίου (Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης), με μεταπτυχιακές σπουδές στο Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά στο Πρόγραμμα «Διεθνείς και Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Έρευνα». Υπηρέτησε ως αποσπασμένη εκπαιδευτικός στο Σύδνεϋ Αυστραλίας από το 1997-2003. Διετέλεσε Διευθύντρια Σχολικών Μονάδων (2007-2015). Συμμετέχει σε Διεθνή και Πανελλήνια Συνέδρια με εισηγήσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με κριτές.

Αναφορικά με την αξιοποίηση του  Διαστήματος στην εκπαίδευση: Επιλέχτηκε από τη NASA το 2014 ως Country Lead της Ελλάδας στην παγκόσμια εκπαιδευτική πρόκληση MissionX:Train Like an Αstronaut. Παρακολούθησε το ESA Summer Teacher Workshop 2015 στο Noordwijk της Ολλανδίας ύστερα από επιλογή της από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος.

Συμμετείχε ως υπότροφος στο European Geosciences Union (EGU)/Geosciences Information for Teachers (GIFT) Workshop, April 2016, στη Βιέννη. Συμμετείχε ως ένας από τους 100  Έλληνες πολίτες  στην πρώτη Δημόσια Διαβούλευση Πολιτών για το Διάστημα στην Ευρώπη, το Σεπτέμβριο του 2016. Υποστηρίζει δημόσια την ανάγκη δημιουργίας στην Ελλάδα Ευρωπαϊκού Γραφείου Παροχής Διαστημικών Εκπαιδευτικών Πόρων (European Space Education Resource Office/ESERO) για την υποστήριξη της σχολικής κοινότητας.