Home > Πρώτο Θέμα > Επαφές μαθητών του 1ου ΕΠΑΛ Δράμας με σχολεία από Πορτογαλία, Τουρκία, Βουλγαρία και Ρουμανία

Επαφές μαθητών του 1ου ΕΠΑΛ Δράμας με σχολεία από Πορτογαλία, Τουρκία, Βουλγαρία και Ρουμανία

Επαφές μαθητών του 1ου ΕΠΑΛ Δράμας

με σχολεία από Ρουμανία, Τουρκία,

Βουλγαρία και Πορτογαλία

► Το πρόγραμμα Erasmus+ day στο 1ο ΕΠΑΛ Δράμας… είναι κατά των στερεότυπων!!!

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΙΑ ΠΟΛΥ ενδιαφέρουσα τηλεδιάσκεψη πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί, στo πλαίσιο της πανευρωπαϊκής ημέρας εορτασμού του προγράμματος Erasmus+, στο 1ο ΕΠΑΛ Δράμας. Είναι το μοναδικό σχολείο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από το Νομό Δράμας και ένα από τα ελάχιστα στην Ελλάδα, που αυτή τη στιγμή συμμετέχει στο Erasmus+ day. Ένα πρόγραμμα που υλοποιείται από το 2018 και θα ολοκληρωθεί το 2020, με κεντρικό θέμα τα στερεότυπα.

Σε αίθουσα του 1ου ΕΠΑΛ Δράμας, το πρωί της Παρασκευής 11 Οκτωβρίου, οι 22 μαθητές και οι καθηγητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα άμεσα, συνομίλησαν σε τηλεδιάσκεψη με τα αντίστοιχα σχολεία στο ίδιο πρόγραμμα, από την Πορτογαλία, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και την Τουρκία και ανέπτυξαν τα κοινά τους ενδιαφέροντα.

1o EPAL ERASMUS (1) copy

Μια αναμνηστική φωτογραφία για τον «Π.Τ.». Μαθητές και καθηγητές

του 1ου ΕΠΑΛ Δράμας, λίγο πριν ξεκινήσει η τηλεδιάσκεψη για το πρόγραμμα Erasmus+.

Στη συζήτηση, ανάπτυξαν τις εμπειρίες τους από τα ταξίδια που έκαναν οι 22 μαθητές με τους καθηγητές τους στις χώρες μέλη που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και μίλησαν για το θέμα της απαλοιφής των στερεότυπων όπως τις φυλετικές, σεξιστικές, θρησκευτικές και κοινωνικές διακρίσεις.

Μετά απ’ αυτό, ακολούθησε ένα βιωματικό εργαστήριο, για όλους τους συμμετέχοντες του προγράμματος, το οποίο πραγματοποιήθηκε από την υπεύθυνη του Κέντρου Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Δράμας «Δράση» με το ίδιο θέμα. Στο βιωματικό εργαστήριο ακολούθησε επίσης και προβολή μιας ταινίας μικρού μήκους με τίτλο: «Μονοσήμαντη ιστορία», ενώ για το τέλος, έγινε η προβολή ενός βίντεο με θέμα το μπούλινγκ, που δημιούργησαν οι μαθητές του σχολείου.

Για το πρόγραμμα, μίλησαν στον «Πρωινό Τύπο» ο διευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ κ. Αναστάσιος Σαλής, καθώς και η καθηγήτρια κα. Αικατερίνη Χούσανλη, συντονίστρια του προγράμματος.

1o EPAL ERASMUS (2) copy

Στο πλαίσιο του προγράμματος, οι μαθητές ζωγράφησαν

το λογότυπο του Ertasmus+ στους εσωτερικούς τοίχους του σχολείου.

Όπως μας είπαν, «Το σχολείο μας, είναι το από τα λίγα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ day και έχουν προγραμματιστεί μια σειρά εκδηλώσεων με αρχή γενομένης την τηλεδιάσκεψη με τα υπόλοιπα σχολεία από τα κράτη – μέλη που συμμετέχουν στο πρόγραμμα».

Οι ίδιοι, επισημαίνουν ότι «έχουν ήδη γίνει επισκέψεις σε τρία από τα υπόλοιπα τέσσερα σχολεία με τις άλλες χώρες, στην Τουρκία, στη Βουλγαρία και στη Ρουμανία, όπου συμμετείχαν καθηγητές και μαθητές και σε μεγάλους κύκλους εργασίας, γίνονται βιωματικά σεμινάρια και παρουσιάσεις με τις εργασίες των παιδιών με θέμα τα στερεότυπα, όπως τη διαφορετικότητα, τις φυλετικές, σεξιστικές, θρησκευτικές και κοινωνικές διακρίσεις».

1o EPAL ERASMUS (3) copy

Μεταξύ των διαφόρων δράσεων, «τα παιδιά στο 1ο ΕΠΑΛ Δράμας, έκαναν πολλές εκδηλώσεις για κάθε ημέρα που αφορά τους Ρομά, τον ρατσισμό, το μπούλινγκ και άλλες Παγκόσμιες Ημέρες όπως τη βία κατά των γυναικών, ενώ γιορτάστηκε και η Πανευρωπαϊκή Ημέρα της Ευρώπης. Στην αρχή της χρονιάς δημιουργείται μια ομάδα, με τους μαθητές οι οποίοι θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα  και η συμμετοχή όλης της ομάδας ήταν καλύτερη από ότι περιμέναμε. Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε και στο τέλος της χρονιάς στις εκδηλώσεις της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».

Τέλος, όπως είπε ο κ. Σαλής, «στις 29 Μαρτίου 2020, αναμένεται να έρθουν στη Δράμα και στο 1ο ΕΠΑΛ, μαθητές από τα σχολεία των άλλων μελών του προγράμματος, όπως από τη Ρουμανία, την Τουρκία, τη Βουλγαρία και την Πορτογαλία, όπου θα είναι η τελευταία συνάντηση, ενώ στο τέλος Νοεμβρίου το σχολείο μας θα επισκεφτεί το αντίστοιχο σχολείο στο Πόρτο της Πορτογαλίας».

Η κα. Χούσανλη επισημαίνει επίσης, ότι «τα παιδιά ενδιαφέρονται πραγματικά, και όλοι έχουμε καταλάβει ότι πρέπει να σταματήσουν  πλέον τα στερεότυπα και οι διακρίσεις. Στο πρόγραμμα δεν δουλεύουν μόνο τα 22 παιδιά που πηγαίνουν στα ταξίδια στο εξωτερικό, αλλά εμπλέκονται και όλοι οι μαθητές από όλες τις τάξεις».