Home > νέα > Η Mystery Pot είναι μια δραμινή διαδικτυακή start up που «σώζει» φθηνά γεύματα για τους καταναλωτές Μιλάει στον «Π.Τ.» ο εκ των ιδρυτών Κ. Σεϊνταρίδης

Η Mystery Pot είναι μια δραμινή διαδικτυακή start up που «σώζει» φθηνά γεύματα για τους καταναλωτές Μιλάει στον «Π.Τ.» ο εκ των ιδρυτών Κ. Σεϊνταρίδης

Στην εφαρμογή ήδη έχουν ενταχθεί και καταστήματα από τη Δράμα

Η Mystery Pot είναι μια δραμινή

διαδικτυακή start up που «σώζει»

φθηνά γεύματα για τους καταναλωτές

Μιλάει στον «Π.Τ.» ο εκ των ιδρυτών Κ. Σεϊνταρίδης

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΔΥΟ ΑΔΕΛΦΙΑ από τη Δράμα και συγκεκριμένα από την Καλλίφυτο, ο Κωνσταντίνος και ο Δημήτρης Σεϊνταρίδης, είχαν την ιδέα να δημιουργήσουν μια διαδικτυακή εφαρμογή, μια start up όπως λέγονται σήμερα οι νεοφυείς επιχειρήσεις, μέσω της οποίας θα μπορούσαν να περισώσουν σε φθηνότερες τιμές, γεύματα, τα οποία ούτως ή άλλως θα κατέληγαν στα σκουπίδια!

Πίσω από την ιδέα της Mystery Pot, που λανσαρίστηκε πριν από έναν χρόνο, βρίσκεται ο Κωνσταντίνος Σεϊνταρίδης, προγραμματιστής, με πτυχίο στα ηλεκτρονικά και υπολογιστικά συστήματα, μεταπτυχιακό στην τεχνητή νοημοσύνη στην Ιατρική, και εργασιακή εμπειρία στο CERN, ο οποίος, ευαίσθητος ο ίδιος απέναντι σε θέματα βιωσιμότητας και περιβάλλοντος, διαπίστωσε πόσο ψηλά είναι η χώρα μας στη σπατάλη τροφίμων και θέλησε να κάνει κάτι γι’ αυτό.

Άλλωστε, σύμφωνα με έκθεση του ΟΗΕ για τη σπατάλη τροφίμων, που δημοσιεύθηκε πρόσφατα, η χώρα μας, αναδεικνύεται σε μια από τις «πρωταθλήτριες» ευρωπαϊκές χώρες στο food waste και συγκεκριμένα βρίσκεται στην 4η θέση μεταξύ των χωρών της Ε.Ε. στη σχετική λίστα.

Μιλώντας ο κ. Σεϊνταρίδης στον «Π.Τ.» αναφέρει ότι η Mystery Pot ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2023. Πρόκειται για διαδικτυακή εφαρμογή και δεν έχει φυσικό κατάστημα. Η επιχείρηση συνεργάζεται με φυσικά καταστήματα, τα οποία πωλούν φαγητό όπως τυρόπιτες, μπουγάτσες, σάντουιτς και άλλα παρόμοια γεύματα.

Σήμερα είναι συμβεβλημένη με πάνω από 100 καταστήματα του είδους στην Αθήνα, πάνω από 20 στη Θεσσαλονίκη, καθώς και ορισμένα στη Δράμα και σε άλλες πόλεις της χώρας.

H Mystery Pot, αν και νεότευκτη, μετρά ήδη τις πρώτες της διακρίσεις. Έτσι, κατέκτησε πρόσφατα το GOLD Award στη κατηγορία Top Food Waste Management Initiative, στο πλαίσιο των FEA 2023.

Τα αδέρφια Κωνσταντίνος και Δημήτρης Σεϊνταρίδης, ζούσαν για χρόνια στην Ελβετία, όπου υπάρχουν παρόμοιες start up επιχειρήσεις και από εκεί ξεκίνησε και η όλη ιδέα.

Η φιλοσοφία της όλης υπόθεσης, είναι μια εφαρμογή όπου μια επιχείρηση με τυρόπιτες, μπουγάτσες κτλ, την ώρα που κλείνει, αυτά που έχει περισσέψει, αντί να τα πετάξει τα βάζει σε μια σακούλα έκπληξη, τα οποία ο πελάτης μπορεί να αγοράσει μέσω της εφαρμογής.

Από αριστερά ο κ. Ιπποκράτης Κουφαντζής (επίσης από τη Δράμα) ο κ. Δημήτρης Σεϊνταρίδης,  η κα. Μαρία Βενετσιάνου και ο κ. Δημήτρης Σεϊνταρίδης, στελέχη της Start up με έδρα τη Δράμα.

Το σώσιμο …  γευμάτων

Η Mystery Pot, δίνει την ευκαιρία στους καταναλωτές να σώσουν… γεύματα σε πολύ χαμηλότερες τιμές, βάζοντας έτσι το δικό της λιθαράκι στη μείωση της σπατάλης τροφίμων, ένα «αγκάθι» τόσο για τη χώρα μας όσο και διεθνώς. Σε κάθε άλλη περίπτωση, τα περισσότερο από αυτά τα γεύματα που περισσεύουν σε τέτοιου είδους καταστήματα εστίασης, στο  τέλος της ημέρας θα κατέληγαν στα σκουπίδια!

Πώς λειτουργεί

Το Mystery Pot λειτουργεί ως εξής: ο καταναλωτής ανοίγει την εφαρμογή και αναζητά τα πακέτα – έκπληξη με φαγητό από καταστήματα στην περιοχή του, για τη σύνθεση των οποίων έχουν φροντίσει οι επιχειρήσεις εστίασης. Κάνει κράτηση του μυστικού του πακέτου από το κατάστημα που θα επιλέξει και πηγαίνει εκεί, μία ώρα πριν αυτό κλείσει, για να το παραλάβει με την τιμή κατά 1/3 χαμηλότερη απ’ ότι στην πώληση από το κατάστημα.

Για κάθε κατάστημα αναλογούν ένα με δύο mystery pot. Ο καταναλωτής δεν γνωρίζει το περιεχόμενο της σακούλας που παραλαμβάνει -συνήθως είναι ένα ολοκληρωμένο γεύμα- οπότε η όλη διαδικασία παίρνει και έναν χαρακτήρα παιχνιδιού.

Τα οφέλη

Μέσω της εφαρμογής προκύπτουν οφέλη, τόσο για το περιβάλλον, όσο και για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές. Το περιβάλλον προστατεύεται από τους ρύπους που θα εκπέμπονταν από την απόρριψη των τροφίμων, οι επιχειρήσεις εξασφαλίζουν κέρδος από κάτι που θα πετούσαν, κερδίζουν νέους πελάτες και θετική προβολή, ενώ οι καταναλωτές απολαμβάνουν φαγητό… έκπληξη σε πολύ χαμηλή τιμή, ανακαλύπτοντας νέα καταστήματα, αλλά και προϊόντα, κάνοντας παράλληλα το περιβαλλοντικό τους χρέος. Μάλιστα, οι καταναλωτές που έχουν δοκιμάσει την εφαρμογή σημειώνουν πως, αν δεν έπαιρναν τα mystery pot, μπορεί να μην δοκίμαζαν ποτέ τα συγκεκριμένα προϊόντα που τους έτυχαν.

Όπως αναφέρει πάντως ο Κ. Σεϊνταρίδης, «παγκοσμίως πάνω από το ένα τρίτο του παραγόμενου φαγητού σπαταλιέται σε ετήσια βάση. Εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης υπολογίζεται ότι το food waste φτάνει σε 88 εκατομμύρια τόνους τροφίμων. Περί τα 74 κιλά φαγητού ανά άτομο καταλήγουν στα σκουπίδια ετησίως σε κάθε νοικοκυριό. Μάλιστα, όπως λένε χαρακτηριστικά, αν το «Food Waste» ήταν χώρα, η «Wasteland», θα ήταν η τρίτη μεγαλύτερη παραγωγός εκπομπής CO2 μετά την Κίνα και τις ΗΠΑ».