Home > νέα > Ιδιαίτερα αυξημένα τα περιστατικά εθισμού μαθητών στο διαδίκτυο μετά τον κορωνοϊό Μιλάνε στον «Π.Τ.» ο Δ/νσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Κιουλάνης και ο προϊστάμενος του ΚΕΔΑΣΥ Δράμας κ. Αλβανόπουλος

Ιδιαίτερα αυξημένα τα περιστατικά εθισμού μαθητών στο διαδίκτυο μετά τον κορωνοϊό Μιλάνε στον «Π.Τ.» ο Δ/νσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Κιουλάνης και ο προϊστάμενος του ΚΕΔΑΣΥ Δράμας κ. Αλβανόπουλος

Από το ΚΕΔΑΣΥ και τη Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Δράμας

Ιδιαίτερα αυξημένα τα περιστατικά

εθισμού μαθητών

στο διαδίκτυο μετά τον κορωνοϊό

Μιλάνε στον «Π.Τ.» ο Δ/νσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Κιουλάνης και ο προϊστάμενος του ΚΕΔΑΣΥ Δράμας κ. Αλβανόπουλος

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

 

ΜΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ εκδήλωση πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τετάρτης 4 Οκτωβρίου, στο αμφιθέατρο του 1ου Γενικού Λυκείου Δράμας με θέμα την χρήση του διαδικτύου από τους μαθητές και τις μαθήτριες και τους κινδύνους που ελλοχεύουν.

Την εκδήλωση συνδιοργάνωσαν το Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) Δράμας και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΠΕ Δράμας.

Την εκδήλωση παρακολούθησαν πάνω από 60 εκπαιδευτικοί και εισηγήσεις έκαναν η Αστυνόμος κα. Καραΐσκου Αντιγόνη από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Β. Ελλάδος (διαδικτυακά), ενώ δια ζώσης ο Δρ. Φιλιππίδης Γεώργιος, Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης με θέμα:

«Εξάρτηση στο Διαδίκτυο και παραβατικότητα ανηλίκων».

Τη συζήτηση συντόνισαν η κα. Ξηροκώστα Χριστίνα, Ψυχολόγος, και ο κ. Αλβανόπουλος Γεώργιος, Προϊστάμενος ΚΕΔΑΣΥ Δράμας.

Κιουλάνης: Σχήμα οξύμωρο

Μιλώντας στον «Π.Τ.» ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Δράμας κ. Κιουλάνης, σημειώνει ότι η εκδήλωση «αφορούσε την σχέση των μαθητών με το διαδίκτυο και κυρίως ως προς τους κινδύνους  που υπάρχουν. Κατά κάποιο τρόπο είναι οξύμωρο, από τη μια να είναι ένα μέσο που χρησιμοποιείται στην καθημερινή ζωή και των παιδιών και τη δική μας και στη διδασκαλία των μαθητών μιας και με βάση τα νέα μαθήματα σπουδών έχει σημαντικό ρόλο με τεχνικές και μεθόδους, ενώ από την άλλη πλευρά ενέχει αρκετούς κινδύνους».

Ερωτώμενος για τα μηνύματα που λαμβάνουν η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας από γονείς και παιδιά, αν θέτουν κάποια σχετικά ζητήματα, μας λέει: «Αυτό που έθεσα και στη συζήτηση, είναι ότι δυστυχώς είμαστε σε θέση να επιβεβαιώσουμε ότι υπάρχουν όλα αυτά τα ζητήματα. Όχι μόνο στην ατομική ζωή των παιδιών, αλλά και σε επίπεδο σχολικών μονάδων, είχαμε αρκετά θέματα και κατά την περσινή χρονιά, αλλά και τώρα που μόλις ξεκίνησε, είχαμε και έχουμε ζητήματα εμπλοκής σε κάποια διαδικτυακά παιχνίδια που ενέχουν κάποιους κινδύνους, όπου συμβαίνουν διάφορες καταστάσεις και μετά τις ανεβάζουν σε κάποιες πλατφόρμες. Μερικά απ’ αυτά μας απασχόλησαν ιδιαίτερα και ήταν αρκετά σοβαρά».

Ερωτώμενος να μας πει κάποιο παράδειγμα, ίσως από τα σημαντικότερα, ο ίδιος τονίζει: «Όλα είναι σημαντικά. Κάποια απ’ αυτά παρουσιάζονται ως προκλήσεις ώστε να κάνουν τα παιδιά κάποια πράγματα τα οποία μπορεί να είναι και επικίνδυνα, ενώ στη συνέχεια τα ανεβάζουν στο διαδίκτυο. Στόχος είναι να προβούν σε κάποια πράξη η οποία ενέχει κινδύνους και για τα ίδια πολλές φορές και αυτό το αναρτούν στο διαδίκτυο».

Ερωτώμενος αν η Διεύθυνση, τα Σχολεία αλλά και οι εκπαιδευτικοί σε γενικό επίπεδο, έχουν δυνατότητες να επέμβουν, ο κ. Κιουλάνης εξηγεί: «Πλέον τα σχολεία έχουν κάποιες υποστηρικτικές δομές με το νέο νόμο που υπάρχει και αφορά τον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής που υπάρχει σε επίπεδο σχολικών μονάδων˙ χρειάζεται παρακολούθηση και επαφή με τα παιδιά. Από εκεί και πέρα υπάρχουν κάποιοι ψυχολόγοι στα σχολεία, όχι όμως τόσοι όσοι θα έπρεπε, ενώ θα έπρεπε σε κάθε σχολική μονάδα να υπάρχει ένας. Υπάρχουν όμως ψυχολόγοι οι οποίοι υποστηρίζουν μια ομάδα σχολείων. Αυτοί έχουν πολλές φορές την πληροφόρηση από το σχολείο και έρχονται σε επαφή με τους μαθητές».

Όπως τονίζει ο κ. Κιουλάνης, «αυτό που πάντα λέμε στους διευθυντές, επειδή ορισμένα πράγματα δεν μπορεί να είναι και τόσο αθώα, πρέπει να υπάρχει άμεση ενημέρωση της Διεύθυνσης και ανάλογα με την σοβαρότητα, ίσως χρειάζεται να αναφέρουμε σε ανώτερο επίπεδο, κυρίως όταν ξεφεύγει από τα συνηθισμένα».

Αλβανόπουλος: Αυξημένος ο εθισμός στα ψηφιακά παιχνίδια μετά τον κωρονοϊό

Μιλώντας στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του ΚΕΔΑΣΥ Δράμας κ. Αλβανόπουλος, σημειώνει ότι «η απόφασή μας για να διοργανωθεί αυτή η εκδήλωση δεν ήταν τυχαία. Πηγάζει από τα πολλά περιστατικά που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε τελευταία, εξαιτίας ακριβώς μιας τάσης των μαθητών, να χρησιμοποιούν με κακό τρόπο, όλα αυτά τα κοινωνικά δίκτυα και να δημιουργούνται προβλήματα και στις μεταξύ τους σχέσεις και στο σχολείο και στις οικογένειες».

Αυτό που επισημαίνει ο κ. Αλβανόπουλος, είναι ότι «θέλαμε να δώσουμε το μήνυμα ότι, κάθε ένας που μπαίνει στο διαδίκτυο, αφήνει ίχνη. Και εφόσον παραβιάσει νομοθεσίες, μπορεί να έχει συνέπειες από την Αστυνομία και τους νόμους του κράτους. Γι’ αυτό ακριβώς πήγαμε ένα βήμα παραπάνω και δεν μείναμε στα εκπαιδευτικά – παιδαγωγικά βήματα. Αυτό νομίζω ότι τονίστηκε με τον καλύτερο τρόπο, ότι τα παιδιά ζουν πλέον σε δωμάτια με διαφανείς τοίχους και ότι κάθε τι που κάνουν, να ξέρουν ότι παρακολουθείται,  μπορεί να έχει συνέπειες για τους ίδιους και τους γονείς τους».

Ιδιαίτερα τονίζει ο κ. Αλβανόπουλος, ότι «Είναι μεγάλη ανάγκη να κινητοποιηθούν και οι γονείς και δυστυχώς δεν είχαμε τον κόσμο που περιμέναμε. Παρ’ όλα αυτά, για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα, αυτή η προσέλευση ήταν μικρή κατά την γνώμη μου».

Σημειώνει επίσης ότι, από τον ομιλητή κ. Φιλιππίδη, «τονίστηκαν ζητήματα που έχουν να κάνουν με το εθισμό στο διαδίκτυο και τις υποστηρικτικές δομές που είναι διαθέσιμες σε πανελλαδικό επίπεδο, ενώ παρατέθηκαν και βιβλιογραφικά δεδομένα, ότι, μετά τον κορωνοϊό και την υποχρεωτική ενασχόληση μαθητών με τα ψηφιακά μέσα για πολλές μέρες και ώρες για τους γνωστούς λόγους, οι περιπτώσεις των ατόμων που παρουσιάζονται εθισμένα στα διαδικτυακά παιχνίδια, είναι πολύ περισσότερες απ’ όσες υπήρχαν πριν από το κορωνοϊό».