Home > νέα > Μόνο τρία εμπορικά τρένα με καύσιμα το μήνα περνούν από τη Δράμα

Μόνο τρία εμπορικά τρένα με καύσιμα το μήνα περνούν από τη Δράμα

Χωρίς νεότερα η Σιδηροδρομική Εγνατία

Μόνο τρία εμπορικά τρένα

με καύσιμα το μήνα

περνούν από τη Δράμα

Η ανάταξη της γραμμής από Στρυμόνα μέχρι Αλεξανδρούπολη

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

Η ΜΕΓΑΛΗ υπερ-καταιγίδα  DANIEL με τις πρωτοφανείς πλημμύρες στην περιοχή της Θεσσαλίας, είχε προκαλέσει τεράστιες ζημιές στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Η πρόχειρη και προσωρινή αποκατάσταση της γραμμής, διήρκησε ήδη μεγάλο διάστημα, ενώ για να ολοκληρωθούν οι εργασίες αυτές, θα πάρει ακόμα τουλάχιστον ένα χρόνο.

Στο πλαίσιο αυτό όλα τα δρομολόγια του σιδηροδρόμου Αθηνών – Θεσσαλονίκης είχαν σταματήσει. Πλέον άρχισαν δειλά – δειλά τα πρώτα δρομολόγια από την περασμένη Κυριακή 10 Δεκεμβρίου.

Το 2023 ήταν μια δύσκολη χρονιά για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, αφενός με το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, αλλά και με τις μεγάλες πλημμύρες στην περιοχή της Θεσσαλίας.

Η Δράμα βέβαια στο πλαίσιο αυτό, συνεχίζει να παραμένει χωρίς τρένο, ενώ πλέον ήδη από τη Δευτέρα, πέρασαν δύο εμπορικά τρένα προς τη Θράκη. Πρόκειται συνολικά για τρία δρομολόγια που περνούν από τη Δράμα προς τη Θράκη και μεταφέρουν κυρίως καύσιμα για τον Στρατό, τα οποία επίσης είχαν σταματήσει με τις μεγάλες ζημιές στη Θεσσαλία και πλέον επανήλθαν.

Από εκεί και πέρα, τα μόνα δρομολόγια είναι αυτά της Hellenic Train που γίνονται με τα λεωφορεία και ακολουθούν τα ίδια δρομολόγια που θα έκανε και το τρένο αν περνούσε κανονικά.

Τι γίνεται όμως με τη γραμμή της Δράμας;

Η αλήθεια είναι ότι το τελευταίο διάστημα δεν έχουμε κανένα νέο σχετικά με τη λεγόμενη σιδηροδρομική Εγνατία. Αν και μοιάζει η υπόθεση αυτή να έχει προχωρήσει κάπως, παρ’ όλα αυτά το τελευταίο διάστημα υπάρχει ένα μεγάλο κενό γύρω από τις εξελίξεις αυτές.

Η αλήθεια είναι ότι μια έξυπνη στάση θα ήταν  η ανάταξη της γραμμής στον Βόρειο τομέα της χώρας και με όλα αυτά τα χρήματα που πιθανότατα – απίθανο βέβαια – να δίνονται για την κατασκευή της σιδηροδρομικής Εγνατίας, θα μπορούσαν να αναπτυχθούν ακόμα καλύτερα όλα αυτά τα σιδηροδρομικά κέντρα όπως οι Σέρρες, η Δράμα και οι πόλεις της Θράκης.

Πλέον, ο ΟΣΕ φαίνεται ότι έχει αρχίσει και προωθεί και πάλι το μεγάλο έργο ανάταξης της σιδηροδρομικής γραμμής από τον Στρυμόνα μέχρι και την Αλεξανδρούπολη.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, αλλά όπως φαίνεται και από δηλώσεις του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ κ. Τερεζάκη, τα πλέον ώριμα τμήματα για τα έργα ανάταξης, είναι αυτά του δικτύου Φλώρινας – Πλατύ και του δικτύου Στρυμόνας – Αλεξανδρούπολη.

Για το έργο της Βόρειας Ελλάδας αξίας 400 εκατ. ευρώ που «τρέχει» αυτή την περίοδο ο επικεφαλής του ΟΣΕ επισήμανε ότι έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση από το Δημόσιο και εξετάζεται η ένταξή του στο ΕΣΠΑ. Να προσθέσουμε εδώ ότι πρόσφατα ο ΟΣΕ έσπευσε να ωριμάσει περαιτέρω τις διεργασίες μέσω νομικού και χρηματοοικονομικού συμβούλου, που θα βοηθήσουν τον φορέα στην προώθηση του πρώτου «κομματιού», δηλαδή για την ανάταξη του δικτύου στη Βόρεια Ελλάδα, πριν έρθει η καταστροφή στη Θεσσαλία.

Απ’ ότι φαίνεται πάντως, μόλις ολοκληρωθούν οι συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Ένωση που αφορούν την πρόσθετη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την πλήρη ανάταξη της γραμμής από τον Στρυμόνα ως την Αλεξανδρούπολη, ενώ θα υπάρξει και πολυετή συντήρηση του δικτύου από τον ανάδοχο.