Home > νέα > Στόχος οι αρμόδιοι φορείς της Δράμας να σχηματίσουν προτάσεις για να κατατεθούν στο προς ψήφιση νομοσχέδιο του Κ.Ο.Κ. -Μια εκδήλωση για την Οδική Ασφάλεια από τον κ. Αν. Νικολαΐδη

Στόχος οι αρμόδιοι φορείς της Δράμας να σχηματίσουν προτάσεις για να κατατεθούν στο προς ψήφιση νομοσχέδιο του Κ.Ο.Κ. -Μια εκδήλωση για την Οδική Ασφάλεια από τον κ. Αν. Νικολαΐδη

Μια εκδήλωση για την Οδική Ασφάλεια από τον κ. Αν. Νικολαΐδη

Στόχος οι αρμόδιοι φορείς της Δράμας

να σχηματίσουν προτάσεις για να κατατεθούν

στο προς ψήφιση νομοσχέδιο του Κ.Ο.Κ.

► Δηλώσεις του Διευθυντή Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Ελληνικού Ινστιτούτου Μοτοσυκλέτας κ. Θ. Κακαδιάρη

► «Ακόμα αναζητούμε εργολάβους που όταν αποκαθιστούν τις βλάβες θα έχουν στο ίδιο επίπεδο τα μπαλώματα με την υπόλοιπη άσφαλτο»

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ενδιαφέρουσα εκδήλωση με κεντρικό θέμα την οδική ασφάλεια στον 21ο αιώνα, πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής 2 Φεβρουαρίου, στη μικρή αίθουσα του Δημοτικού Ωδείου Δράμας.

Το πρόβλημα με την οδική ασφάλεια είναι μεγάλο, τα τροχαία στην Ελλάδα είναι συχνά και πολλά από αυτά θανατηφόρα, ενώ ακόμα και οι μεγάλοι οδικοί άξονες και τα οδικά δίκτυα μικρά και μεγάλα, παρουσιάζουν υστέρηση σε πολλά ζητήματα.

Η εκδήλωση διοργανώθηκε έπειτα από πρωτοβουλία του βουλευτού Δράμας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ κ. Αναστάσιου Νικολαΐδη, με κεντρικό ομιλητή τον κ. Θωμά Κακαδιάρη, Διευθυντή Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Ελληνικού Ινστιτούτου Μοτοσυκλέτας.

Ο κ. Νικολαΐδης έλαβε την πρωτοβουλία διοργάνωσης της συγκεκριμένης εκδήλωσης, καθώς είναι Αντιπρόεδρος στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής και στοχεύει, μέσα από τον διάλογο και την ανταλλαγή απόψεων, στη διαμόρφωση ουσιαστικών προτάσεων για το μείζον ζήτημα της οδικής ασφάλειας στην περιοχή μας και ευρύτερα στη χώρα.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν εκπρόσωποι από διάφορους φορείς της Δράμας, όπως από τη Δ/νση Αστυνομίας Δράμας, την Τροχαία, τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας, από το ΚΤΕΛ Αστικών Συγκοινωνιών, από την Πολιτική Προστασία της Π.Ε. Δράμας, από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Δράμας και άλλοι.

Από αριστερά ο κ. Κεχαγιάς, ο κ. Κακαδιάρης, ο κ. Νικολαΐδης και ο κ. Τσαλούχας.

Νικολαΐδης: Στόχος η δημιουργία προτάσεων

Μιλώντας στα τοπικά μέσα ενημέρωσης ο βουλευτής Δράμας κ. Νικολαΐδης, ευχαρίστησε αρχικά το Ελληνικό Ινστιτούτο Μοτοσυκλέτας, τον πρόεδρο κ. Τσαλούχα, το διευθυντή κ. Κακαδιάρη και τον υπεύθυνο της Περιφέρειας κ. Κεχαγιά.

Όπως τόνισε ο ίδιος, «για να μην πηγαίνουμε στις Επιτροπές αυτές και να φεύγουμε, σκοπός μας είναι να δίνουμε λύσεις στα προβλήματα. Οπότε σ’ αυτό το πλαίσιο πήρα την πρωτοβουλία αυτή να καλέσω τον κ. Κακαδιάρη στη Δράμα, μετά από την εξαιρετική παρουσίαση που έκανε στο Κοινοβούλιο, για τον τρόπο που πρέπει να αντιμετωπίσουμε αυτό το σοβαρό πρόβλημα. Σκοπός μας είναι, ο κ. Κακαδιάρης από τη μεριά του να παρουσιάσει ό,τι έχει καταγράψει όλα αυτά. Στόχος μου, είναι, οι φορείς που θα βρίσκονται σήμερα εδώ, να σχηματίσουν προτάσεις, ώστε στη συνέχεια ως Δραμινοί, να τις καταθέσουν στο προς ψήφιση νομοσχέδιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας».

 

Κακαδιάρης: Στόχος οι προτάσεις από τους τοπικούς φορείς

Το βασικό σημείο στο όποιο στέκεται και αναφέρεται ιδιαίτερα σ’ αυτό ο κ. Κακαδιάρης, είναι ότι μόνο όταν όλοι μαζί οι φορείς προχωρήσουν, μόνο τότε θα υπάρξουν βελτιώσεις σε επιμέρους καταστάσεις, όπως η εκπαίδευση, η βελτίωση του οδικού περιβάλλοντος και άλλα.

Όπως σημειώνει μιλώντας στα τοπικά μέσα ενημέρωσης της Δράμας, «στόχος μας είναι να δώσουμε κάποιες προτάσεις στους τοπικούς φορείς αλλά και κάποιες ιδέες, για το τι μπορούμε να κάνουμε συνολικά για να βελτιωθεί η εικόνα της οδικής ασφάλειας. Μέχρι τώρα, η συντριπτική πλειοψηφία των πραγμάτων, εξαντλείται σε ρητορικές αίματος, σε επιθετικές ρητορικές και στο τέλος όλοι μαζί καταλήγουμε στα αστυνομικά μέτρα. Αυτό δεν παράγει ούτε πρότυπα, ούτε καλές πρακτικές».

Αυτό που ιδιαίτερα τονίζει ο  ίδιος, είναι ότι «το ζήτημα της παιδείας το έχουμε αφήσει λίγο στην τύχη του. Και όταν μιλάμε για παιδεία, δεν εννοούμε να κουνάμε το δάχτυλο ούτε στους ενήλικες, ούτε στους ανηλίκους. Θα πρέπει να έχουμε εκπαιδεύσεις που προβάλλουν υγιή πρότυπα. Γιατί εγώ, με άσπρα μαλλιά, χαίρομαι τη μοτοσυκλέτα και σχεδιάζω κάθε χρόνο τα ταξίδια μου; Πώς τα κατάφερα μέχρι σήμερα. Η μοτοσυκλέτα, είναι ένα απλό μηχανάκι, είτε είναι μια μοτοσυκλέτα των 30.000 ευρώ, έχει μία σέλα και ασταθή ισορροπία. Τα προβλήματα είναι ακριβώς τα ίδια και για τον πρώτο και για τον δεύτερο αναβάτη. Αυτό είναι το αντικείμενο της παρουσίας μου εδώ».

 

Η βελτίωση του οδικού περιβάλλοντος

Ο ίδιος αναφέρεται ακόμα στο ζήτημα της βελτίωσης του οδικού περιβάλλοντος, σημειώνοντας ότι «παίζει μεγάλο ρόλο στην οδική ασφάλεια και η βελτίωσή του είναι απ’ αυτά που πρέπει να γίνεται  και να φροντίζεται. Μπορεί να χρησιμοποιούμε τη φράση οδικό δίκτυο, αλλά δεν το αντιμετωπίζουμε ως δίκτυο. Μια βλάβη στο οδικό περιβάλλον, παίρνει πολλαπλάσιο χρόνο να διορθωθεί από το τηλεφωνικό μας δίκτυο.

Δεν είναι υπό την αντίληψης της πολιτείας με τις διάφορες μορφές της, δίκτυο. Εμείς εστιάζουμε σε δύο κενά που υπάρχουν. Είναι πριν την άδεια οδήγησης και μετά την άδεια. Πριν από την άδεια οδήγησης εξηγούμε για ποιο λόγο κάποιος θα επιδιώξει να χρησιμοποιήσει  το δίκυκλο για να ενταχθεί στην τροχαία κυκλοφορία, γιατί μπορεί να μην το αγοράσει και ποτέ».

Οι κακοτεχνίες…

Χαρακτηριστικά αναφέρεται ακόμα ο κ. Κακαδιάρης στις κακοτεχνίες του οδικού περιβάλλοντος και σημειώνει: «Το οδικό περιβάλλον – εκτός από το να παράγει κινδύνους από κακοτεχνίες και πέρα από το ότι ακόμα αναζητούμε εργολάβους που όταν αποκαθιστούν τις βλάβες θα έχουν στο ίδιο επίπεδο τα μπαλώματα με την υπόλοιπη άσφαλτο – είναι πολύ μεγάλο. Έχει να κάνει ακόμα και την αυξομείωση του πλάτους του δρόμου που κινείται κάποιος. Καθώς αλλάζει το περιβάλλον, αλλάζει και η συμπεριφορά.

Παράδειγμα όταν οδηγούμε στον αυτοκινητόδρομο και μπαίνουμε σε μια πόλη, έχουμε υψηλότερη ταχύτητα μέχρι να προσαρμοστούμε στο περιβάλλον. Έχουμε ένα οδικό περιβάλλον, το οποίο απέχει πάρα πολύ από τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Ένα αστείο που πρόσφατα διαπίστωσα είναι το εξής: καινούργια οχήματα αξίας πολλών χιλιάδων ευρώ που θα ήθελε η ελληνική κοινωνία να αγοράσει αν μπορεί, ένα μεγάλο μέρος των δυνατοτήτων που έχουν, δεν μπορούν να αξιοποιηθούν λόγω του οδικού περιβάλλοντος.

Όταν το όχημα διαβάσει σήματα, όταν το όχημα ακολουθεί λωρίδες οι οποίες όμως πρέπει να έχουν μια κανονικότητα και αυτά δεν υπάρχουν στην ελληνική πραγματικότητα, τότε ο υπολογιστής του οχήματος βγάζει ότι είμαστε σε τρίτη χώρα, στον Τρίτο Κόσμο!»

Κλείνοντας, επισημαίνει ότι «η προσπάθεια που κάνει ο κ. Νικολαΐδης, είναι πολύ σημαντική. Να μπουν σε μια λογική, ότι, αν δεν ξεκινήσουν όλοι μαζί προς την ίδια κατεύθυνση, μην περιμένουμε βελτιώσεις».