Home > Πρώτο Θέμα > Θετικά τα πρώτα αποτελέσματα για την κίνηση οχημάτων στο δρόμο Δράμας – Αμφίπολης -Μιλάει στον «Π.Τ.» ο κ. Πολίτης, μέλος της ομάδας που διενεργεί την έρευνα για τη μελέτη κόστους οφέλους

Θετικά τα πρώτα αποτελέσματα για την κίνηση οχημάτων στο δρόμο Δράμας – Αμφίπολης -Μιλάει στον «Π.Τ.» ο κ. Πολίτης, μέλος της ομάδας που διενεργεί την έρευνα για τη μελέτη κόστους οφέλους

Σε εξέλιξη η διαδικασία της μελέτης κόστους οφέλους για τον κάθετο άξονα προς Εγνατία

Θετικά τα πρώτα αποτελέσματα

για την κίνηση οχημάτων

στο δρόμο Δράμας – Αμφίπολης

Μιλάει στον «Π.Τ.» ο κ. Πολίτης, μέλος της ομάδας που διενεργεί την έρευνα για τη μελέτη κόστους οφέλους

Μελέτες μέτρησης κυκλοφοριακού φόρτου αλλά και ερωτηματολόγιο με το σημείο εκκίνησης και το σημείο προορισμού των πολιτών

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΟΠΩΣ έχουμε ήδη αναφερθεί και σε προηγούμενα δημοσιεύματα στον «Πρωινό Τύπο», μία από τις μελέτες που γίνονται σχετικά με τη νέα χάραξη και κατασκευή του οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης, είναι και η μελέτη κόστους οφέλους.

Πρόκειται για μια από τις σημαντικότερες μελέτες, η χρησιμότητα της οποίας είναι να αποδείξει κατά πόσο ο κάθετος άξονας της Δράμας προς την Εγνατία Οδό, είναι χρήσιμος, αν έχει συχνή χρήση από τους πολίτες, ποιος είναι ο κυκλοφοριακός φόρτος, ώστε να υπάρξει σχετική χρηματοδότηση για το δρόμο. Να αποδείξει δηλαδή, κατά πόσο ο δρόμος αυτός είναι απαραίτητος ώστε να πρέπει να κατασκευαστεί μια νέα χάραξη, καθώς ο υφιστάμενος άξονας, παρουσιάζει σημαντικά προβλήματα.

Πρόκειται για μια μελέτη η οποία αφορά στην τεκμηρίωση της σκοπιμότητας του έργου «Νέος οδικός άξονα Δράμας – Αμφίπολης, τμήμα Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη, καθώς τη μελέτη έχει ζητήσει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), προκειμένου να προσδιοριστούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα στοιχεία που αφορούν στη ζήτηση των μετακινήσεων.

Για τη διεξαγωγή της έρευνας προέλευσης – προορισμού απαιτείται κατάλληλος σχεδιασμός εντύπων – ερωτηματολογίων έρευνας προέλευσης προορισμού όπου καταγράφονται τα χαρακτηριστικά των μετακινήσεων, κατάλληλη οργάνωση και εκπαίδευση συνεργείων και ειδική επεξεργασία των δεδομένων που θα προκύψουν.

Ioannis Politis

Πολίτης: Θετικά τα πρώτα αποτελέσματα

Όσον αφορά λοιπόν τη μελέτη αυτή, ο «Πρωινός Τύπος» επιβεβαιώνει σήμερα ότι, εδώ και μερικές ημέρες η έρευνα αυτή έχει ξεκινήσει και βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη. Για τον σκοπό αυτό, είχαν ήδη τοποθετηθεί από τις αρχές του Ιουλίου και μέχρι το τέλος της περασμένης εβδομάδας, βρόγχοι σε διάφορα σημεία ενδιαφέροντος για τον συγκεκριμένο οδικό άξονα, ώστε να μετρηθεί η κίνηση των οχημάτων στο δρόμο αυτό.

Πολλά από αυτά τα σημεία (14 στο σύνολό τους), είχαν τοποθετηθεί κατά μήκος του υφιστάμενου οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης, κάποια άλλα στην είσοδο της πόλης από Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στο ύψος της ΣΟΦΤΕΞ και κάποια άλλα στην είσοδο της πόλης Βορειοδυτικά, στο δρόμο Δράμας – Προσοτσάνης – Νευροκοπίου και στην είσοδο της χώρας μετά το Τελωνείο Εξοχής προς το Νευροκόπι.

Σχετικά με την έρευνα, μίλησε χθες στον «Πρωινό Τύπο» ο κ. Ιωάννης Πολίτης, μέλος της ομάδας που διενεργεί την έρευνα και Επίκουρος Καθηγητής Συγκοινωνιακού Σχεδιασμού και Διαχείρισης Κινητικότητας, του Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Α.Π.Θ.

Όπως εξήγησε στον «Πρωινό Τύπο» ο κ. Πολίτης, «είχαν τοποθετηθεί σε διάφορα σημεία διπλής κατεύθυνσης, βρόγχοι κυκλοφοριακών φόρτων, προκειμένου να δούμε σε κάποια στιγμή, τον κυκλοφοριακό φόρτο στο δίκτυο της περιοχής. Αυτό είναι το πρώτο βήμα που γίνεται στις κυκλοφοριακές αναλύσεις, για να δούμε ποιο είναι το επίπεδο του κυκλοφοριακού φόρτου. Εδώ θέλω να πω ότι, από τα πολύ πρώτα κυκλοφοριακά στοιχεία των φόρτων που μετρήθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα, βλέπουμε ότι οι κυκλοφοριακοί φόρτοι είναι υψηλοί γενικά. Αυτό για τη δική μας ανάλυση, ως πληροφορία, είναι σημαντική και μας βοηθάει στην έρευνα. Όταν πάμε να αναλύσουμε στην επόμενη φάση της δουλειάς μας την σκοπιμότητα βελτίωσης του οδικού άξονα  Αμφίπολης – Δράμας, θέλουμε ένα δρόμο, ο οποίος σήμερα δεν είναι καλός γεωμετρικά, αλλά χρησιμοποιείται από πάρα πολύ κόσμο. Καταλαβαίνετε ότι αν είχαμε λίγα αυτοκίνητα, η σκοπιμότητα και η αναγκαιότητα της βελτίωσης του νέου δρόμου θα ήταν μειωμένη. Άρα λοιπόν αυτό, είναι ένα πρώτο ευχάριστο νέο που έχουμε, ότι δηλαδή ο κυκλοφοριακός φόρτος – λαμβάνοντας βεβαίως υπόψη ότι πρόκειται για θερινούς μήνες – είναι σε καλά σημεία».

AMFIPOLH DROMOS

Τα σημεία ελέγχου της έρευνας

Όπως σημειώνει ακόμα ο κ. Πολίτης και απαντώντας στην ερώτηση σε ποια σημεία είχαν τοποθετηθεί οι βρόγχοι, «οι βρόγχοι αυτοί είναι συνολικά 14 και τοποθετήθηκαν σε επιλεγμένες θέσεις στον άξονα Αμφίπολης – Δράμας, στον άξονα Σέρρες – Καβάλας και ακόμα στην είσοδο των συνόρων της χώρας στην Εξοχή για να δούμε πόσα οχήματα έρχονται από τα Βαλκάνια. Εκτός από αυτά τα σημεία που είδατε με τα λάστιχα, τους βρόγχους, ίσως κάποιοι από τους Δραμινούς και τους ανθρώπους της γύρω περιοχής, έτυχαν να συμμετάσχουν σε μια έρευνα που έγινε σε έξι επιλεγμένα σημεία, στα οποία με τη βοήθεια της Τροχαίας, σταματούσαμε κάποιους πολίτες και τους ρωτούσαμε από ποιο σημείο ξεκίνησαν τη διαδρομή τους και σε ποιο σημείο έχουν τον τελικό τους προορισμό. Είναι οι λεγόμενες έρευνες προέλευσης προορισμού, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν και αυτές την περασμένη εβδομάδα. Αυτές οι έρευνες φυσικά, μας βοηθάνε πάρα πολύ στο να αποτυπώσουμε, εκτός από το μέγεθος της κυκλοφορίας και το προφίλ της. Δηλαδή, ότι τα 2.000 οχήματα παράδειγμα που περνάνε από το σημείο τάδε, ξεκίνησαν από τη Δράμα και πηγαίνουν στη Θεσσαλονίκη, στο παραλιακό μέτωπο της Καβάλας και άλλα. Αυτές είναι πληροφορίες τις οποίες χρειαζόμαστε, για να αναπτύξουμε τη δουλειά μας στα επόμενα στάδιά της».

Στη διαπίστωση ότι τα πρώτα δείγματα της έρευνας είναι άκρως ενδιαφέροντα για την χρήση που τα θέλουμε, ο κ. Πολίτης σημειώνει ότι, «έχουμε σημαντική κυκλοφορία και μάλιστα λόγω κορωνοϊού σήμερα, αν μετρήσεις ένα δρόμο με 500 ή 1000 οχήματα την ημέρα, καταλαβαίνετε ότι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα. Αν και αυτή την ώρα δεν έχουμε την τάξη μεγέθους των οχημάτων προς το παρόν, πρέπει να πούμε ότι είναι πολύ σημαντικά τα αποτελέσματα».