Home > Νέα > Το Κέντρο Ημέρας «Πολυδεύκης» στο 1ο και 2ο Δημ. Σχολείο Προσοτσάνης Ενημερωτική δράση με θέμα: «Διαχείριση συγκρούσεων μεταξύ εκπαιδευτικών μαθητών – Ανάπτυξη σχέσης εμπιστοσύνης»

Το Κέντρο Ημέρας «Πολυδεύκης» στο 1ο και 2ο Δημ. Σχολείο Προσοτσάνης Ενημερωτική δράση με θέμα: «Διαχείριση συγκρούσεων μεταξύ εκπαιδευτικών μαθητών – Ανάπτυξη σχέσης εμπιστοσύνης»

Το Κέντρο Ημέρας «Πολυδεύκης»

στο 1ο και 2ο Δημ.

Σχολείο Προσοτσάνης

Ενημερωτική δράση με θέμα: «Διαχείριση συγκρούσεων μεταξύ εκπαιδευτικών μαθητών – Ανάπτυξη σχέσης εμπιστοσύνης»

 

Το Κέντρο Ημέρας Δράμας «Πολυδεύκης» της  Ε.Ψ.Υ.Κ.Α. (Εταιρεία Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Αποκατάστασης) σε συνέχεια των δράσεων ενδυνάμωσης της σχολικής κοινότητας πραγματοποίησε ενημερωτική δράση για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών του 1ου και 2ου Δημοτικού Σχολείου Προσοτσάνης «Άγιος Χρυσόστομος» την Πέμπτη 28 Μαρτίου. Η συγκεκριμένη δράση η οποία πραγματοποιήθηκε κατόπιν σχετικού αιτήματος εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας είχε ως τίτλο «Διαχείριση συγκρούσεων μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών – Ανάπτυξη σχέσης εμπιστοσύνης».

Κάθε σχολείο αποτελεί μέρος της κοινωνίας στην οποία αναπτύσσεται όπου αλληλεπιδρούν και αλληλεξαρτώνται άτομα με πολλές και διαφορετικές προσωπικότητες, αξίες, και συμφέροντα (εκπαιδευτικοί, κηδεμόνες, μαθητές). Με την παρουσία πολλών και διαφορετικών ατόμων οι εκπαιδευτικές μονάδες δε θα μπορούσαν να αποφύγουν την εμφάνιση φαινομένων σύγκρουσης, τα οποία άλλοτε μπορούν να έχουν αρνητικές επιπτώσεις και άλλοτε θετικές στην ομαλή και εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

Στόχος της συγκεκριμένης δράσης ήταν η εκπαίδευση και η καλλιέργεια δεξιοτήτων των συμμετεχόντων για την πρόληψη και αντιμετώπιση των συγκρουσιακών φαινομένων. Ιδιαίτερη αναφορά πραγματοποιήθηκε στην μέθοδο της ενεργητικής ακρόασης ως μέθοδος πρόληψης καθώς σύμφωνα με έρευνες η εφαρμογή της ενεργητικής ακρόασης  βοηθάει τους μαθητές να διαμορφώσουν θετικότερη αυτοαντίληψη, καταλληλότερη συμπεριφορά, λιγότερες απουσίες, λιγότερα προβλήματα πειθαρχίας, μείωση βανδαλισμών σε βάρος της σχολικής ιδιοκτησίας καθώς και αύξηση της δημιουργικότητας κατά την διάρκεια του σχολικού έτους.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της ενημέρωσης υπήρξε ενεργή αλληλεπίδραση με τους εκπαιδευτικούς κατόπιν παρακίνησης των ειδικών μέσα από την αναφορά τους σε γεγονότα από την καθημερινότητά τους στη σχολική ζωή. Ταυτόχρονα οι ίδιοι αναφέρθηκαν και στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν ως προς την εφαρμογή διαφόρων μεθόδων λόγω της ίδιας τη φύσης του εκπαιδευτικού συστήματος και των μεθόδων διδασκαλίας, εστιάζοντας στο γνωστικό πεδίο και τη διδακτέα ύλη.

Η δράση ολοκληρώθηκε σε εποικοδομητικό κλίμα με την αναφορά από τους ειδικούς  στη σημασία της αυτοφροντίδας η οποία αποτελεί βασική συνθήκη για τη διατήρησης και ενίσχυσης της ψυχικής υγείας ανθεκτικότητας και ως εκ τούτου για την αντιμετώπιση δύσκολων και δυσάρεστων καταστάσεων.