Home > Νέα > Η τουριστική αξιοποίηση της παρανέστιας περιοχής μέσω της επαναλειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής

Η τουριστική αξιοποίηση της παρανέστιας περιοχής μέσω της επαναλειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής

Ερώτηση της Ελληνικής Λύσης στη Βουλή

Η τουριστική αξιοποίηση της παρανέστιας 

περιοχής μέσω της επαναλειτουργίας

της σιδηροδρομικής γραμμής

 

 

ΕΡΩΤΗΣΗ στη Βουλή και συγκεκριμένα προς τον  υπουργό Μεταφορών και Υποδομών κ. Καραμανλή, κατέθεσαν οι βουλευτής της Ελληνικής Λύσης κ.κ. Βελόπουλος και πρόεδρος του κόμματος, και κ. Χήτας.

Η ερώτησή τους αφορά στην τουριστική ανάπτυξη της παρανέστιας περιοχής, επισημαίνοντας ότι αυτή διέρχεται και μέσω της επαναλειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής «Δράμας – Παρανεστίου – Σταυρουπόλεως – Τοξοτών – Ξάνθης».

Οι δύο βουλευτές, αναφέρονται στον ποταμό Νέστο, που «είναι από τους ομορφότερους της χώρας με τους μαιάνδρους που σχηματίζει στον ρου του και με τα παρθένα δάση τα οποία τον περιβάλλουν. Η δε διαδρομή από το Παρανέστι έως και τους Τοξότες είναι απαράμιλλης ομορφιάς, η οποία, πλην του φυσικού της κάλλους, διανθίζεται από γαλαρίες και πανέμορφους σταθμούς αναμονής, που θυμίζουν τις παλιές εποχές, όταν ο σιδηρόδρομος λειτουργούσε στην συγκεκριμένη τοποθεσία, μήκους 30-40 χλμ, με τις ράγες του ουσιαστικά, πλησίον των υδάτων. Χάρις στην ομορφιά και στα παρθένα δάση πέριξ του Νέστου, αναπτύχθηκαν τουριστικές επιχειρήσεις στην Σταυρούπολη και στα Κομνηνά, με πολλά παραδοσιακής μορφής ξενοδοχεία αλλά και αθλητικές δραστηριότητες με προγράμματα ιππασίας, καγιάκ, πεζοπορικών κλπ.»

Σύμφωνα με τους βουλευτές της Ελληνικής Λύσης, «όλα  αυτά παρήκμασαν με την παύση λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής Δράμας – Αλεξανδρουπόλεως και τα παρόχθια χωριά του Νέστου απομονώθηκαν, έτι περαιτέρω. Οι λόγοι της διακοπής του συγκεκριμένου σιδηροδρομικού δικτύου είναι ότι η «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» έκρινε ασύμφορο το να κυκλοφορήσουν τα τρένα στις συγκεκριμένες ράγες, των οποίων η συντήρηση θεωρήθηκε ακριβή. Ως εκ τούτου, μειώθηκαν τα δρομολόγια και δεν είναι εφικτή, λόγω της δυσχερούς καταστάσεως του εν λόγω σιδηροδρομικού δικτύου να αναπτυχθούν μεγάλες ταχύτητες. Συνεπώς, από το 2019, που σταμάτησαν τα δρομολόγια, η Θράκη, ο νομός Ξάνθης και γενικότερα, η πατρίδα μας, απώλεσαν μια από τις ομορφότερες διαδρομές, μέσα στη φύση, με το τρένο. Την στιγμή κατά την οποία διάφορες χώρες δημιουργούν για τους ενδιαφερόμενους τουρίστες νέους ελκυστικούς προορισμούς με τρένα, η χώρα μας πράττει το ακριβώς αντίθετο».

Τέλος, με δεδομένα όλα τα παραπάνω,  ερωτούν τον υπουργό αν προτίθεται, να μεσολαβήσει στην ιδιωτική πλέον «ΤΡΑΙΝΟΣΕ», για την δημιουργία ή την αναβίωση ενός δρομολογίου τουριστικού ενδιαφέροντος από την Δράμα ή το Παρανέστι προς τους Τοξότες.