Home > νέα > Η αξιολόγηση νεοελληνικής γλώσσας και Λογοτεχνίας στη Γ΄ Λυκείου και τι πρέπει να προσέχουν οι μαθητές-Μιλάει στον «Π.Τ.» ο κ. Γιάννης Γαζάνης

Η αξιολόγηση νεοελληνικής γλώσσας και Λογοτεχνίας στη Γ΄ Λυκείου και τι πρέπει να προσέχουν οι μαθητές-Μιλάει στον «Π.Τ.» ο κ. Γιάννης Γαζάνης

Μιλάει στον «Π.Τ.» ο κ. Γιάννης Γαζάνης

Η αξιολόγηση νεοελληνικής γλώσσας

και Λογοτεχνίας στη Γ΄ Λυκείου

και τι πρέπει να προσέχουν οι μαθητές

Με πρωτοβουλία του Συλλόγου Καθηγητών Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης Ν. Δράμας

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ενδιαφέρουσα εκδήλωση σχετικά με το μάθημα της έκθεσης, πραγματοποίησε την Κυριακή 5 Νοεμβρίου, ο  Σύλλογος Καθηγητών Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης Νομού Δράμας με κεντρικό θέμα: «Αξιολόγηση Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στη Γ΄ Λυκείου».

Παρ’ όλο που αφορούσε μαθητές και μαθήτριες της Γ΄΄ Λυκείου, η ημερίδα απευθυνόταν σε μαθητές όλων των τάξεων και όλων των πεδίων γιατί αφορά στο πώς βαθμολογείται το μάθημα της Έκθεσης. Ομιλήτρια ήταν η Φιλόλογος και πρώην βαθμολογήτρια Πανελλαδικών Εξετάσεων κα. Γεωργία Βλαχοδήμου.

Σχετικά με την εκδήλωση, μίλησε στον «Π.Τ.» ο κ. Γιάννης Γαζάνης, πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Ν. Δράμας, επισημαίνοντας ότι, η κα. Βλαχοδήμου αναφέρθηκε στην πείρα που έχει αποκτήσει όλα αυτά τα χρόνια σχετικά με τη βαθμολόγηση της Έκθεσης.

Όπως σημείωσε ο κ. Γαζάνης, «ένα βασικό σημείο που επισημάνθηκε, είναι ότι πολλές φορές τα παιδιά δεν διαβάζουν προσεκτικά το θέμα, με αποτέλεσμα εύκολα να βγαίνουν εκτός θέματος».

Στο τέλος της ομιλίας τέθηκαν ωραίες ερωτήσεις από τους μαθητές, για τις οποίες ο κ. Γαζάνης επισημαίνει ότι, «πολλές φορές τα παιδιά, επειδή δεν έχουν δώσει ακόμη εξετάσεις, οι ερωτήσεις που έχουν να κάνουν, δεν είναι τόσο συγκεκριμένες. Δηλαδή, νομίζουν ότι ξέρουν την απάντηση. Ακόμα και την ώρα που η κα. Βλαχοδήμου περιέγραφε περιστατικά μαθητών για λάθη που έχουν κάνει, έχω την εντύπωση ότι πολλοί μαθητές από κάτω πίστευαν ότι, το λάθος αυτό δεν θα το έκαναν. Θα το κάνουν κάποιοι άλλοι. Υπήρχε γενικά αυτή η τάση».

Όπως επισημαίνει ο ίδιος, «ο μαθητής, από την πρώτη πρόταση που διαβάζει στο κείμενο που του δίνεται, έχει την εντύπωση ότι έχει καταλάβει ποιο είναι ακριβώς το θέμα. Μέσα σε ένα κείμενο περίπου 50 – 60 λέξεων, μπορεί να υπάρχουν δύο και τρεις βασικές έννοιες. Τα παιδιά πολλές φορές πιάνουν μόνο τη μία. Είτε επειδή βιάζονται, είτε επειδή νομίζουν ότι το κατάλαβαν, αλλά όπως τόνισε η κα. Βλαχοδήμου, επειδή κυρίως έχουν προκατασκευασμένες σκέψεις και με το που θα δουν το θέμα, νομίζουν ότι το έχουν καταλάβει».

Στην ερώτηση αν γι’ αυτή την κατάσταση έχει κάποια ευθύνη και ο εκπαιδευτικός, ο κ. Γαζάνης σημειώνει: «Πιστεύω ότι ως ένα σημείο έχει ευθύνη. Για μας το σημαντικό είναι ότι θα πρέπει τα παιδιά να ακούνε σωστά. Τόσο μέσα στο μάθημα, αλλά και την ώρα της εξέτασης, να αφιερώσουν χρόνο ώστε να εμβαθύνουν στο κείμενο. Το κείμενο μετά τους βοηθάει πάρα πολύ στην έκθεση που θα γράψουν και γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό να μπορούν να δουν όλες τις διαστάσεις του κειμένου. Για παράδειγμα, σχετικά με το περσινό θέμα με τη βία των γυναικών, πολλοί μαθητές το παρεξήγησαν αρκετά και βγήκαν πολύ εύκολα εκτός θέματος».

Τονίζει ακόμα ο κ. Γαζάνης, ότι, «ένα θέμα ήταν ότι ο εκπαιδευτικός έχει όλη την καλή πρόθεση να βαθμολογήσει με καλό βαθμό ένα μαθητή. Ο ίδιος ο μαθητής μπορεί να μην το καταλαβαίνει αυτό, έχει την εντύπωση ότι ο εκπαιδευτικός που τον βαθμολογεί είναι ένας άνθρωπος χωρίς συναίσθηση, που θέλει να του πάρει το κεφάλι. Διαβάζουν, ξαναδιαβάζουν την έκθεση και προσπαθούν να δώσουν όσο το δυνατόν περισσότερες μονάδες και βέβαια οι οδηγίες που έχουν από το Υπουργείο είναι συγκεκριμένες».