Home > νέα > Τα ζητήματα που αφορούν τις Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος και η αντιμετώπισή τους από το ΚΕΔΑΣΥ Δράμας► Δηλώσεις κ.κ. Παπαεμμανουήλ και Αλβανόπουλου στον «Π.Τ.»

Τα ζητήματα που αφορούν τις Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος και η αντιμετώπισή τους από το ΚΕΔΑΣΥ Δράμας► Δηλώσεις κ.κ. Παπαεμμανουήλ και Αλβανόπουλου στον «Π.Τ.»

Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας για τον Αυτισμό

Τα ζητήματα που αφορούν

τις Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος και

η αντιμετώπισή τους από το ΚΕΔΑΣΥ Δράμας

► Επίσκεψη του περ. συμβούλου Δράμας κ. Παπαεμμανουήλ στο ΚΕΔΑΣΥ Δράμας

► Δηλώσεις κ.κ. Παπαεμμανουήλ και Αλβανόπουλου στον «Π.Τ.»

 

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

Η 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, είναι Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τον αυτισμό. Στο πλαίσιο αυτό, ο περιφερειακός σύμβουλος και πρώην αντιπεριφερειάρχης Δράμας, επισκέφθηκε χθες το πρωί τα γραφεία του Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ)  Δράμας που στεγάζονται στο 3ο Γυμνάσιο Δράμας, όπου συναντήθηκε με τον προϊστάμενο του Κέντρου κ. Αλβανόπουλο αλλά και στελέχη του.

Ο κ. Παπαεμμανουήλ, τόσο ως περιφερειακός σύμβουλος όσο και με την ιδιότητα του Ψυχολόγου, είχε τη δυνατότητα να εκφράσει προς τον Διευθυντή και τους συνεργάτες του, την ευγνωμοσύνη και τα συγχαρητήρια του για το σπουδαίο έργο που επιτελούν στο κομμάτι της έγκυρης και έγκαιρης διάγνωσης των διαφόρων μαθησιακών δυσκολιών και αναπτυξιακών διαταραχών, που βοηθάει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των συνανθρώπων μας.

Επίσης, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις σύγχρονες και λειτουργικές εγκαταστάσεις του ΚΕΔΑΣΥ, που ξεκίνησαν και ολοκληρώθηκαν στο διάστημα που ήταν αντιπεριφερειάρχης Δράμας. Η εικόνα που είχε το ΚΕΔΑΣΥ στα Αμπελάκια, ανήκει στο παρελθόν.

Παπαεμμανουήλ: «Η διαφορετικότητα είναι δικαίωμα!»

Μιλώντας στη συνέχεια στον «Π.Τ.», σημείωσε σχετικά:  «Η 2 Απριλίου, είναι η Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού. Μια μέρα ευαισθητοποίησης όλων μας για τους συνανθρώπους μας που έχουν αυτήν την πολύπλοκη νεύρο-αναπτυξιακή διαταραχή. Η διαφορετικότητα είναι δικαίωμα! Οφείλουμε ως κοινωνία να καταρρίψουμε τους αποκλεισμούς. Ο αυτισμός είναι ένα μακρύ ταξίδι στην ενσυναίσθηση, μία πρόκληση να γίνουμε οι ίδιοι καλύτεροι άνθρωποι».

Όπως σημείωσε μάλιστα, «τελευταία ο Αυτισμός έχει αντικατασταθεί από τον όρο «Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος» (ΔΑΦ), που περικλείει και τις διαταραχές των συνδρόμων Asperger και Rett.  Η τριάδα των διαταραχών που αποτελούν τον πυρήνα των κλινικών γνωρισμάτων του αυτισμού και βοηθούν στη διάγνωσή του, έχουν σχέση με την ποιοτική παρέκκλιση:  α. της κοινωνικής αλληλεπίδρασης  β. της επικοινωνίας και  γ. της φαντασίας».

Σημείωσε επίσης, ότι, «για τον Αυτισμό υπάρχουν πολλοί μύθοι που δημιουργούν αρνητικά στερεότυπα στην κοινωνία μας. Αυτούς τους μύθους πρέπει να τους σπάσουμε! Είναι μύθος για παράδειγμα, ότι κάθε άνθρωπος στο φάσμα του αυτισμού έχει νοητική υστέρηση. Φυσικά και κάτι τέτοιο δεν ισχύει!

Το φάσμα του αυτισμού είναι ευρύ και παρουσιάζει μεγάλες αποκλίσεις. Έτσι συχνά άτομα στο φάσμα του αυτισμού διαθέτουν εντυπωσιακές δεξιότητες και διακρίνονται στον επιστημονικό, καλλιτεχνικό και αθλητικό χώρο ως ξεχωριστές προσωπικότητες».

Αλβανόπουλος: Αύξηση των περιστατικών λόγω καλύτερης ενημέρωσης

Μιλώντας στον «Π.Τ.» ο προϊστάμενος του ΚΕΔΑΣΥ Δράμας κ. Αλβανόπουλος, σημείωσε: «Μιλώντας για τη διαταραχή του αυτιστικού φάσματος, αναφερόμαστε σε τρεις δυσκολίες. Η μία έχει να κάνει με τη δυσκολία στην επικοινωνία˙ μπορεί να έχουν λόγο αλλά να μην είναι λειτουργικοί, να μην καταλαβαίνουν τη μεταφορά του λόγου, του χιούμορ και να παρεξηγούνται εύκολα, ή να μην έχουν καθόλου λόγο. Η άλλη δυσκολία, έχει να κάνει με την δυσκολία στην αλληλεπίδραση. Είναι τα παιδιά, τα άτομα που μένουν απομονωμένα στη γωνία της αυλής του σχολείου χωρίς να έχουν παρέες και το τρίτο είναι η ακαμψία της σκέψης με στερεοτυπίες, τόσο στη σκέψη όσο και στην συμπεριφορά. Αυτά είναι τα πιο βασικά χαρακτηριστικά».

Όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Αλβανόπουλος, «όλα τα άτομα με Αυτισμό δεν είναι ίδια. Το αντίθετο μάλιστα, δεν θα βρούμε δύο άτομα που να έχουν τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά, γι’ αυτό και μιλάμε για φάσμα. Πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να δει κανείς παιδιά με πολύ ήπια χαρακτηριστικά αλλά και παιδιά με πολύ δύσκολα χαρακτηριστικά. Για όλα αυτά, υπάρχουν ειδικές προβλέψεις από τη νομοθεσία κι εμείς είμαστε αυτοί, που με βάσει το νόμο συμβουλεύουμε, καθοδηγούμε και προτείνουμε πράγματα, προκειμένου να διευκολυνθεί η ζωή των παιδιών αρχικά, των οικογενειών, του σχολείου και του κοινωνικού συνόλου γενικότερα».

Όπως επίσης τόνισε ο ίδιος, «τελευταία παρατηρείται μια μεγάλη αύξηση, κυρίως επειδή εμείς ως ειδικοί, γίναμε πιο ενήμεροι για τα ζητήματα αυτά και γιατί πλέον μπορούμε και βλέπουμε πιο ήπιες περιπτώσεις που παλιότερα διέφευγαν. Ωστόσο, αν θέλαμε να δώσουμε ένα πιο ξεκάθαρο μήνυμα, είναι να σκεφτόμαστε ότι, κάθε αγενής ή απρεπή συμπεριφορά, μπορεί να κρύβει πίσω της έναν ήπιο αυτισμό, πράγμα που δεν το σκεφτόμαστε συχνά».

Αναφερόμενος στη μετακίνηση της Υπηρεσίας από τα Αμπελάκια όπου στεγαζόταν παλαιότερα σε ακατάλληλο κτίριο, ο κ. Αλβανόπουλος σημείωσε:  «Το να μετακινηθούμε στο κτίριο αυτό μετά από 20 χρόνια, επιτεύχθηκε τον Ιανουάριο του 2023, και αυτό έγινε χάρη στα ευήκοα ώτα των δύο προηγούμενων αντιπεριφερειαρχών Δράμας, του κ. Παπαδόπουλου και του κ. Παπαεμμανουήλ. Πλέον οι χώροι εδώ στο 3ο Γυμνάσιο, είναι αξιοπρεπέστατοι και λειτουργικοί».

Επιμορφωτική ημερίδα

Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί ότι, στο πλαίσιο της ενημέρωσης προς γονείς και εκπαιδευτικούς, το ΚΕΔΑΣΥ Δράμας όλο το προηγούμενο διάστημα, έχει διοργανώσει πλήθος διαδικτυακών ημερίδων, με θέματα που αφορούν τις ήπιες διαταραχές του αυτιστικού φάσματος, την προσχολική ηλικία, την εργασιακή εξουθένωση εκπαιδευτικών, και άλλα πολλά θέματα που αφορούν την σχολική ζωή.

Στο πλαίσιο αυτό, σήμερα Τετάρτη διοργανώνεται η διά ζώσης εκδήλωση στο αμφιθέατρο του 3ου Γυμνασίου Δράμας με θέμα: «Στρατηγικές αναγνωστικής κατανόησης. Αμοιβαία διδασκαλία».

Επίσης, η τελευταία ημερίδα στο πλαίσιο αυτό θα πραγματοποιηθεί στην Πέμπτη 4 Απριλίου και ώρα 18.00 στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του δημαρχείου Δράμας με θέμα: «Εκπαίδευση στη σχολική διαμεσολάβηση» από την κα. Χαραλαμπίδου, σύμβουλο εκπαίδευσης.