Home > Νέα > «Δύσκολο εγχείρημα και με πολλούς κινδύνους η διασύνδεση ταμειακών μηχανών και POS» -Επιστολή του Επιμελητηρίου Δράμας προς τον υπ. κ. Χατζηδάκη

«Δύσκολο εγχείρημα και με πολλούς κινδύνους η διασύνδεση ταμειακών μηχανών και POS» -Επιστολή του Επιμελητηρίου Δράμας προς τον υπ. κ. Χατζηδάκη

Επιστολή του Επιμελητηρίου Δράμας προς τον υπ. κ. Χατζηδάκη

«Δύσκολο εγχείρημα και με πολλούς

κινδύνους η διασύνδεση

ταμειακών μηχανών και POS»

 

 

ΕΠΙΣΤΟΛΗ προς τον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών κ. Κωστή Χατζηδακη, απέστειλε ο  πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δράμας κ. Στέφανος Γεωργιάδης, όπου αναφέρεται σε ζητήματα που αφορούν στα προβλήματα διασύνδεσης των Φορολογικών Ταμειακών Μηχανών (ΦΤΜ) και POS.

Στην επιστολή του ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δράμας, αναφέρει ότι μετά από οχλήσεις και αιτήματα των μελών του, επισημαίνουν τα παρακάτω προβλήματα:

«Η εξατομικευμένη ηλεκτρονική ενημέρωση από την ΑΑΔΕ προς τις επιχειρήσεις, ότι τα συστήματά είναι πλήρως αναβαθμισμένα και θα πρέπει να καλέσουν τον τεχνικό της ταμειακής τους για να πραγματοποιήσει την διασύνδεση με τα POS, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Επισημάνουμε ότι οι τεχνικοί, διαπίστωναν πως το λογισμικό του POS δεν ήταν ενημερωμένο στην τελευταία έκδοση.

Τα πρωτόκολλα επικοινωνίας που χρησιμοποιούν οι διάφοροι πάροχοι των POS δεν συνάδουν με τα θεσπισμένα που έχουν οριστεί και διαθέτουν οι ταμειακές μηχανές.

Υπάρχει τεράστιο ζήτημα με τις  επιχειρήσεις εστίασης που καλούνται να αναβαθμίσουν τις ταμειακές και τα POS που διαθέτουν, ενώ βάσει του χρονοδιαγράμματος του Υπουργείου, από τον Ιούνιο του 2024 θα πρέπει να αντικαταστήσουν τις ταμειακές τους με νέες τύπου εστιατορίου που αναμένονται να κυκλοφορήσουν στην αγορά εντός των ημερών.

Παρουσιάζονται προβλήματα όπως:  οι προβληματικές ενημερώσεις των λογισμικών των POS που χρήζουν πολλαπλές παρεμβάσεις από τους τεχνικούς και σε πολλές περιπτώσεις πέραν των καθηκόντων τους επιφορτισμένοι ουσιαστικά από το κράτος για πράγματα που δεν έπρεπε να τους αφορούν, κακό δίκτυο επικοινωνιών σε αρκετές περιοχές, η διαδικασία ορθής δέσμευσης και εξαργύρωσης των voucher από τους τεχνικούς με τις καθυστερήσεις πληρωμών τους από την ΚτΠ κατ΄ελάχιστο 2 μήνες,  η αστοχία του όλου εγχειρήματος καλούνται να την διεκπεραιώσουν οι τεχνικοί των ταμειακών μηχανών επωμιζόμενοι ευθύνες άλλων καθώς επίσης και η συμπεριφορά των Τραπεζών τόσο τεχνικά όσο και λειτουργικά απέναντι σε τεχνικούς και πελάτες τους».

Αποσαφηνίσεις

Όπως αναφέρεται επίσης στην ίδια επιστολή, «επιπρόσθετα, χρειάζεται να αποσαφηνιστεί με ποιο τρόπο θα γίνεται η είσπραξη μέσω POS, εκδιδόμενων τιμολογίων από επιχειρήσεις που έχουν χονδρικές και λιανικές πωλήσεις. Ως γνωστόν, η αποκλειστική σύνδεση ενός POS με ταμειακή μηχανή αποκλείει κάθε δυνατότητα είσπραξης του αντιτίμου οποιασδήποτε συναλλαγής πραγματοποιείται με την έκδοση τιμολογίου.  Όλα αυτά συνθέτουν ένα αρκετά μεγάλο πρόβλημα το οποίο δεν θα πρέπει να το επωμιστούν επιχειρήσεις και τεχνικοί».

Δύσκολο εγχείρημα

Τέλος, ο κ. Γεωργιάδης τονίζει ότι «η σύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές αποδεικνύεται ότι είναι σαφώς ένα δύσκολο εγχείρημα το οποίο κρύβει την πιθανότητα πολλών κινδύνων και λαθών τα οποία δυστυχώς επωμίζονται επιχειρήσεις και τεχνικοί» και ζητάει να εκδοθεί «μία εγκύκλιος που θα συμπεριλαμβάνει τα πάντα & που θα αποσαφηνίζει πλήρως τα πράγματα ώστε να αποφευχθούν περαιτέρω επιπτώσεις στο σύνολο των εμπλεκομένων. Διαφορετικά παρακαλούμε να εξετάσετε το ενδεχόμενο περαιτέρω παράτασης».