Home > Πρώτο Θέμα > Στο νέο ΕΣΠΑ ΑΜΘ ο οδικός άξονας Δράμας – Καβάλας για να συνεχιστεί το έργο Καμιά ενημέρωση για τα υπόλοιπα δύο τμήματα του έργου Κρηνίδες – Αγ. Αθανάσιος και Αγ. Αθανάσιος – Δράμα από την Περιφέρεια ΑΜΘ

Στο νέο ΕΣΠΑ ΑΜΘ ο οδικός άξονας Δράμας – Καβάλας για να συνεχιστεί το έργο Καμιά ενημέρωση για τα υπόλοιπα δύο τμήματα του έργου Κρηνίδες – Αγ. Αθανάσιος και Αγ. Αθανάσιος – Δράμα από την Περιφέρεια ΑΜΘ

Με απόφαση που υπέγραψε ο περιφερειάρχης ΑΜΘ

Στο νέο ΕΣΠΑ ΑΜΘ ο οδικός

άξονας Δράμας – Καβάλας

για να συνεχιστεί το έργο

Καμιά ενημέρωση για τα υπόλοιπα δύο τμήματα του έργου Κρηνίδες – Αγ. Αθανάσιος και Αγ. Αθανάσιος – Δράμα από την Περιφέρεια ΑΜΘ

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΤΟ ΕΝΑ ΚΑΙ μοναδικό οδικό έργο όσον αφορά τους οδικούς άξονες για τους οποίους ενδιαφέρεται η Δράμα και βρίσκεται υπό κατασκευή, είναι το πρώτο τμήμα του οδικού άξονα Σταυρός – Κρηνίδες.

Το Σταυρός – Κρηνίδες, είναι ένα υποτμήμα του Κάθετου Άξονα Ε61 Εγνατίας Οδού Καβάλα – Δράμα – Σέρρες και τα άλλα δύο είναι: Κρηνίδες – Άγιος Αθανάσιος και Άγιος Αθανάσιος – Δράμα.

Αυτό που υπέγραψε ο περιφερειάρχης Αν. Μακεδονίας – Θράκης, είναι το πέρασμα του υποτμήματος το οποίο βρίσκεται υπό κατασκευή, από το προηγούμενο ΕΣΠΑ (2014-2020) το οποίο έχει πλέον λήξει και εντάσσεται στο νέο ΕΣΠΑ της ΑΜΘ 2021 – 2027, προκειμένου να συνεχίσει να χρηματοδοτείται. Φυσικά, εξυπακούεται ότι η χρηματοδότηση της κατασκευής του είναι πλήρως εξασφαλισμένη, οπότε προς το παρόν τουλάχιστον, όλο αυτό εξελίσσεται κανονικά χωρίς άλλες εκπλήξεις.

Το συγκεκριμένο υποτμήμα του έργου Σταυρός – Κρηνίδες, έχει μήκος 8,26 χλμ, και στη χρηματοδότησή του εντάσσονται οι εργασίες μετατόπισης των δικτύων των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΟΚΩ), τα ποσά των απαλλοτριώσεων, οι δαπάνες της αρχαιολογίας καθώς και τα έξοδα διαχείρισης και επίβλεψης.

Το σύνολο του έργου

Το σύνολο του έργου του οδικού άξονα περιλαμβάνει τα παρακάτω έργα:

Με την ολοκλήρωση της Α΄ και Β΄ Φάσης θα παραδοθούν: Το οδικό τμήμα «Α/Κ Κρηνίδες–Ι/Κ Σταυρού», μήκους 8,26 km περίπου, του οδικού άξονα «Δράμα – Καβάλα» (τμήμα 61.5) του ΚΑ61 της Εγνατίας οδού.

Πιο αναλυτικά η κατασκευή αφορά το οδικό υποτμήμα «Άγιος Αθανάσιος– Κρηνίδες» και το οδικό υποτμήμα «Κρηνίδες – Αγ. Σύλλας», περιλαμβάνοντας τους κλάδους εισόδου – εξόδου στην αρτηρία των κόμβων Κρηνίδων και Σταυρού έτσι ώστε το τμήμα να

είναι λειτουργικό μετά την περαίωσή του, συνδεόμενο με τις υφιστάμενες εθνικές οδούς «Δράμα – Καβάλα» και «Ελευθερούπολη – Καβάλα».

Η διατομή του τμήματος έχει πλάτος ασφαλτικού 17 m. Το έργο περιλαμβάνει την πλήρη κατασκευή της αρτηρίας, την αποκατάσταση της εθνικής οδού Δράμας – Καβάλας στην περιοχή του Α/Κ Κρηνίδων σε μήκος της τάξης των 900 μ. περίπου, την κατασκευή των κλάδων 2, 3 και 4 του ανισόπεδου κόμβου Κρηνίδων, την αποκατάσταση της εθνικής οδού Ελευθερούπολης – Καβάλας σε μήκος 600μ. περίπου, την κατασκευή των κλάδων 1 και 2 του ανισόπεδου κόμβου Σταυρού, πέντε (5) κυκλικούς κόμβους, την κατασκευή του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου για την αποκατάσταση του τοπικού οδικού δικτύου, την κατασκευή τεσσάρων (4) Κάτω Διαβάσεων και μίας (1) δίδυμης γέφυρας συνολικού μήκους 93,50 m.

Χρηματοδοτήσεις

Αξίζει να σημειωθεί εδώ, ότι, το υπό κατασκευή υποτμήμα, είχε συνολικό προϋπολογισμό 60,76 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά το υποτμήμα  Κρηνίδες – Άγιος Αθανάσιος μήκος 5,9 χλμ. έχει προϋπολογισμό 55,8 εκατ. ευρώ και βρίσκεται υπό σχεδιασμό ακόμα, χωρίς να έχουν ωριμάσει οι διάφορες μελέτες του, ενώ για το υποτμήμα Αγίου Αθανασίου – Δράμας, ακόμα δεν υπάρχει τίποτα, ή τουλάχιστον όλα βρίσκονται ακόμα σε πολύ αρχικό στάδιο.

Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι, η Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης, οφείλει να δώσει στη δημοσιότητα που βρίσκονται τα υπόλοιπα δύο υποτμήματα του έργου και πώς θα προχωρήσουν με την ωρίμανση των μελετών για το ένα και την έναρξη των μελετών για το άλλο. Και ακόμα, αν και πως θα προχωρήσει το ζήτημα με το Τμήμα Σταυρός – Άγιος Σύλλας, καθώς εκεί υπάρχει ακόμα σε εκκρεμότητα η άρνηση του Δασαρχείου Καβάλας για την άδεια Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στο αισθητικό δάσος Καβάλας.

Απάντηση από Ευρώπη

Στο μεταξύ,  αξίζει να σημειωθεί εδώ, μια πρόσφατη απάντηση που έλαβε σε ερώτησή του ο βουλευτής Δράμας της Ν.Δ. κ. Κυριαζίδης από την αρμόδια ευρωπαία Επίτροπο για τις διαθέσιμες για τέτοιου είδους έργα χρηματοδοτήσεις, η οποία σημειώνει ότι μπορούν να περιλαμβάνοντας στον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη».

Όμως εκεί, η αξιολόγηση των έργων για χρηματοδότηση γίνεται μετά από συγκριτική αξιολόγηση για προτάσεις που θα έπρεπε να έχουν υποβληθεί μέχρι τέλος Ιανουαρίου 2024.

Αναφορικά με το έργο Δράμα – Καβάλα, η αρμόδια Επίτροπος απάντησε σχετικά: [Όπως ίσως γνωρίζετε ήδη, κατά την τρέχουσα περίοδο προγραμματισμού 2021-2027, διατίθεται προϋπολογισμός ύψους 53 εκατ. EUR στο Περιφερειακό Πρόγραμμα Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για την ολοκλήρωση των έργων στον οδικό άξονα Δράμας – Καβάλας. Οποιαδήποτε μελλοντική επέκταση/αναβάθμιση του συνολικού οδικού δικτύου, όπως το οδικό τμήμα Σερρών – Δράμας, θα πρέπει να εντάσσεται στις προτεραιότητες του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών της Ελλάδας.”]

Αυτό που είναι αναγκαίο αυτή την ώρα, είναι να υπάρξει μια πλήρης και εμπεριστατωμένη ενημέρωση, σε ποιο σημείο βρίσκονται όλα αυτά που αφορούν τον οδικό άξονα Καβάλα – Δράμα, πώς θα προχωρήσουν οι μελέτες των υπόλοιπων έργων και πώς θα χρηματοδοτηθούν.